Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar, skjermen vil ikke fungere

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en ny skjerm til å ha til min laptop, Acer Aspire 7520g. Den virket storartet, jeg satte den som primær skjerm, og valgte i tillegg å ikke utvide skrivebordet til den standard integrerte skjermen. Den interne skjermen gikk da i svart, selvsagt alt som det skulle.

Men da jeg restarta PCen, ville ikke annet en baklyset på den integrerte skjermen slå seg på, og video-utgangene ga heller intet signal, ikke engang diagnostic screen helt i starten vil vises, så det virker jo som noe da er galt med hovedkortet/BIOS. Operativsystemet (WinXP) vil heller ikke starte opp, og hardiskene arbeider ikke, alt som skjer er at den integrerte skjermen er på, men viser kun svart. Prøvde å ta ut hardiskene og se om i det minste diagnostic screen og bios ville vise seg, men nei... skjermen er og blir svart.

Håper dere har skjønt problemstillingen, hva i alle dager skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, har nok det, har nok i min fortvilelse prøvd samtlige tastekombinasjoner som er på PCen, enkelte litt mer bestemt og overtalende (les: grov vold) enn andre, ingenting har fungert, får ikke respons annet enn for tastekombinasjonen som slår av baklyset på skjermen, men det hjelper jo ikke, Num Lock vil forresten heller ikke slå seg på, selv ikke etter en meget lang stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...