VisualStudio Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei. Jeg kom i dag frem til at jeg er dritt lei av å måtte installere alt av drivere og programmer jeg trenger hver jævla gang jeg formaterer. Så jeg lurte på, er det noen enklere måte å gjøre dette på enn å stappe i CD etter CD med drivere? Kan jeg lage et XP-image med drivere allerede installert? eller noe i den duren? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei! Det du gjør er at du installerer Windows XP, legger inn alt av programvare og drivere, passer på at det ikke er noe annet tull på partisjonen som tar plass (enten det er dokumenter, midlertidige filer osv). Deretter skaffer du til veie en bootbar versjon av Norton Ghost. Vet ikke om hirens boot cd inneholder dette, men det finner du nok kjapt ut av Boot til Norton Ghost fra CD. Når du er inne i Norton Ghost kan du ta ut CDen du brukte til å boote med og bruke brenneren til å brenne image direkte til DVD. Du kan også kopiere image av partisjonen til et annen annen partisjon. Når du ønsker å gjenopprette installasjonen bruker du samme program og fremgangsmåte, men denne gangen velger du "To partition from image". Ganske "self-explanatory". Har selv lagd en slik DVD for 4 uker siden og allerede 2 uker etterpå fikk jeg behov for den Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Takker og bukker. Er ikke norton ghost jævla dyrt? Jeg gidder ikke betale for det her om det finnes andre alternativer. But i'll check it out, thanks Lenke til kommentar
atlef Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Alternativ a: Clonezilla. Last ned Clonezilla Live hvis det kun er snakk om en maskin. Alternativ b: PartedMagic LiveCD som har programmet partimage, for backup av partisjonene/diskene dine. Melkekatong, den CD-en du snakker om er vel strengt tatt ikke helt lovlig er den vel. atlef. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Altså. Det dere her gir meg, er det noe jeg kan bruke som installasjon? Så når jeg blir nødt til å formatere om et par måneder. Kan jeg da bare kjøre dette imaget fra en CD, så vil det installere windows MED drivere og hardwarekonfigurasjon? All set, liksom? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det stemmer. Imaget blir en NØYAKTIG kopi av systemet slik det er når du lager imaget. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Merkelig at ingen har nevnt WinFuture XP Iso builder. Dette programmet hjelper deg med å intigrere det du måtte trenge i en Windows-innstalasjon. Du legger inn drivere for lyd, skjermkort, chipset, harddisk, ja alt sammen. Du kan også fylle ut alt informasjonen på forhånd slik at du bare setter inn CD-en og maskinen gjør resten av seg selv. Kan virkelig anbefales dersom man vet hva man gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå