lilfire Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 jeg har nettopp fått meg laptop fra asus(f7sr) den kom med vista pre-innstallert. noe jeg ikke vil ha.. har testet vista lenge nok til å si at JEG synnes xp er bedre. så når jeg setter inn xp disken under oppstart, alt ser ut til å gå fint fram til jeg skal velge partisjon jeg skal installere xp på. da får jeg beskjed om at xp ikke finner noe disk. hvordan kommer jeg rundt dette? Device Properties Driver Description Hitachi HTS541210H9SA00 Driver Date 21.06.2006 Driver Version 6.0.6000.16386 Driver Provider Microsoft INF File disk.inf Device Manufacturer Company Name Hitachi Global Storage Technologies Product Information http://www.hgst.com/products Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Du finner sikkert mange tråder med samme problem om du søker litt. Du må enten slå av AHCI i BIOS, eller skaffe driver. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 har søkt og så at det var mange andre som hadde problemet. har vært i biosen og finner ingenting der. har også prøvd å finne en driver på nettet, men finner ingenting. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 nå har jeg fått inn xp.. fant tilslutt drivere og etter en del forsøk med nlite. har jeg xp. men har fått en kjip overaskele. asus har ikke lagd xp drivere til pcen virker det som. har funnet noen ved hjelp av google. men sånn som skjermkorter som er et ati hd2400, fungerer ikke har latet ned riktig driver fra ati, men den fungerer ikke. (fra tidligere vet jeg at skjermdriver måtte lastes ned fra asus sine sider) ellers er det mange andre drivere som ikke fungere. går det ann å bruke noen vista drivere til xp? eller noen som vet hvor jeg finner xp drivere til f7sr? Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei. Du kan jo prøve å bare legge inn .inf filene da, hvis du ikke på død og liv trenger programvaren til drivern. Som oftes installerer man jo skjermdriveren igjennom en exe fil når det gjelder Windows, men om du pakker ut den aktuelle exe fila så kan du legge inn inf fila derifra via enhetsbehandlinga. Jeg bruker å gjøre det endel. På den andre stasjonære maskina her så har jeg ikke installert noen driver programvarer til noen av maskinvaren. Jeg har oppdatert alt via enhetsbehandlinga. Går greit det også. Så du kan jo prøve å installere skjermkortet via inf fila også. Laste ned .exe fila til nyeste drivern til ATi. Så pakker du den ut også går du inn på enhetsbehandlinga. Så oppdaterer du drivern. Så ser du om det blir bra. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 prøvde en del i går fikk inn skjermdriverern med etter restart så fant den ikke driveren lenger og bare krøll... så må nok bite det sure eple og instaler vista igjen.. men da tror jeg at jeg prøver meg litt på linux på si.. hvilken versjon av linux vil dere anbefale til en "erfaren" windows bruker? MVH \\lilfire Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Prøv CentOS. http://en.wikipedia.org/wiki/CentOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå