Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg skal lage mitt første nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny maskin og tenkte å lage nettverk mellom den nye og gamle maskinen. På den nye maskinen er det nettverkskort i hovedkortet 10/100. Og til den gamle må jeg kjøpe et nytt. Jeg har bare analågt modem så jeg tenkte å bare bruke en krysset nettverkskabel mellom pc'ene. Kan jeg da bruke 10/100 i begge maskinene? Jeg har hørt rykter om at det ene kortet da må låses i en hastighet for at maskinene ikke skal krangle om hastigheten stemmer det?

Hvordan gjør jeg i tilfelle det?

Den nye Maskinen kjører Windows Xp og den gamle Me.

Eller skal jeg kjøpe 10 Mbit kort til den gamle maskinen.

Håper på svar. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortene må ikke låsest i noen hastighet nei. Nettverkskort og utstyr som kan operere på flere hastigheter har en funksjon som heter auto negotiate som finner ut hvilke hastighet den skal bruke automatisk. 3 Com er veldig gode kort, og de OS jeg har testet det med finner det alltid uten problemer. Hadde noen småproblemer med SMC kort, pluss at Windows 2000 ikke fant drivere til det automatisk.

Men alt i alt er det ikke noe sak å sette det opp. Kjøp et 10/100 kort, installer det, sett opp protokollene og koble maskinene i sammen. FIks ferdig nettverksmorro :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...