Gå til innhold

får ikke enabla lydkort

Anbefalte innlegg

problemet starte da jeg skulle flytte dvd romen over i en annen maskin, jeg tok derfor meg meg lydkablene fra cd til lydkort. og måtte skru ut lydkortet for å disse ut da jeg hadde lagt dem under alle kortene.

da jeg så skulle høre på litt musikk på den andre pcen som er kobla til anlegget kom det ingen lyd :(

jeg så da til min strore forundring at volumkontrollen hadde forsvunnet fra starmenyen. merkelig,

jeg går inn i device manager og der er alt som det skal, lydkortet er installert og skal til sigende fungere helt fint. prøvte meg med noen nye drivere, men det hjal ellers lite.

etterhvert finner jeg ut at soundblaster kortet på en måte ikke er aktivert. dvs at jeg ikke har enablet det på noen måte,

går jeg inn i kontrollpanel og sound and audio devices står det; No Device

og selv om jeg går inn i harware tapen og finner lydkortet der så kan jeg ikke velge der som default device under audio taben.

nå har jeg bytta kortplass i pcen, installert og avinstallert drivere , men ingenting ser ut til å hjelpe, der virker som om kortet sikkert funker fint, bare at jeg ikke får valgt det i windows.

ble litt mye å lese her, men der er for meg ett ganske merkelig problem

specs

Soundlaser Live! value

Aopen ax34 pro II (har prøvt å skifte jumper til onboard lydkort, men jumperen finnes ikke virker det som..?!? )

jeg har ikke vært i bios å forandret på noe heller så det skulle vel være greit..

men er det noen som vet om noe windows tull som kan være bakgrunnen til dette? eller må jeg reinstallere igjen :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...