Software_Scenario Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hei, jeg sitter med siste versjon av CCNA-lærebøkene fra Ciscopress nå, men har et lite spørsmål som jeg ikke klarer å se noen plass: Under selve eksamen, hvor mange prosent riktig må man ha for å stå? 90%? 100% (ouch ) Hei, Cisco sine krav på sertifiseringer er faktisk forskjellige på de forskjellige testene. De tar også å endrer sine krav for å bestå. Passing scores are set by using statistical analysis and are subject to change. At the completion of the exam, candidates receive a score report along with a score breakout by exam section and the passing score for the given exam. Cisco does not publish exam passing scores because exam questions and passing scores are subject to change without notice. - Cisco.com For å svare på ditt spørsmål kan si er kravet for å bestå CCNA: 850 av 1000 poeng. (med forbehold om at det kan ha forandret seg siden jeg sist var oppdatert!) Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Er det ikke vanlig at et femdagers Microsoft-kurs inkluderer eksamen? Det hadde jeg nesten forventet. Lenke til kommentar
Software_Scenario Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Nei, hverken Microsoft eller noen andre store leverandører har eksamen i prisen. Det er nok flere grunner til dette, bla. at det vil være vanskelig å holde orden på økonomien. Da skal Microsoft, kurs holderen og prometric(sertifisering systemet) dele på pengene. Hvem skal ha hvor mye osv? Derimot så er det en ting veldig få bedrifter vet om. Det er noe som heter Software Assurance. Software Assurance gir deg gavekort på kurs, rett til hjemmebruk, e-læring og rabatt på Microsoft produkter for ansatte, gjennom sin lisensavtale. Kan lese litt mer om det her Endret 24. juni 2008 av Software_Scenario Lenke til kommentar
bare-bone Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg vil nå påstå at sertifiseringer uten erfaring til å backe det opp ser tvilsomt ut. Det er enten totalt feilprioritert eller et tegn på noen som ikke har fått seg jobb på annen måte og forsøkt sertifiseringer som en utvei. Har du bare sertifiseringer har du kastet bort verdifull tid til å bygge erfaringer, eller brukt fem mimnutter på å få et papir som sier at du kan noe du ikke kan. Jeg vil gjerne kommentere dette litt. Synes uttalelsen fremstår som en smule arrogant. Muligens har du vært uheldig med formulering, men jeg skyter uansett litt fra hofta tilbake. 0: Det tar ikke 5min å få papir på sertifisering av MS, det er et tonn av stoff du skal igjennom før du kan vurdere deg som klar til sertifiseringstest. Med mindre du er veldig dreven på området før du bestemmer deg for å ta sert. Om man er realistisk når man søker jobb, er det ikke feilprioritert eller et tegn på at du ikke evner å få deg en jobb på en annen måte. Snarere et signal om at du faktisk ønsker muligheten innen IT, men vil ha et bevis på at du har en grunnforståelse arbeidsgiveren kan bygge videre på. 1: For det første, så er det greit å ha litt realistiske mål når man bestemmer seg for å ta sertifiseringer. Om man mangler erfaring, vil sertifiseringer telle positivt når man skal ut å ha sin første IT jobb. MEN mange som tar sertifiseringer tror at de da automatisk kan gå inn i stillinger innen drift. Mens det realistiske er at man får innpass i en eller annen servicedesk og kan jobbe seg videre der i fra. 2: Sertifiseringer via selvstudie, tror jeg at er en vanskelig måte å gjøre ting på. Ettersom instruktører på kurs, hos feks Glasspaper hvor jeg har tatt mine sertifiseringer, gir mye input på hvordan ting fungerer i praksis og ikke feks MS sin fantasiverden. Da fanger man også opp mange grunnpilarer som du kan bygge videre på når du leser selv. 3: Sertifisering er en god byggestein for den grunnleggende forståelsen av systemer. Ettersom det i realiteten er mange måter å gjøre ting på, er det godt å ha denne i bunnen når man begynner en plass og skal sette seg inn i nye systemer og oppgaver. 4: I selskaper som drifter systemer for flere kunder, opplever ofte at kundene etterspør folk med spesifike sertifiseringer til oppdrag. Tro ikke at sertifiseringer garanterer deg en feit jobb i første omgang, men at det hjelper deg å få innpass hos arbeidsgivere, som nevnt feks via service/helpdesk. Og ta en sånn jobb med et smil, for om du er et "talent" lærer du raskt ting der. Og vil med tiden få utvikle deg videre og få muligheter på mer spennende oppgaver. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 For å svare på ditt spørsmål kan si er kravet for å bestå CCNA: 850 av 1000 poeng. (med forbehold om at det kan ha forandret seg siden jeg sist var oppdatert!) Ok, takker. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg vil bare minne de som har en "Second Shot" burde forte seg med å utnytte dette, fordi Second Shot varer bare frem til 30. Juni. (I denne omgang) Jeg sier i fra når Microsoft gir denne muligheten igjen. Nå er den startet opp igjen frem til 30.juni 2009. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det står på forrige side i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå