Gå til innhold

Aksesspunkt til Speedtouch 585i v.6 LØST

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått i oppdrag å fordele internett over ett kulturbygg på ca 1500 kvadrat, og på grunn av noen tykke betongvegger og flere etasjer trenger jeg å plassere ut flere trådløse routere (Jeg skal kun sette opp en til å begynne med).

For øyeblikket har jeg et Speedtouch 858i v.6 modem med innebygd wifi, og dette dekker behovet for kontordelen av bygget.

Det jeg skal gjøre i første steg av utbyggelsen av nettet er å få internett i kantina. Altså sette opp et aksesspunkt der.

Jeg har en D-link DI-634M liggende, men ettersom jeg har forstått (og prøvd meg frem til), så fungerer ikke denne som en forlengelse av Speedtouch 858i. Si ifra om jeg tar feil;)

Jeg har selv lagd en nettverkskabel på ca 15 meter (etter "kobling av straight nettverkskabel" her: http://la7dfa.com/hw-no.html)

Det jeg trenger nå er noen som har peiling på dette. Jeg har tilgang til både Pc og Mac, så alle fremgangsmåter/guider er mulige for meg å følge opp:)

Må jeg skaffe meg ett nytt aksesspunkt tar jeg gjerne i mot greie forslag for opp til tusenlappen.

Mvh Eirik

EDIT: Løste det selv:)

Endret av rafn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...