TypN Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Hei, jeg er 15 år 185cm høy og veier ca. 83 kg. (ja jeg har litt ekstra fett på kroppen). Har nettopp begynt på et treningsstudio, (dvs ca to måneder siden), men jeg merker ikke noe særlig fremgang. trener 3 ganger i uka á ca 1t til 1.5t av gangen. driver for det meste med vekter(syntes det er kjedelig å løpe ) Kostholdet mitt er ikke sånn superbra, men jeg er villig til å endre dette. Kosthold sånn ca: Frokost: 2-3 grove skiver med ost, skinke eller leverpostei og et glass melk. Lønsj: Samme som frokost. Mellom måltid: Et grovt skive brød med kjøttpålegg, ost, makrell i tomat... Middag: Vanlig norsk mat som kjøttkaker, fisk, tacos, gryteretter, grill mat og noen ganger pizza Kvelds: 2 stk Havre knekkebrød med brunost og et glass melk. Drikker masse vann og veldig sjeldent brus(da dette er noe jeg ikke er noe spesielt glad i) Trenger da egentlig råd når det kommer til kosthold og trening. Takker for alle svar. EDIT: Burde vel kanskje ikke ligge under styrketrening, men pytt pytt. om mod føler for å flytte tråden må han gjerne gjøre det ;-) Endret 3. april 2008 av TypN Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kostholdet er veldig dårlig, og veldig ubalansert. Du spiser for lite, og får ikke i deg nok at de forskjellige næringsstoffene. http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1654364 Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kostholdet er veldig dårlig, og veldig ubalansert. Du spiser for lite, og får ikke i deg nok at de forskjellige næringsstoffene. http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1654364 BS, du sier det samme til alle. Kostholdet hans er selvsagt ikke perfekt, men det er bedre enn de fleste. Nå har ikke alle heller kjøpt inn bøttevis med proteinpulver etc., så han har et godt utgangspunkt. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kostholdet er veldig dårlig, og veldig ubalansert. Du spiser for lite, og får ikke i deg nok at de forskjellige næringsstoffene. http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1654364 Kan vi få se åssen kostholdet ditt ser ut for en gang skyld? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Beklager hvis dere tar det personlig, jeg føler bare at kosthold er viktig. Grunnen til at jeg linker itl den artikkelen er fordi den gir en veldig grei innføring i kosthold. Det er ihvertfall det jeg synes. Ja, jeg linker ofte til den artikkelen. Men hvor ofte dukker det ikke opp en tråd med AKKURAT samme spørsmål, om og om igjen? Og hva skal BS bety, mener dere at kostholdet her er bra og balansert? PS. Jeg har aldri sagt noe om bøttevis med tilskudd, har ikke nevnt tilskudd i det hele tatt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Grunnen til at Stian89 ofte sier at kostholdet til trådstarterne er dårlig, er vel at kostholdet til den jevne tenåring suger hestebæsj. Lenke til kommentar
TypN Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Jeg vet kostholdet mitt ikke er noe spess bra, men har ikke giddet å følge noen spess rutine for hvordan jeg eter... og den linken skjønte jeg ingen ting av. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=32327.0 http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1086.0 Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Til trådstarter: Det er normalt å merke stor forbedring i starten (mest fordi du får en mye bedre teknikk, ikke nødvendigvis fordi du blir sterkere) Så da er jeg veldig interessert i å se hvilket treningsprogram du bruker. Kanskje vi kan endre litt på det Det kostholdet du har nevnt der er mer enn godt nok. Men kanskje bytte ut mellomåltidet med en youghurt eller noe litt lettere enn brød. De som hele tiden bare snakker om balansert kosthold osv osv snakker igrunn bare piss til folk som vil ha et liv ved siden av treningen også. Kan ikke nekte for at du vil få et bedre resultat med en strammere diett, men f*** heller da. Får være grenser. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Gaby: Mannen i gata oppnår merkbart bedre treningsresultater med mer protein og mindre karbohydrater i kostholdet sitt. Kosthold er også viktigere enn treningen for å oppnå resultater. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Det var nytt. 60-65% av energien bør komme fra karbohydrater 20-30% av energien bør komme fra fett 12-15% av energien bør komme fra proteiner Det er fordi kroppen velger gjerne karbohydratene først når den skal hente energi fra lagrene (ved aktiviteter som har større intensitet enn hurtig gange). Karbohydratene i form av glykogen er lett tilgjengelige og glykogen brytes raskere ned enn fett. Men skal være enig at det er viktig med proteiner da aminosyrene som er i protein er "byggestenene" i musklene Endret 7. april 2008 av Gaby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå