rafn Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Hei. Jeg har fått i oppdrag å fordele internett over ett kulturbygg på ca 1500 kvadrat, og på grunn av noen tykke betongvegger og flere etasjer trenger jeg å plassere ut flere trådløse routere (Jeg skal kun sette opp en til å begynne med). For øyeblikket har jeg et Speedtouch 858i v.6 modem med innebygd wifi, og dette dekker behovet for kontordelen av bygget. Det jeg skal gjøre i første steg av utbyggelsen av nettet er å få internett i kantina. Altså sette opp et aksesspunkt der. Jeg har en D-link DI-634M liggende, men ettersom jeg har forstått (og prøvd meg frem til), så fungerer ikke denne som en forlengelse av Speedtouch 858i. Si ifra om jeg tar feil;) Jeg har selv lagd en nettverkskabel på ca 15 meter (etter "kobling av straight nettverkskabel" her: http://la7dfa.com/hw-no.html) Det jeg trenger nå er noen som har peiling på dette. Jeg har tilgang til både Pc og Mac, så alle fremgangsmåter/guider er mulige for meg å følge opp:) Må jeg skaffe meg ett nytt aksesspunkt tar jeg gjerne i mot greie forslag for opp til tusenlappen. Mvh Eirik EDIT: Løste det selv:) Endret 4. april 2008 av rafn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå