Gå til innhold

Hva anbefales av N78 og N82

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

N78:

-Nyere symbian versjon, mulig N82 også blir oppgradert

-FM sender

-Dårligere kamera enn N82

-Dårligere? knapper enn N82

-Internett radio

N82:

-Bra kamera

-Høy java 3d ytelse

-"Billig" utseende

Er dette de største forskjellene og hva ville dere valgt og hvorfor?

Har lest på forumet at netcom visstnok belaster kunder for bruk av trådløst nettverk med mobil, stemmer dette og gjør alle selskap dette?

Er knappene på N82 så ille som noen mener?

Hvilke erfaringer har dere med n82....er den stabil, rask i menyene, grei å koble til trådløst nettverk osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Du kan ikke oppgradere til Feature Pack 2.

* Trådløs nettverk har ingenting med operatøren og gjøre, så detter er ikke noe Netcom tar betalt for.

Jeg hadde tatt N78 ;) Nyere,stiligere, det blir jo litt smaksak.

Men N82 har jo bedre kamera, de er vel ganske like ellers.

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg står også mellom akkurat disse to, men heller mest mot N78. Den blir litt billigere, og kameraet kan jeg fint leve med. Altså, det er mobilkaeraer, og kvaliteten er ikke i nærheten av det jeg får med mitt kompaktkamera som jeg uansett har med meg til enhver tid. N78 får også et ganske kraftig batteri, så jeg tror og håper at den får bra batterilevetid :) Skal i all fall vente til N78 kommer på markedet, og dersom N82 synker veldig i pris kan jeg eventuelt vurdere å kjøpe denne heller =)

Håper det hjalp noe =p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er jo ikke frigitt så mange testresultater av n78 ennå, dessverre.

Litt spent på benchmark resultatene, hvor n82 scorer bra, og sar verdien bl.a.

Synes bildene som tas med n73 blir veldig bra, jeg, men det er jo ikke speilrefleks vi snakker.

Lurer også på kontaktsystemene på telefonene.

Har n78/n82 fortsatt den supertynne ladepluggen og er fortsatt datakabelen så hard å plugge inn/ut som den pleier å være?

De som har n82, er den stabil, låser den seg, er den hurtig....

Lenke til kommentar
Lurer også på kontaktsystemene på telefonene.

Har n78/n82 fortsatt den supertynne ladepluggen og er fortsatt datakabelen så hard å plugge inn/ut som den pleier å være?

Supertynn ladeplugg på N82. Datakabelen er micro-USB, ikke den Nokia-varianten som ble brukt tidligere (Pop-port eller noe slik).

De som har n82, er den stabil, låser den seg, er den hurtig....

Tror de fleste som har erfaring med smarttelefoner opplever den som stabil og rask. Ser forøvrig på spesifikasjonen at N82 har dual CPU 332 MHz, mens N78 får Single CPU 369 MHz. Vet ikke hva som er viktigst; dual CPU eller MHz.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har lest endel reviewer og tekniske spesifikasjoner nå, og sammenlignet dem med andre alternativer.

Jeg synes n82 alt i alt har bedre spesifikasjoner.

Kameraet tar visstnok veldig gode bilder, mye takket være at den har skikkelig blits.

Den har også visstnok dualcore prosessor. aner ikke om det blir utnyttet hverken av telefonen eller av programmer til den.

Hver av prosessorenes core på litt over 300 Mhz er ikke så imponerende i forhold til andres over 500 Mhz, bl.a se x1.

antar spill og lignende kun bruker en core, og da er vel den enkelte cores hastighet viktigere enn det faktum at den har en til.

Høyttalernes plassering på n82 er også en ting.

Antar det er et valg mellom to på toppen eller to på siden.

Bedre med to på siden til film og man får sikkert en marginalt bedre stereo effekt av å spre dem, men samtidig vil hånden dekke for den nederste ved normal bruk og er den ikke t

lagt på siden så vil vel lyden dominere mot høyre?

Dumt at ikke nokia også kunne godt over til å bruke usb ladeplugg som mange andre, færre plugger og plugg som ikke knekker så lett.

jeg ser også at n78 har fp2, uten at jeg har sett så mye til hva det egentlig er.

Har sett at n82 visstnok ikke kan oppgraderes med dette, hvorfor skjønner jeg ikke?

FM-senderen i n78 var visstnok så svak at den var på grensen til ubrukelig.

Synd at enda en god ide igjen ødelegges av dårlig teknikk.

Ellers har jeg sett på htc touch cruise, se x1 og se p5i.

x1 ser ut til å få bra hardware, men de velger faktisk å gå for fortsatt 3 mp kamera som er for dårlig sammenlignet med nokias topptelefoner.

x1 kjører også windows, med de fordeler og ulemper.

Har lekt meg litt med en htc touch cruise og den var bra.

Er ikke så gira på en touch screen, mer intr i en vanlig candybar med vanlig tastatur.

Mulig p5i får det som p1i manglet, og da er kanskje det et bra valg.

Av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...