n4w Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Hallo! Jeg har begynt og kikke litt på en grei gaming PC. her er det jeg har fått til: Bzerk miditower m/display, u/vifter Sølv BZCA550SINF u/powersupply Kingston 4GB 667MHz PC5300 DDR2 kit m/2stk 2GB, CL5 Western Digital 750 GB SATA II 7200 RPM Caviar SE16 Special Edition 16MB cache Intel Core 2 Duo e8400 3.0 GHz socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333MHz ASUS P5K, P35, SOcket-775 DDR2, eSATA, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 Grainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 PCI-express, "BP8800GTS-320M-TV-DD" UPspeed minnekortleser 10-in-1 sort OCZ stealthXStream strømforsyning 600W 20/24pin ATX,BTX/PCI Express/Sata Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 PS2/USB Logitech DeLuxe 250 Tastatur Sort, Bulk Midnight Black, PS2 BenQ 22" Wide LCD FP222Wa 1680x1050, 5ms, D-sub, TCO-03 Opticar / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA dual layer, sort bulk Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk gi gjerne respons på hva som burde byttes ut eller om dette er en helt grei gaming PC. Endret 7. april 2008 av n4w Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Jeg ville ikke kjøpt ett "oldschool" 8800 GTS 320 nå, gå mye heller for 8800 GT eller GTS 512 hvis mulig, dessuten synes jeg at P5K standard ikke holder mål sammenlignet med f.eks Abit og Gigabyte´s kort i samme prisklasse - Asus er fæle til å kastrere de rimeligere kortene sine. Et Abit IP35 eller Gigabyte GA-P35-DS3 vil være et bedre valg. Dessuten bør du velge et annet minne, for. eks Mushkin PC8000 fra Netshop Og - velg 64 bits Vista Endret 4. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
n4w Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Jeg ville ikke kjøpt ett "oldschool" 8800 GTS 320 nå, gå mye heller for 8800 GT eller GTS 512 hvis mulig, dessuten synes jeg at P5K standard ikke holder mål sammenlignet med f.eks Abit og Gigabyte´s kort i samme prisklasse - Asus er fæle til å kastrere de rimeligere kortene sine. Et Abit IP35 eller Gigabyte GA-P35-DS3 vil være et bedre valg.Dessuten bør du velge et annet minne, for. eks Mushkin PC8000 fra Netshop Og - velg 64 bits Vista Ja tenkte på 8800 GT, 64 bits Vista må det nesten bli siden jeg har 4GB RAM. Men tror nesten jeg kommer til å gå for et ASUS kort. Får se når det gjelder minnet. Tror det skal gå greit med det jeg har valgt nå. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 NEI! Minnet ditt er IKKE greit! det takler maks 667mhz og kan begrense overklokking ganske mye - med tanke på at du får PC8000 krem-minne som Mushkin til under 2 hundrelapper mer så er det en no-brainer. Ellers får du masse bra (altså - ikke value/oem) PC6400 minne til rundt samme pris. Standard Kingston som du har valgt er cheapo minne - funker, men hvorfor når bedre minne koster omtrent det samme. Skal du gå for Asus P35 kort, så gå i alle fall for et P35K Deluxe som ikke er så ribbet - selv biosen på vanilla P35K er kastrert. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Jaja sant nok det. Men det ville ikke vært store forskjellen uansett. Eller det spørs hvor mye høyere en 667MHz. Men jeg var innom han som satte opp dette forslaget og han sier at det minnet kjører like bra, men kjøper jeg mushkin var han enig med deg der. Det er jo relative gode minner de har. Men jeg får heller se om jeg prioriterer det. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hvis kompisen din mener at standard Kingston PC5300 er like greit som Mushkin Extreme Performance PC8000 - ja da ville jeg sett bort fra alle andre "gode" råd han kommer med også. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Han sier ikke at det er et like godt kort. Han sier at foskjellen er ikke veldig stor, selv jeg kan se at Mushkin Extreme Performance PC8000 er ganske mye bedre en Kingston. Men at alikevel forskjellen som sagt ikke blir veldig stor Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Sålenge du ikke skal overklokke vil det ikke bety stort - men med en gang du skal det.... ja da blir det en helt annen sak. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 ja det er jo sant nok :!: Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Deathsh00t Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Fin den..Men du burde bytte ut skjermkortet, vis den skal bli brukt for mye spill,som krever mye. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) skjermkortet har jeg oppgradert til et 512 mbit og at jeg også byttet ut kingston kortet :!: Endret 7. april 2008 av n4w Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå