Gå til innhold

Siemens Simatic Step 7,PLS

Anbefalte innlegg

Har lyst å friske opp kunnskapene fra høgskolen i programmering av PLSer i Simatic Step 7.

Har kunnet dette her ganske godt, men nå er det en stund sia jeg har jobbet med dette,3 år.Ser at det er utlyst en del jobber hvor det kreves kunnskap i dette,særlig SImatic Step 7 altså, og siden jeg både interesser meg for det og har vært rimelig god i det så har jeg lyst på en sånn jobb.

Nå jobber jeg som konsulent med tegninger og NEK 400, føler dette blir litt kjedelig...har lyst på en mer praktisk jobb.

Har Siemens noen slags demoer og simuleringsprogrammer som man kan øve på???

Noen uti der som vet???

Hvor mye koster en PLS egentlig med utstr man trengert for å øve??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst å friske opp kunnskapene fra høgskolen i programmering av PLSer i Simatic Step 7.

Har kunnet dette her ganske godt, men nå er det en stund sia jeg har jobbet med dette,3 år.Ser at det er utlyst en del jobber hvor det kreves kunnskap i dette,særlig SImatic Step 7 altså, og siden jeg både interesser meg for det og har vært rimelig god i det så har jeg lyst på en sånn jobb.

Nå jobber jeg som konsulent med tegninger og NEK 400, føler dette blir litt kjedelig...har lyst på en mer praktisk jobb.

Noen uti der som vet???

Siemens er ganske dyrt, husker ikke helt, men tror du havner et sted mellom 10 og 20 tusen for en PLS med cpu og litt I/O, og rundt det samme for software. Til sammenligning kommer vel phoenixcontact på ca 5 tusen og gratis software hvis jeg ikke husker feil. Men siemens er mye brukt så da blir detofte det...

Lenke til kommentar

Noen uti der som vet???

Den billigste PLSen i 300 serien til simatic heter CPU312C, og har en listepris på 3 390,00 +moms. Dette er en såkalt kompakt PLS med 10 innganger og 6 utganger integrert i modulen.

Denne kan programmeres med s7Lite som koster 441,-+moms. (har ikke prøvd Lite versjonen selv.)

Simatic S7Basic har en listepris på 14400,-+moms (litt drøyt for testing hjemme...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...