Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Nissan Fairlady Z 370Z og NISMO / S-Tune (C53D)[Oppdatert 02.12.2008]


Anbefalte innlegg

Nissan's Fairlady linje har alltid vært prestigetungt og viktig for Nissan, selv når Skyline kom, har de berømte Z bilene vert noe for seg selv, og denne nye donningen, har mye og leve opp til.

 

Nissan Fairlady Z 370Z (C53D)

Utvendig blir denne bilen noenlunde samme som 350Z (Z33), kanskje noe kortere, med untak av LED lys.

 

Motor:

VQ37VHR - Samme motor som er i Infiniti G37

V6'er på 3.7 liter, med ikke mindre enn 330 hester

 

**

Oppdatering 15.05.2008:

Nissan holdt nylig en privat event med prominente gjester og viste frem sin kommende Fairlady Z, nemmelig 370Z.

Bilen's motor er som forklart over, VQ37VHR, og den kommer til og bli levert med mellom 330 og 350 hester.

Bildet som er lagt med er tatt med kameratelefon, derav den elendige kvaliteten.

 

**

Oppdatering 09.06.2008:

Det er nå mere eller mindre bekreftet av kilden til CARandDRIVER, at motoren blir som nevnt over, og at bilen får samme 7 stegs girkasse som er i Nissan GT-R R35, med dual-clutchen.

Bilen blir avduket på LA Auto Show senere i år.

 

**

Oppdatering 09.10.2008:

Da har 370Z blitt observert på Nordschleife, og kjører der endel highspeed tester rundt sløyfa, bilen har alleredet fått nick navnet "Baby GT-R", ett ganske passende navn nå du ser denne saken med en 3.7 liters 330 hesters V6er, noe som sparker nesten like vildt som GT-R.

370Z får forøvrig samme 7 stegs dualclutch kasse som er i GT-R, bilen skal vises frem på LA Auto Show neste måned.

 

**Oppdatering 30.10.2008

Preview bilder i forrkant av LA Auto Show som er om et parr uker, mer info følger så snart bilen er offisielt sluppet.

 

**Oppdatering 01.11.2008

Første bildet av NISMO utgaven er på nett, og DETTE ER PORNO PÅ HJUL !!!!

Bilen får vel ca. 350 hester og mister sikkert 25-50 kilo fra standard Z.

 

**Oppdatering 10.11.2008

INFO !!!

Nissan Fairlady Z 370Z Nismo S-Tune

Nissan's motorsport divisjons brosjyre om deres kommende S-Tune av Fairlady Z 370Z er lekket på nett.

Desverre så er de på japansk, men kan noen oversette så skal jeg hive det opp i main story :-)

 

**Oppdatering 11.11.2008

Mere info om S-Tune

Det kommer i 2 utgaver av S-Tune, aero og performance.

Aero pakken får nytt kitt, fremme, side og bak, samt spoiler og NISMO merket gulv matter.

Performance - Nytt kitt, ny eksos annlegg i rustfritt stål, nye dempere, nye bremser, NISMO merket gulv matter og 19" 5 eikers LMZ5 felger.

 

**Oppdatering 02.12.2008

Da er bilen endelig testet i det vilde om en kan si det slikt.

Motor Trend har fått testet 370Z og jeg liker tallene de har fått frem fra bilen.

0-100 KM/h - 4.7 sekunder

402 meter sprint: 13.3 sekunder

Til forskjell er den nye M3: 0-100 KM/h 4.7 sekunder og koster nesten dobbelte i pris.

 

Nissan Fairlady 370Z

nissan_350_z_top_news_image.jpg

 

Nissan's privat show av Fairlady Z:

2010_nissan_370z_image_leak.jpg

 

Nissan Fairlady Z 370Z [baby GT-R]

spy_shots_2010_nissan_370z.jpg

2010_nissan_370z_fr_sm.jpg

2010_nissan_370z_int.jpg

2010_nissan_370z_rear.jpg

 

Nissan Fairlady Z 370Z NISMO

nismo-370z.jpg

 

Nissan Fairlady Z 370Z Nismo S-Tune

nissan_370z_nismo_stune_brochure.jpg

nissan-370z-nismo-s-tune-brochure-leak_2.jpg

nissan-370z-nismo-s-tune-brochure-leak.jpg

nissan-370z-nismo-s-tune-brochure-leak_1.jpg

nissan-370z-nismo-s-tune-brochure-leak_3.jpg

 

Bilder og kilde:

http://blog.cardomain.com/blog/2008/03/nissan-370z-pic.html

Kilde og bile:

http://www.thetorquereport.com/2008/05/fir...issan_370z.html

http://carscoop.blogspot.com/2008/05/nissa...led-during.html

Oppdatering 09.06.2008:

http://www.egmcartech.com/2008/06/09/2010-...ed-dual-clutch/

Kilde for oppdatering 09.10.2008:

http://www.egmcartech.com/2008/10/08/spy-s...to-nurburgring/

Kilde for oppdatering 30.10.2008:

http://www.thetorquereport.com/2008/10/la_...an_370z_un.html

Kilde for oppdatering 01.11.2008:

http://www.worldcarfans.com/9081031.007/ni...ge-hits-the-web

Kilde for oppdatering 10.11.2008:

http://www.worldcarfans.com/9081107.021/ni...-springs-a-leak

Kilde for oppdatering 11.11.2008:

http://www.thetorquereport.com/2008/11/mor...an_370z_ni.html

Kilde for oppdatering 02.12.2008:

http://www.egmcartech.com/2008/12/02/2009-...ys-motor-trend/

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette designet har neppe Renault noe med og gjøre, de eier ikke Nissan og jeg kan ikke se noen grunn til at de ville kjøpe design fra Renault.

At en del konservative tydeligvis ønsker ett flatt og kjedelig design basert på f.eks en gammal Skyline er det jo bra de ignorerer.

Og for og komme noen i forkjøpet så vet jeg utmerket godt at disse to eier noe av hverandre, Renault eier 44% av Nissan og Nissan 16% av Renault.

Lenke til kommentar

Den siste Primeraen ble nok designet uten noe Renault-innflytelse,avtalen kom i 1999 og den nye Primeraen kom vel ikke så langt etterpå.

Disse du fremhever som pene er da fryktlig gamle, man kan ikke leve på gammelt design til evig tid med mindre man vil bli det nye Lada.

At Nissan bommet med siste primeraen kom nok av at de hadde ett svært konservativt publikum som ble skremt av den fancy betjeningen samt at de for og spare penger hadde ett mye billigere understell enn den gamle.

At ett design ikke faller alle i smak hos alle er da lang bedre enn og lage det så kjedelig at 95% sier pent og har glemt hele bilen etter 2 minutter. Japanerne er fryktelig flinke til og lage det kjedelig, f.eks Mitsubishi Lancer og Carisma ligger helt klart i den tradisjonen, for og ikke glemme Nissan Almera som ingen i grunn noen gang husket.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
nye g37 sitt design er helt å holdent nissan design , den er faktisk pen

 

Får håpe de greier bedre enn dette, dette var ett nokså kjedelig og flatt design.

Kunne være hva som helst fra US/Asia.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

vel når jeg å stefaren min kjørte en pre-facelift p12 fra oslo til mo i rana slutta det ene el.vindu å virke å lampe-konsollen i taket foran datt ut. typiskt franskt.

 

 

 

designet på infinitien flatt å kjedelig?

 

 

ikke misforstå meg , jeg liker nissan utrolig godt, men den alliansen med renault har noen dårlige frukter ja

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar

Så når kvaliteten gikk i dass fordi Nissan var på konkursens rand så er dette typisk fransk?

Har overhode noe peiling på dette eller har du eid noen Renault eller fransk bil?

Har kjørt noen hundretusen km både Nissan og div fransk uten og oppleve noe spesiellt.

De eneste to nødstoppene jeg har hatt er med Nissan så skulle jeg trekke slike slutninger som du gjør så er jo Nissan totalt upålitelig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...