Gå til innhold

Windows har ikke nok USB-bandwith, men lite koblet til hovedkort

Anbefalte innlegg

Sitter nå på en nyinstallert XP, og nettop installert Pro Tools. Prøvde å starte det, men fikk opp en feilmeldingen: DAE error -1115. Så dukket det opp en ballong i Windows om at jeg ikke hadde nok bandwith på USBene mine. Trykket på ballongen, og fikk opp ett vindu hvor det stod at Mboxen (pro tools lydkort) trengte 23%. Så står det at on board USB har 28% reservert til internt bruk, og at en composite usb bruker 48%. Når jeg plugger ut Mboxen forsvinner composite, og jeg står kun igjen med at det er 28% som er brukt til intern bus.

Så spørsmålet er hvorfor jeg ikke får nok bandwith? Regner med at det er noe med hovedkortet som er feil, ettersom ett M2N32-SLi burde vel ha nok USB bandwith til 1 hardware? Tastatur og mus er koblet til fronten, men disse dukker ikke opp i det vinduet om USB bandwith.

Kan heller ikke koble mboxen til fronten, siden den er usb 1.1.

Noen som vet hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet kan også ha noe med evt. trådløst nettverkskort å gjøre:

>If you have any wireless internet cards, these will need to be disabled prior to running Pro Tools. Go to the Device Manager (Start > Control Panel > System > Hardware), then click the "+" next to "Network Adapters." Then, right-click on anything with the word "wireless" in it, and choose disable. You can go back and enable these devices after quitting Pro Tools.<

Lenke til kommentar
Sitter nå på en nyinstallert XP, og nettop installert Pro Tools.

For å luke ut OS-et... er det nyinstallert (evt. en crack?), så er det relevant å ta opp et velkjent problem med XP SP1 og USB-problemer... har du lagt inn SP2?

Kan ikke se tilsvarende andre steder forbundet med M2N32-SLi eller andre hk. Manglende USB-båndbredde er trolig en software-sak/programvarekonflikt, som ikke har noe med hardware å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...