kribjo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Så er tiden på året her igjen hvor fuglene begynner å lage reir under taksteinen på huset. Har bodd i samme hus i 8 år nå og opplevd at de driter på bilene, syklene og til og med et par ganger på bordet når vi har spist en god middag i hagen. Jeg ønsker å fjerne reirene før de legger egg og tette igjen, men jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe/bruke for å gjøre dette (ja jeg har 10 tommeltotter ). Er det noen på forumet som har noen bra tips? Skal ihvertfall kle meg forsvarlig så jeg ikke får fuglelopper på meg og klør ihjel. Bjørn Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Så er tiden på året her igjen hvor fuglene begynner å lage reir under taksteinen på huset. Har bodd i samme hus i 8 år nå og opplevd at de driter på bilene, syklene og til og med et par ganger på bordet når vi har spist en god middag i hagen. Jeg ønsker å fjerne reirene før de legger egg og tette igjen, men jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe/bruke for å gjøre dette (ja jeg har 10 tommeltotter ). Er det noen på forumet som har noen bra tips? Skal ihvertfall kle meg forsvarlig så jeg ikke får fuglelopper på meg og klør ihjel. Bjørn Hadde samme problemet før hos foreldrene mine. Der kom de inn og la reir i en liten åpning ved gavlen. Det heter sikkert noe annet, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener Dette løste vi ved å montere hønsenetting foran åpningen. Lirket opp taksteinen, fikk hønsenettingen på plass "på baksiden" og limte den fast så godt vi klarte. Dette holdt i massevis, og holder fortsatt (etter mange år). Før du gjør dette vil jeg råde deg til å rengjøre så godt du klarer deg inne. Alt som er der av gamle reir og dritt&møkk binder fukt og er sikkert ikke sunt for treverket i lengden Avhengig av hva slags fugler det er snakk om vil jeg råde deg til å tette igjen før fuglene kommer for sesongen, eller etter de har dratt. Dersom fuglemor og fuglefar har begynt på reiret og plutselig ikke kommer inn, kan de bli temmelig sprø Samtidig er det jo litt stusselig for fuglene å måtte begynne på nytt og kanskje ikke rekke det før hekkingen starter.. Lenke til kommentar
kribjo Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Gjorde et forsøk i april på å få vekk reirene, men måtte gi opp. Det er noen småfulger (spurv av noe slag tror jeg) sine reir som er lette å få tak i, men i andre enden av huset er det en annen type fugl. Og der er reiret høyere opp. Så jeg bestemte meg å vente til alle fugler er fløyet for så å tette igjen. Huset ser jo ikke ut nå da med fullt av fugleb... rennende nedover veggene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå