Teac Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Har et problem jeg sliter noe veldig med. Har en Dlink Dir-635 router som jeg ikke får koblet meg på med en HP laptop (tx1128) med Vista. Det har seg sånn at det har fungert i en god periode med WEP kryptering før jeg skiftet over til WPA og dermed sluttet det og fungere. Nå kommer jeg hverken innpå routeren med eller uten kryptering. Det som er det merkelige er at jeg klarer og koble til med min HTC telefon uten problemer med og uten kryptering. Den trådløse Canon printer min gjør også det, men ikke laptopen. Har selv prøvd og sette routeren tilbake til "factory default" uten å lykkes med det. Har innstalert nye drivere på laptopen opptill flere ganger uten resultater. I Vista kommer det opp "Windows kan ikke koble til nettverket" Diagnoser problemet, men det hjelper heller ikke. Det trådløse nettverkskortet fungerer utmerket ettersom jeg bruker laptopen på skolen hver dag. Noen som har forlsag hvordan jeg går videre? Endret 3. april 2008 av Teac Lenke til kommentar
madmats Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Har du prøvd å gå inn på "Administrer trådløse nettverk" (via nettverk og delingssenter), slette nettverksprofilen, så legge den inn manuelt der med samme kryptering du satte opp i d-linken? (altså har valgt "WPA2 only" sett opp med WPA2-Personal med AES, har du "WPA only" så er det WPA-Personal med TKIP, det første alternativet er det sikreste) og sjekket www.windowsupdate.com kanskje du manger noen oppdateringer som Vista trenger? Endret 3. april 2008 av madmats Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Har du prøvd å gå inn på "Administrer trådløse nettverk" (via nettverk og delingssenter), slette nettverksprofilen, så legge den inn manuelt der med samme kryptering du satte opp i d-linken? (altså har valgt "WPA2 only" sett opp med WPA2-Personal med AES, har du "WPA only" så er det WPA-Personal med TKIP, det første alternativet er det sikreste) og sjekket www.windowsupdate.com kanskje du manger noen oppdateringer som Vista trenger? Prøvde oppskriften din. Der lå det flere profiler til akuratt den samme routeren. Slettet alle profilene, derette kjørte jeg wireless wizard på d-link routeren og la til profilen manuelt, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Aner ikke hvordan wizarden der funker alltid gjort det manuelt. Prøv å sett opp manuelt med wpa2 og aes og se om det går bedre? Hva for en feilmelding får du fra vista når du diagnotiserer problemet? Prøv å sett opp dlink med wep eller bare ingen kryptering, slett profilen i vista igjen og prøv å koble til Lenke til kommentar
Teac Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Har stresset med dette problemet i lang tid nå. Har hvertfall konkludert med at routeren lever i beste velgående ettersom mobiltelefonen min kommer innpå routeren, selv med WPA-2 kryptering. Har nå lagt inn alle nettverks drivere fra HP sine sider uttallige ganger, men det fungerer liksom ikke skikklelig. Fikk det til engang, men da jeg skulle skru på laptopen dagen etterpå var plutselig det trådløse nettverkskortet vekk fra enhetsbehandlingen utrolig nok, og slik har det vært siden. Etter å hatt tatt en ipconfi /all ser jeg at det dukke opp ikke mindre enn 15 tunnelkort uten at jeg vet hva det innebærer. Microsoft Windows [Versjon 6.0.6000] Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Med enerett. C:\Users\Petter>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : PetterS-Laptop Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert . . . . . . . : Nei Søkeliste for DNS-suffiks . . . . : lyse.net Ethernet-kort Bluetooth-nettverkstilkobling: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Bluetooth-enhet (Personal Area Network) Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-1A-6B-42-23-1D DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lyse.net Beskrivelse . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller VLAN 0011 Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-1B-24-20-7A-34 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Koblingslokal IPv6-adresse. . . . : fe80::d10d:6db7:a923:d718%8(Foretrukket) IPv4-adresse. . . . . . . . . . . : 192.168.10.181(Foretrukket) Nettverksmaske . . . . . . . . . .: 255.255.255.0 Leieavtale inngått. . . . . . . . : 10. april 2008 22:00:43 Leieavtale utløper. . . . . . . . : 11. april 2008 22:01:46 Standard gateway . . . . . . . . .: 192.168.10.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.10.1 DHCPv6-IAID . . . . . . . . . . . : 201333540 DNS-servere . . . . . . . . . . . : 192.168.10.1 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Aktivert Tunnelkort Lokal tilkobling*: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lyse.net Beskrivelse . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Koblingslokal IPv6-adresse. . . . : fe80::5efe:192.168.10.181%18(Foretrukket) Standard gateway . . . . . . . . .: DNS-servere . . . . . . . . . . . : 192.168.10.1 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Deaktivert Tunnelkort Lokal tilkobling* 2: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 7: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 9: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 11: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 12: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : isatap.{5ECE38C3-71FA-496C-B59C-33C8F1EA4 CDD} Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 14: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja Tunnelkort Lokal tilkobling* 15: Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP aktivert . . . . . . . . . . : Nei Automatisk konfigurasjon aktivert : Ja C:\Users\Petter> Dersom jeg skal koble meg til et trådløst nettverk nå får jeg opp feilmeldingen inne på diagnoser problemet at driveren til nettverkskortet ikke er innstalert. Endret 10. april 2008 av Teac Lenke til kommentar
madmats Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Se bort ifra alle tunnelkortene, dette er ikke fysiske nettverkskort de hører til ipv6 installasjonen som vista har. Du har altså ikkeno trådløst nettverkskort å koble til med. Du har prøvd å kjøre driveren på nytt regner jeg med? Prøv å last ned programvaren som styrer wlan på nytt hvis det er no slikt (muligens HP Wireless utility). Prøv å skru av og på bryter for wlan etter dette Lenke til kommentar
Teac Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Se bort ifra alle tunnelkortene, dette er ikke fysiske nettverkskort de hører til ipv6 installasjonen som vista har. Du har altså ikkeno trådløst nettverkskort å koble til med. Du har prøvd å kjøre driveren på nytt regner jeg med? Prøv å last ned programvaren som styrer wlan på nytt hvis det er no slikt (muligens HP Wireless utility). Prøv å skru av og på bryter for wlan etter dette Har prøvd og legge inn alle drivere som har med netverkskort og gjøre flere ganger. Har også prøvd og innstalere tidligere versjoner av disse. Selve nettverkskortet finner jeg ikke innpå enhetsbehandlingen utrolig nok. Her på fredag begynte plutselig Vista og innstalere oppdateringen selv om jeg ikke var koblet til internett. Kjørte så en omstart og så fungerte nettverkskortet helt til neste gang jeg skrudde på maskinen. Endret 13. april 2008 av Teac Lenke til kommentar
jan_rugs Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har du forsøkt Start > cmd + [ctrl]+[shift]+[enter] (åpner kommandolinja med utvidede rettigheter). Kjør kommandoen "netsh int tcp set global autotuninglevel=disable"? (Kan sette den tilbake med samme komando + autotuninglevel=normal). Det fungerte for meg på min laptop med Vista mot en gammel 3Com router. /JRR Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jasså... du har broadcom kort ? Er vell et av Hp's kjente problemer mot dlink, jensen og netgear... Noen ganger funker det fint.. oftest funker det ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Har du forsøkt Start > cmd + [ctrl]+[shift]+[enter] (åpner kommandolinja med utvidede rettigheter). Kjør kommandoen "netsh int tcp set global autotuninglevel=disable"? (Kan sette den tilbake med samme komando + autotuninglevel=normal). Det fungerte for meg på min laptop med Vista mot en gammel 3Com router. /JRR skrev inn den kommandoen du nevnte, men den hjelper vell ikke noe særlig når jeg ikke engang får opp onboard nettverkskort opp i enhetsbehandlingen? De siste dagene har jeg brukt et usb nettverkskort med n-standard som har fungert utmerket. Har ligger på 270 mbit stabilt rundt i hele huset. Burde jeg sende inn en mail til HP eller kan dette fikses selv? kurtegutt: Ja, har dessverre Broadcom kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå