Gå til innhold

BK: Kong Harald i aksjon

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt usikker på hvilke bilder jeg har lagt inn her nå, men har lyst til å høre meningen deres om dette.

Bildet ble tatt i forbindelse med VM i seiling i fjor sommer og ble brukt i et antall aviser man ikke kan telle på en hånd i etterkant.

Selv ser jeg på det som et greit seilebilde som viser kongen i aksjon og jeg er fornøyd selv om det ikke er det helt store.

2377394721_473350c0bf.jpg

Fin tittel, sant? :p

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, synes bildet var virkelig bra. Skarpt og klart, og viser at det er action der. Kunne godt tenkt meg å hatt et forstørra et og hengt det i huset.....:-)

jeg vil også bestille et. mitt skal være på do. Så mye pris setter jeg på snyltehuset (også kaldt kongehuset)

Lenke til kommentar

Biildet i seg selv, ikke noe spesielt, men om oppdraget var å knipse kongen i aksjon har du vel lyktes 99% (?)

Har et spørsmål ang. statusen din, svar på PM om du ikke føler for å svare her.

Etter hva jeg har fått med meg er du ennå skoleelev, VGS, MK.

Er du ansatt som fotograf for avis, eller kun freelance?

I så fall, er dette bildet tatt i forbinnelse med jobben, og jeg regner med dette ikke er i Norge, så om du har tatt det i forbinnelse med jobb, har de sendt deg for å dekke konkuransen, og dekt dine utgifter. (Altså kun om du jobber for noen.)

Lenke til kommentar

ok. kanskje dette er bedre. bilde er statisk. Tipper de står på denne kjedeligemåten 80% av tiden. Hva med å fange noe spessielt?

Skulle jeg overført dette til fotball bilder, ville det vært når en spiller stod helt stille, uten at noe som helst skjedde.

Eneste som trekker opp på dette bilde er at det er skarpt som du sier.

Lenke til kommentar

Mr. Olsen: Jeg tipper at det enten er i Norge, eller at Jurgis tilfeldigvis var på rett sted til rett tid (les: ferie?), eller at han er meget seileinteressert, og av den grunn var å så på VM i seiling..

Om du svarer Mr. Olsen på PM, Jurgis, gidder du sette opp meg også som mottaker? Ble nysgjerrig her nå..

Lenke til kommentar

Jeg går 1. året på vgs og jobber samtidig freelance lokalavisa.

Oppdraget var ikke spesifikt å ta bilde av kongen, men vi skulle følge en lokal båt.

Snakka litt med føreren av pressebåten om hvilke båter som utmerket seg, og da fulgte vi Kongen en stund.

Bildet er forresten tatt rett uten for Hankø i Fredrikstad.

Jeg er forøvrig enig i det dere sier om at det er et statisk bilde, og som jeg skrev i førsteposten lurte jeg på om det var noe spesielt. Allikevel føler jeg at det ikke er så lett å fange Kongen i action når han står bak et ror ratt.

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hans Majestet står ikke bak roret, men bak rattet. :thumbup:

Minner meg på en sketsj med KLM. "Han kom på førsteplass og skal nå opp i "boksen" til kongen .... eee, det blei visst litt feil her ... Ja, det skulle vare "båksen" til kongen.

:cool:

Lenke til kommentar
Jeg går 1. året på vgs og jobber samtidig freelance lokalavisa.

Oppdraget var ikke spesifikt å ta bilde av kongen, men vi skulle følge en lokal båt.

Snakka litt med føreren av pressebåten om hvilke båter som utmerket seg, og da fulgte vi Kongen en stund.

Bildet er forresten tatt rett uten for Hankø i Fredrikstad.

Jeg er forøvrig enig i det dere sier om at det er et statisk bilde, og som jeg skrev i førsteposten lurte jeg på om det var noe spesielt. Allikevel føler jeg at det ikke er så lett å fange Kongen i action når han står bak et ror ratt.

Stemmer stemmer, merket meg at vi var like gamle og at du hadde tilknytning til en avis...

var bare ikke sikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...