langtongting Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Bare en liten observasjon jeg har gjort meg her på forumet. Jeg ser at innlegg som omhandler temaer som bryter med Blizzards EULA, blir stengt hver gang, Samtidig får temaer som f.eks, modifisering av konsoller og andre ting som bryter med en eller annen produsents "EULA" får leve i beste velgående. Jeg tror Sony synes like lite om custom firmware på PSP, som Blizzard gjør om gullkjøp. Jeg kan forstå at botting ol, kan være ødeleggende for WoW-spillere, men ikke alt som bryter med Blizzards EULA, skader medspiller. Eksempel her er, sette opp privat server for eget bruk. Dette ser jeg har blitt stengt emner om, flagget med "bryter med Blizzards EULA, stenges" Prinsipielt det samme å gjøre hva man vil med et produkt man har kjøpt, i dette tilfellet WoW, for så sette opp en privat server. Som det er for en som kjøper en konsoll og modifiserer den, slik en kan bruke den slik man selv vil. Emne om sistnevtne vil som regel ikke bli stengt. Så hvorfor denne forskjellsbehandlingen? La meg poengtere at jeg verken spiller WoW, eller vil at det skal bli slutt på modifiserings-diskusjonen, da jeg selv har CFW på min PSP, og har modifisert Xbox. Dette er mer et prinsipielt spørsmål. Hvorfor får Blizzard denne æren av å få sine interesser beskyttet på dette forumet, der andre ikke gjøre det? Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Mr.T kommmer sikkert å sier det bedre, men slik jeg har forstått det er ikke modchips ulovlig, selv om det brukes til ulovlige formål. Det er ingen lov som sier at du ikke kan modifisere hardware/firmware på produkter du selv har kjøpt. En av årsaken til at slike emner blir stengt på wow forumet er ikke nødvendigvis fordi alt av det er ulovlig, men fordi det alltid skaper flamewars, dårlig stemning og er generelt uønsket av størstedelen av brukerne. Endret 4. april 2008 av Zlash Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Mr.T kommmer sikkert å sier det bedre, men slik jeg har forstått det er ikke modchips ulovlig, selv om det brukes til ulovlige formål. Det er ingen lov som sier at du ikke kan modifisere hardware/firmware på produkter du selv har kjøpt. En av årsaken til at slike emner blir stengt på wow forumet er ikke nødvendigvis fordi alt av det er ulovlig, men fordi det alltid skaper flamewars, dårlig stemning og er generelt uønsket av størstedelen av brukerne. Til dels enig med dine argumenter her, men moddene på dette forumet stenger uten unntak, alle emner som omhandler noe som bryter med Blizzards EULA. Jeg synes dette med privat server er et godt eksempel, slik jeg forstår det, er det bare snakk om å utnytte et produkt man har kjøpt, slik man selv vil. Dette gjerne bare til eget bruk. Dette skiller seg fint lite fra modifisering av annen art, det være seg software eller hardware. Ingen av disse handlingene bryter med noen norsk lov heller. Endret 4. april 2008 av langtongting Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kunne du gitt noen eksempler som du synes er bra? Dette er som bruker, og ikke min jobb som moderator. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Bare en litt kjapp kommentar, slik våre føringer har vært så skal vi stenge tråder som bryter med norsk lov. Vi har, så vidt jeg vet, ingen føring om at vi skal stenge tråder som bryter med spillprodusenters EULA'er. Samtidig er det også praksis at vi stenger tråder som gir spillere en urettmessig fordel ovenfor andre spillere, altså juksing (gullkjøp, wallhack i cs o.l.). I tillegg er kjøp og salg på forumet ikke tillatt. Om du kan gi oss eksempler på tråder som ikke går under de nevnte 3, men som du føler har blitt stengt urettmessig, så får vi ta en titt på det internt. Endret 4. april 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Bare en litt kjapp kommentar, slik våre føringer har vært så skal vi stenge tråder som bryter med norsk lov. Vi har, så vidt jeg vet, ingen føring om at vi skal stenge tråder som bryter med spillprodusenters EULA'er. Samtidig er det også praksis at vi stenger tråder som gir spillere en urettmessig fordel ovenfor andre spillere, altså juksing (gullkjøp, wallhack i cs o.l.). I tillegg er kjøp og salg på forumet ikke tillatt. Om du kan gi oss eksempler på tråder som ikke går under de nevnte 3, men som du føler har blitt stengt urettmessig, så får vi ta en titt på det internt. Hvis dere stenger tråder som gir spillerne en urettmessig fordel ovenfor andre spillere , HVORFOR har dere ikke stengt skryte tråden om glidere i WoW-forumet da ? SNAKK om dobbelt moral ! Og ikke kom med det pisset om at folk bare forteller om sine glider moments , den holder ikke gutten min Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg ber nok en gang om konkrete eksempler på tråder som omhandler hvordan man skaffer seg urettferdige fordeler/jukser, kjøp og salg og andre brudd på retningslinjene. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg ber nok en gang om konkrete eksempler på tråder som omhandler hvordan man skaffer seg urettferdige fordeler/jukser, kjøp og salg og andre brudd på retningslinjene. Disse trådene har dere best kontroll på selv ! Jeg har ikke ork eller lyst til å rothe gjennom 10.000 sider med forumlister , dere vet GODT hva vi snakker om . Det er en fornuftig og sunn ting å ikke rote med de forskjellige spills EULA , da dere kan komme i klammer for dette senere ved andre anledninger - folk husker . "Ut over disse retningslinjene oppfordrer vi våre brukere til å bruke sunn fornuft, normal folkeskikk og ellers ha det trivelig på forumet. Disse reglene er satt opp etter mange års erfaring fra drift av forumet, og de er der for å skape et hyggelig forum der vi kan kose oss med hobbyen vår. Hobby er fritidsaktivitet, og ingen av oss ønsker å kaste bort dyrebar fritid på å være irriterte." Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Om du kan gi oss eksempler på tråder som ikke går under de nevnte 3, men som du føler har blitt stengt urettmessig, så får vi ta en titt på det internt. Denne strider mot Blizzard sin EULA ble stengt: WoW Privat Server Denne er jeg ganske sikker at strider mot Sony sin EULA, men lever i beste velgående: Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP Så hvorfor får Blizzard denne ære å få sine interesser beskyttet? Begge disse emner, handler om å gjøre hva man vil for et produkt man har betalt for og eier. Ingen av disse emner gir spillere en urettmessig fordel ovenfor andre spillere. Svar gjerne på dette? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 En WoW-privat-server strider mot amerikansk copyrightlov, og den norske åndsverksloven. Ikke pga EULA'en at den ble stengt. Å legge inn hva man vil av programvare på et produkt man selv har kjøpt er ikke et lovbrudd, selv om Sony gjerne skulle sett at det var det. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 hvordan bryter du copyrigten ved og sette opp en privat server , serverne til wow er skrevet av private personer og ikke den samme serveren som Blizzard bruker . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Classes, races, bynavn, bydesign, landdesign. Navn på våpen, designet til disse, character-design, stemmer som er spillt inn. Eller er alt dette forskjellig på en privatserver..? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 dette er jo alt ting som fulgte med cd platenene jeg kjøpte , de har fint lite med serveren og gjøre. ergo jeg har betalt for og kunne bruke disse tingene , serveren kobler meg sammen med andre spillere , og beregner hvordan alt skal oppføre seg ol . back to you .... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Så de cdplatene inneholder patch 2.3 sa du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg