agail Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei. Noen som har forslag til et bra termometer så man kan ha kontroll på tempraturen mens man er på tur. En jeg kjenner var interessert i en liten turradio. Noen som vet om jeg kan kjøpe denne http://dingz.no/php/art.php?id=518015 i Norge, eller må jeg bestile? Forslag til sider med bra turutstyr Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg lurer litt på hvorfor du ønsker å dra med deg et termometer på tur. Personlig foretrekker jeg minst mulig duppeditter når jeg skal nyte friluftslivet. Lenke til kommentar
agail Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Det er litt kjekt å vite hva tempraturen er ute. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Men langt fra nødvendig. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Når jeg er på lengre turer har jeg alltid med meg termometer ettersom jeg alltid lager rapport av turene. Kun for et par uker siden fant jeg ut at den jeg bruker, brukte Lars Monsen når han gikk canada på tvers. Den koster 119kr, lett og liten. (den ledningen som måler utetempen kapper jeg bare av..) http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76476 Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 På friluftsturer skal man bare ta med det nødvendige..Termometer er ikke på den lista Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) På friluftsturer skal man bare ta med det nødvendige..Termometer er ikke på den lista Skal man på tur for å fiske, tar man selvfølgelig ikke med vekt. klarer å tippe ca vekt. Håv trenger man ikke. Er en grunn til man har hender! Kaffe tar man ikke med på tur. Vann holder. 4 fyrstikker holder for 4 dager. aldri ta med bestikk! det spikker man der ute i skogen. Handler om å prioritere folk! hva pokker skal dere med all annet utstyr som kun er for tilfred i skogen og ikke for å overleve. Vi drar jo ikke inn i skogen for å kose oss, men for å overleve !!!! (ironi....) Endret 7. april 2008 av conzeed Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 På friluftsturer skal man bare ta med det nødvendige..Termometer er ikke på den lista Skal man på tur for å fiske, tar man selvfølgelig ikke med vekt. klarer å tippe ca vekt. Håv trenger man ikke. Er en grunn til man har hender! Kaffe tar man ikke med på tur. Vann holder. 4 fyrstikker holder for 4 dager. aldri ta med bestikk! det spikker man der ute i skogen. Handler om å prioritere folk! hva pokker skal dere med all annet utstyr som kun er for tilfred i skogen og ikke for å overleve. Vi drar jo ikke inn i skogen for å kose oss, men for å overleve !!!! (jadda....) Indeed, men kaffe må jeg ha med, det er så j***a godt med bålkaffe, men ellers er jeg enig i det du sier. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Indeed, men kaffe må jeg ha med, det er så j***a godt med bålkaffe, men ellers er jeg enig i det du sier. Det var ironi. Det går ann å ta med duppeditter på turer hvis man har plass og skal kose seg ekstra masse. Selv har jeg vært på lengre turer hvor jeg har veid alt som jeg tok med for å spare vekt. Da er det ikke plass til unødvendige ting. Så kommer helt ann på hvordan tur man skal på, og hva hensikten med turen er. Du sier at man bare skal ta med det nødvendige, så tar du med kaffe. Strider imot din direkte setning over her det... sier amn en ting, så står man vel for det? ellers må man formulere setningen annerledes så den blir korrekt:) Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 For meg er "stasen" å drikke varm kaffe ute i villmarka, men det finnes grenser på hva man tar med seg. Det du sier er riktig, det kommer an på hvor man drar:) Kaffe er nødvendig for meg Lenke til kommentar
agail Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Når LARS MONSEN har med seg kaffe og termometer på tur er det ikke feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå