Howard Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hynix har vist frem DDR3-minnemodul med 8 GB kapasitet, rettet mot servere. Les mer Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kult nok men det ser fremdeles ut som en dårlig hack i forhold til FB-DIMM. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Venter mest på 4GB DDR2 SO-DIMM... 4GB som maks i laptoper er ikke godt nok. Flere maskiner som støtter 4GB SO-DIMM "when available". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Foreløpig er 2 GB den høyeste kapasiteten på minnemoduler rettet mot desktop-segmentet. Det er lansert moduler med 4 GiB også. I server-miljøet er såkalt registrert minne mer utbredt, og med en slik teknikk kan man øke kapasiteten på modulene ytterligere. Her er moduler på 4 GB mer utbredt. Det er mange flere 2*4GB-sett enn de som linkes der. Lenke til kommentar
eha Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 I server-miljøet er såkalt registrert minne mer utbredt, og med en slik teknikk kan man øke kapasiteten på modulene ytterligere. Her er moduler på 4 GB mer utbredt. Jeg skjønner ikke at det skal være mulig å øke kapasiteten som et resultat av at minnet er registrert. Stemmer dette? Jeg trodde at registrert minne hadde en mekanisme for å kontrollere at minnefeil ikke oppstår, og at det derfor kreves flere celler, ikke færre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 I server-miljøet er såkalt registrert minne mer utbredt, og med en slik teknikk kan man øke kapasiteten på modulene ytterligere. Her er moduler på 4 GB mer utbredt. Jeg skjønner ikke at det skal være mulig å øke kapasiteten som et resultat av at minnet er registrert. Stemmer dette? Jeg trodde at registrert minne hadde en mekanisme for å kontrollere at minnefeil ikke oppstår, og at det derfor kreves flere celler, ikke færre. Det er ECC som er feilkorreksjonen. Det er i utganspunktet ikke tilknuttet til om det er registrert (dog er det vanlig at moduler er begge deler) AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Foreløpig er 2 GB den høyeste kapasiteten på minnemoduler rettet mot desktop-segmentet. Det er lansert moduler med 4 GiB også. Har du funnet noen som selger de ennå? *rastløs*.... samme hvor hehe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har ikke søkt etter de siden sist. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har ikke søkt etter de siden sist. Ikke jeg heller, men jeg lurer på om jeg skal få memoryc i Irland til å ta de inn. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det er lansert moduler med 4 GiB også. Ja, men det er DDR2. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Foreløpig er 2 GB den høyeste kapasiteten på minnemoduler rettet mot desktop-segmentet. Det er lansert moduler med 4 GiB også. Ja, men det er DDR2. Jepp, og DDR2 er jo nettopp rettet mot desktop-segmentet. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Artikkelen dreide seg jo først og fremst om DDR3, så det var vel implisitt at det var det forfatteren mente. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 8 GB minnemoduler har jo vært tilgjengelig en stund for DDR2, men prisene er litt i overkant... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Artikkelen dreide seg jo først og fremst om DDR3, så det var vel implisitt at det var det forfatteren mente. Nei, det artikkelforfatteren sier her er altfor generaliserende. Foreløpig er 2 GB den høyeste kapasiteten på minnemoduler rettet mot desktop-segmentet. I server-miljøet er såkalt registrert minne mer utbredt, og med en slik teknikk kan man øke kapasiteten på modulene ytterligere. Her er moduler på 4 GB mer utbredt.Det finnes 4GiB moduler for desktop segmentet. Helt vanlig DDR2 uten reg etc. Servervarianten av DDR2 heter FB-DIMM PC5300 osv, mens artikkelen dreier seg om servervarianten av DDR3, RDIMM. Personlig synes jeg det er en uting å omtale FB-DIMM som eks. DDR2, det blir forvirrende selv om det er basert på den teknologien. Bærbart minne bør omtales som SO-DIMM PC5300 osv. Endret 5. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå