Gå til innhold

Tatung 37" og HDMI kabel, trenger hjelp!

Larisss

Anbefalte innlegg

Hei..

Har som sakt en Tatung 37" LCD-TV, har nå kjøpt meg en skikkelig HDMI kabel og koblet tvn til pcn min.

Har bilde å sånt, men bildet stikker ganske langt ut på alle sidene, så jeg ser bare halve START linjen og ikoner osv. Har prøvd allle oppløsninger, Men får det ikke til å bli bra. Noen som kan hjelpe meg?

Syns også bildet er ganske uklart, det var liksom mye finere bilde med vanlig skjerm kabel.

Noen her som har samme tv`n som har noe erfaringer med å koble den på HDMI kabel.

Har hørt at det skal blir mye bedre bilde med HDMI men til nå kan jeg ikke se at det ble det akkurat.

- Oppløsningen jeg sitter på nå er: 1280x720.

Håper noen gidder å svare og hjelpe meg...

Mvh. Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett oppløsningen til 1360x768, og les i bruksanvisningen til tatungen ang hvordan du aktiverer 1:1 pikselmapping.

Har satt oppløsningen til 1360x768, men Jeg fant ingenting om 1:1 pikselmapping i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Hvilken tv har du? Finnes flere utgaver.

Det er denne TV`n jeg har: http://www.tatung.no/produktbilderanalog/p...ilde37MCGI.html.

Men nå når jeg har 1360x768 i oppløsning, så stikker ikke bildet ut av "skjermen" lenger, nå går ikke bildet helt ut i kanten, det er er liksom en svart ramme rundt hele bildet.

Men bildet er ganske uklart enda, hva vil det si om jeg klarer å få ordnet 1:1 pikselmapping?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...