iver56 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 I førsteåret fysikk på videregående skal vi ha et praktisk prosjekt der vi skal mekke en "dings", demonstrere den og forklare hva som skjer. Rapport skal også skrives. Jeg sliter litt med å komme på noe jeg kan lage.. Tenkte kanskje å lage en ringeklokke, men vi har ikke lært om magnetisme og elektrisitet enda Dette er kapitlene vi har vært gjennom: 1. Fysikk - på rett veg (tid, fart, akselerasjon osv) 2. Newtons lover 3. Mekanisk energi (arbeid, friksjon, osv) 4. Termofysikk (trykk, temperatur...) 5. Bølger, lys og lyd (interferens, refleksjon..) 6. Atomfysikk (Bohrs atommodell osv) 7. Kjernefysikk (uaktuelt for prosjektet..) 8. Astrofysikk Er det noen som har forslag til noe jeg kan "mekke"? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hva med en katapult? Kan vel regnes en del på, ville jeg tro, og den kan lages forholdsvis enkelt. (Også er det selvsagt moro med saker som slenger objekter veggimellom. ) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Det er en tråd på forumet om hvoran noen brukere lagde sin egen rakett. Kanskje følge oppskriften derfra? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=313031 Endret 4. april 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå