Gå til innhold

Hei jeg lurer på hvordan jeg kan få store biceps veldig fort hvordan burde jeg trene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg er medisinstudent og har nettop hatt forelesning om treningsfysiologi. Et studium utført av Jan Hoff og Jan Helgerud, som begge er professorer i medisin og eksperter i treningsfysiologi, har vist at man oppnår maksimal hypertrofi (dvs. vekst) av muskelvev ved 10-12 reps i 5-6 serier med belastning på 60%-80% av 1RM (maksløft). Artikkelen med forskningsresultatene finner du her http://sportsmedicine.adisonline.com/pt/re...#33;8091!-1

Husk at det i tillegg er viktig med minst 2g proteiner per kg kroppsvekt per dag.

Lenke til kommentar

ventet vel egnetlig bare på denne posten her, forumet er jo nedspammet med 6pack spørsmål :p

men,men, det finnes ingen korte veier til stor biceps på kort tid.. med mindre du har lyst til å sprøyte arma fulle av synthol som Greg Valentino, og se ut deretter... synts nesten synd på fyren....

Men du kan jo alltid trene ett peakprogram, for å få frem kulen.. men hvis du bare trener det ser det jo helt idiotisk ut...

Lenke til kommentar

Hva er et peakprogram?

Tror jeg må satse litt på biceps jeg også nå. Armene mine ser helt utrente ut, mens resten av kroppen min begynner å få fasong. Lurer faktisk på om jeg kanskje overspiser litt. Synes jeg får mer og mer flesk på sidene som ikke var der før jeg begynte å trene + øke matinntak.

Lenke til kommentar
Nå er ikke han heller et eksempel av overtrening av biceps, snarere av et overforbruk av legemidler. Ingen normal mann kan få slike armer, selvom han trener de eksemplarisk og uproporsjonalt mye!

legemiddel og legemiddel, er vel mest olje som sitter i det arma :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå er ikke han heller et eksempel av overtrening av biceps, snarere av et overforbruk av legemidler. Ingen normal mann kan få slike armer, selvom han trener de eksemplarisk og uproporsjonalt mye!

legemiddel og legemiddel, er vel mest olje som sitter i det arma :p

Jepp. Navnet er Synthol. Alle kan få slike armer på 15min hvis de vil. Men det er ikke muskler, så hvorfor gjøre det? Jo, for å se ut som en klovn..

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg er medisinstudent og har nettop hatt forelesning om treningsfysiologi. Et studium utført av Jan Hoff og Jan Helgerud, som begge er professorer i medisin og eksperter i treningsfysiologi, har vist at man oppnår maksimal hypertrofi (dvs. vekst) av muskelvev ved 10-12 reps i 5-6 serier med belastning på 60%-80% av 1RM (maksløft). Artikkelen med forskningsresultatene finner du her http://sportsmedicine.adisonline.com/pt/re...#33;8091!-1

Husk at det i tillegg er viktig med minst 2g proteiner per kg kroppsvekt per dag.

Nå er ikke jeg så erfaren innen trening at jeg skal krangle med en medisinstudent, men en ting jeg har lært og erfart er at ingeting er optimalt.

1. Individualitet - forskjellige folk reagerer forskjellig på trening, og et program på tilpasses deretter.

2. Forskjeller mellom kroppsdeler - Jeg har erfart at noen muskegrupper har godt av få tunge reps, mens andre har godt av mange lette reps.

3. Variasjonsprinsippet - Trener du 5 - 6 serier med 10 - 12 reps vil du før eller senere stangere. Kroppen trenger variasjoner og økninger for å kunne vekse. Trener du det samme hele tiden vil kroppen bli vant til den type belastning og den vil da ikke ha noen grunn for å vokse.

4. Seriøsitet innen forskning - Trening er en bransje med store muligheter for å tjene penger. Mye av forskningen tar jeg med en klype salt fordi man vet aldri hvilke hensikter rapporten har. Et eksempel er nettopp Jan Hoff. Han skriver artikler for Tech Nutrition og da er det vel ingen tvil om hvem som finansierer forskningen ;)

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...