Gå til innhold

Problemer med installering av spill

Anbefalte innlegg

Jeg forsøkte tidligere i dag å spille Doom 3 på min nye laptop med Vista, men den stopper installeringa når jeg setter inn cd2. Spilleren begynner å lage ulyder en stund, og så henger det seg og jeg må avslutte.

Når jeg setter inn cd1 får jeg spørsmål av Windows om jeg tillatter programmet. Jeg svarer ja. CD1 installerer. Jeg får beskjed om å sette inn CD2, og får så et nytt spørsmål om jeg vil tillatte programmet. Jeg svarer ja. Men da går det ikke lenger.

Spillet er helt nytt, og cd-plata ser helt fin ut.

Kan det være dette spørsmålet fra Windows som fucker opp installeringa? Eventuelt andre Windows-problemer?

Er ganske blank på dette med spill.

PC-en er for øvrig en Acer Aspire 5920. Skjermkortet er oppgradert, og jeg spilte F.E.A.R. uten noen problemer. Så jeg tror ikke det er PC-en det er noe galt med.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv dette:

Slå av User Account Control i Vista

Unngå spørsmål ved start av programmer

Noen kan føle at sikkerheten i Windows Vista har blitt i meste laget. Spesielt med tanke på funksjonen User Account Control hvor du må gi din tillatelse for at programmer kan kjøre. Har du absolutt full kontroll på alt som skal kjøres på din maskin kan du slå av denne. Hvis ikke anbefaler vi at du styrer unna dette tipset. Her ser du hvordan det kan gjøres.

Guide: Programvare: Windows Vista · Av Marcus Sebastian · Tirsdag 12. desember 2006 08:01

Her viser vi hvordan du slår av dette vinduet veldig enkelt og greit uten at noen av dine programmer kan bli skadet. Det er opp til deg om du vil ha dette vekk. Merk deg at du fjerner en viktig sikkerhetsmekanisme ved å slå av User Account Control.

Gjør følgende hvis du vil slå funksjonen av:

1. Gå til Kontrollpanelet i Vista.

2. Ta så og trykk på slik at du får klassisk visning av tingene du har i kontrollpanelet.

3. Så trykker du på: User Accounts

4. Så kommer du inn på deg selv. (Husk at du må være administrator for og gjennomføre dette.)

5. Trykk så på "Turn User Account Control on or off"

6. Så må du da godta at du kan komme inn, Gjør dette.

7. Så kommer du til oppsettet hvor du kan fjerne krysset for "Use User Account Control (UAC) to help protect your computer"

8. Du tar så en restart og du kommer til og merke at når du går inn på noe som er påkrevd godkjenning så trenger du ikke og godkjenne lenger.

Lenke til kommentar

Sitter på jobb nå og får ikke forsøkt før i morgen, men PC-en skal kjøre Doom 3. Det er et av spillene jeg ser er brukt i diverse tester av PC-en, så det skal ikke være noe problem. Spilte F.e.a.r. med max-innstillinger uten noen problemer (dvs, det var et par småproblemer før jeg oppgraderte skjermkortet).

Skal forsøke det du skrev med User Account Control. Thanks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...