eab Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Dere som syter så mye over kontra'en som "kommer og tar deg" har vel ikke øvd nok på sladding. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk kontra uten at det var tiltenkt, f.eks for å hive bilen rundt neste sving eller lignende... Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Når man mister kontrollen over bilen er det veldig lett å overdrive reakjonen slik at man svinger, bremser og gasser for mye. En "riktig reakjon" er ikke lett å øve inn siden det er forskjellige situasjoner og de kommer som regel brått på slik at man ikke får nok tid til å reagere. Derfor er det mye viktigere å lære seg hvordan man skal unngå slike situasjoner. Er det noen her som gjorde alt helt korrekt på glattkjøringsbanen? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg fikk kjeft på glattkjøringsbanen. Vi kjørte med en FWD, da min kjære kjørelærer dro i brekket og sladden kom, så peisa jeg inn clutchen, styrte kontra, trøkte gassen i bånn og dro rundt svingen som om det var Petter Solberg som kjørte. Selv om jeg takla det bra så fikk jeg streng beskjed om at det ikke var sånn jeg skulle kjøre på veiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå