Gå til innhold

Kjøpe brukt ultraportabel, fokus: lang batterilevetid og mikrofon

Anbefalte innlegg

Skal ut å reise 3 mnd i sommer, og trenger en ultraportabel laptop på rundt 12 tommer.

Har ikke så altfor mye penger å bruke (2000,-), tenkte først på en Asus eee, men batterilevetiden er litt for snau (3 timer).

Hvilke modeller er det jeg burde se etter på ebay?

Jeg håper på 6-7 timer på et "stort" batteri i en 11~12" ultraportabel, samt integrert mikrofon.

Vet det er mulig at jeg ikke kan få en pc så billig med mikrofon, trenger derfor tips om en liten men solig mikrofon (gjerne med headset).

Modeller jeg har sett på:

Dell D400.

Om noen har noen gode erfaringer med ultraportabel av forrige generasjon (Pentium Cetrino) så håper jeg dere kan dele viten med meg også!

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Compaq EVO N410c 12" for noen år siden. Var veldig fornøyd med denne. Er ikke Centrino, men Pentium III-M 1.2 GHz. Med 512MB ram eller mer er denne mer enn rask nok til lettere oppgaver i XP.

Den har innebygget mikrofon og veldig gode mulighter for ekstra batterier. Standardbatteriet varer kun i 2-3 timer, men ekstra batterier er det flust av på ebay til et par hundrelapper. Disse ekstrabatteriene hektes på i bak-kant.

Den koster rundt 1500 kroner på ebay.

Noen bilder:

Med ekstra batteri:

410c_front.jpg

Med standardbatteriet:

Img240873576.jpg

Img240873580.jpg

0324_zhushh_02.jpg

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg vil kalle den der compaqen ultraportabel .. men det er kanskje fordi jeg har en eee selv =)

Tror ikke du får noe annet brukt ultraportabelt for 2000 enn eee, men det er en herlig maskin, og et ekstra batteri tar ikke stor plass.

Lenke til kommentar

Husk at de fleste bærbare får redusert batteritid i løpet av noen år. Min LG LW20 (12 tommer) hadde opprinnelig ca. 4 timers batteritid. Etter 3 år er batteritiden redusert til ca. 1 time. LG LW20 er etter min oppfatning fin. Den ble produsert med vanlig Pentium, og ble stort sett solgt i Norge med 1,73 ghz eller 1,86ghz prosessorer.

Dell X1 ble levert med ULV prosessorer på ca. 1,1 ghz og er en god del mer effektgjerrige. Disse har ikke det optiske drevet innebygget, og veier blant annet derfor bare ca. 1,2 kg. Byggekvaliteten på disse er visstnok også super, så hvis du finner en slik til kr. 2000,- er det bare å slå til.

Kan ikke huske at noen ultraportable med innebygget mikrofon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...