Crossfire Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Synes det er småmorsomt at mange her drar fram hvor mye penger Blizzard vil tjene på D3, med tanke på de 1 000 000 000 kronene de soper inn HVER MÅNED på World of Warcraft:) Men World of Warcraft er World of Warcrap. Det er ikke Diablo-spillene. La oss ikke glemme estetikk og sjarm her. Skjønner ikke helt hvorfor folk sier at WoW er så dårlig. Er det fordi mange blir avhengige av det? Det har en detaljert, bra historie. Det har store områder, nesten samme geniale item-opplegg som Diablo, bra musikk, og det er polert. Sjarm har det mer enn nok av. Er det noe, så er det kanskje for bra. Hvis man ikke liker det kan man jo det, men å hevde at det på generelt grunnlag er et dårlig spill blir for dumt. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Jeg håper også diablo 3 kommer. savner den stemningen som var i diablo spillene.. lasta faktisk ned soundtracken fra byen i diablo i sta, var nesten som jeg fikk tårer i øyekroken miss those good times! har prøvd hellgate london, men gikk vel lei etter et par timer tipper jeg... syns det var crap husker jeg ble så skuffet når jeg fikk høre at hellgate london omhandlet fremtiden... er øks, sverd og pil og bue som gjelder! Endret 11. april 2008 av ViPeR Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Skjønner ikke helt hvorfor folk sier at WoW er så dårlig. Er det fordi mange blir avhengige av det? Det har en detaljert, bra historie. Det har store områder, nesten samme geniale item-opplegg som Diablo, bra musikk, og det er polert. Sjarm har det mer enn nok av. Er det noe, så er det kanskje for bra. Hvis man ikke liker det kan man jo det, men å hevde at det på generelt grunnlag er et dårlig spill blir for dumt. Min høyst uprofesjonelle mening er at spillet er relativt dårlig designet, og med en markedsmodell jeg finner relativt avskyelig. Men jeg ser hvorfor de gjorde det slik, de vil tross alt tjene penger og jeg skal ikke dømme dem, kapitalistisk som jeg tross alt er. Problemet med spillavhengighet er ikke WoW, men RPGer generelt. Introverte personligheter har lettere for å eksludere seg fra det virkelige samfunnet hvor de gjerne er misfornøyde med livssituasjonen sin, og leve i en drømmeverden hvor de kan se ut akkurat slik de ønsker, og kanskje ha et litt mer spennende liv enn den drepende kjedelige hverdagen. WoW med sin abbonneringsmarkedsstrategi gjør at spilleren må opprettholde abbonnementet for å spille, ergo utelukker det mye periodisk spilling, samt at det gjør at når en spiller (gjerne en med litt svak psyke) først har kjøpt en måneds spilling, må de rettferdiggjøre kjøpet ved å fortsette å spille. Her har du mye av nøkkelproblemet, og grunnen til at WoW er en stor katalysator (dog ikke alene årsaken) til en del usunn spillavhengighet her i verden. Men igjen, såpass individualistisk som jeg er, synes jeg at folk som ikke kan kontrollere livene sine selv kan ha det så godt. Vi må selv ta ansvar for våres handlinger og ikke la livene våres havne i hendene på overformynderne. Men det burde kanskje være er tilbud tilstede for de som ikke klarer det, uten at vi skal kontrollere livene deres. Nå har jeg havnet litt off-topic her, men sakens kjerne (og min personlige mening) er at WoW er drepende kjedelig. Sikkert fordi jeg aldri har interessert meg for hverken WarCraft eller alternative alver/orker/dverger/monstre/blablabla. WoW handler i bunn og grunn (som det som ofte gjør) om smak. Preferanser. Vel, over til Diablo 3. Jeg håper det kommer. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Synes det er småmorsomt at mange her drar fram hvor mye penger Blizzard vil tjene på D3, med tanke på de 1 000 000 000 kronene de soper inn HVER MÅNED på World of Warcraft:) Men World of Warcraft er World of Warcrap. Det er ikke Diablo-spillene. La oss ikke glemme estetikk og sjarm her. Skjønner ikke helt hvorfor folk sier at WoW er så dårlig. Er det fordi mange blir avhengige av det? Det har en detaljert, bra historie. Det har store områder, nesten samme geniale item-opplegg som Diablo, bra musikk, og det er polert. Sjarm har det mer enn nok av. Er det noe, så er det kanskje for bra. Hvis man ikke liker det kan man jo det, men å hevde at det på generelt grunnlag er et dårlig spill blir for dumt. Craftingen , Questingen og karakterutviklingen suger i WoW , derfor mener folk det er dårlig fra et RPG-synspunkt . Spillet giver lite nyanser og har lite engasjerende gameplay- Fra en rpg-nerd sitt ståsted . WoW har liten dybde og innovatet er bortimot ikke-eksisterende . Men tilbake til topic : WoW har nok gitt Blizzard en sovepute mht Diablo3 Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Enig i at WoW sux. Jeg liker ikke den effekten alt har i WoW av at alt er laget at tynn plastik. En diger okse (mange meter høg) beveger seg like lett og luftig som en ballong, om dere skjønner hva jeg mener. Dessuten liker jeg faktisk grafikken på Diablo 2 bedre enn i WoW Endret 11. april 2008 av dahwan Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ikke at jeg gidder diskutere WoW, og spesielt ikke her når vi har en egen underkategori dedikert WoW, men jeg spilte det nesten en måned før jeg gikk lei. Stort sett det eneste folk gjorde var å grinde, løpe nakne rundt i byen, vente på post eller snakke med hverandre. Og når det gjelder at WoW er avhengighetsskapende fordi man betaler for et abonnement eller fordi stygge folk kan leve i en drømmeverden er så dumt at jeg ikke gidder kommentere det. Men tilbake til Diablo 3 nå. Gleder meg forsåvidt. Har blitt skuffet veldig mange ganger de siste årene, så vi får se. Svært mye avhenger av StarCraft II. Blir det bra blir Diablo 3 bra. Stinker det sliter Blizzard. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Synes det er småmorsomt at mange her drar fram hvor mye penger Blizzard vil tjene på D3, med tanke på de 1 000 000 000 kronene de soper inn HVER MÅNED på World of Warcraft:) Men World of Warcraft er World of Warcrap. Det er ikke Diablo-spillene. La oss ikke glemme estetikk og sjarm her. Skjønner ikke helt hvorfor folk sier at WoW er så dårlig. Er det fordi mange blir avhengige av det? Det har en detaljert, bra historie. Det har store områder, nesten samme geniale item-opplegg som Diablo, bra musikk, og det er polert. Sjarm har det mer enn nok av. Er det noe, så er det kanskje for bra. Hvis man ikke liker det kan man jo det, men å hevde at det på generelt grunnlag er et dårlig spill blir for dumt. D2 appelerer til meg på en helt annen måte hvertfall liker stemningen, musikken, historien,man får bare frysninger av det Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Og når det gjelder at WoW er avhengighetsskapende fordi man betaler for et abonnement eller fordi stygge folk kan leve i en drømmeverden er så dumt at jeg ikke gidder kommentere det. Kan du underbygge hvorfor du mener at det er dumt? Jeg setter pris på motargumenter. EDIT: Hvordan kan du forøvrig mene at introverte personligheter ikke er mer tilbøyelige til å stenge seg inne i fantasiverdener? Endret 12. april 2008 av Marley Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Seriøst? Du hører ikke hvor dumt det høres ut? Jaja... Mange asiatiske spill og Guild Wars er gratis å spille, og det er mange millioner som spiller dem jevnlig og blir avhengige. Hadde teorien din vært korrekt ville folk ha spilt dem noen dager eller uker og gått lei. Greit nok "introverte" (dvs stygge) folk kan være mer tilbøyelige for å stenge seg inne i en fantasiverden, men a) det har ingenting med online spill eller internett å gjøre, og b) pene mennesker blir også avhengig av onlinespill. Jeg nekter å tro vi har samlet åtte millioner stygge folk i World of Warcraft og ikke én eneste pen person. Endret 12. april 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Seriøst? Du hører ikke hvor dumt det høres ut? Jaja... Mange asiatiske spill og Guild Wars er gratis å spille, og det er mange millioner som spiller dem jevnlig og blir avhengige. Hadde teorien din vært korrekt ville folk ha spilt dem noen dager eller uker og gått lei. Greit nok "introverte" (dvs stygge) folk kan være mer tilbøyelige for å stenge seg inne i en fantasiverden, men a) det har ingenting med online spill eller internett å gjøre, og b) pene mennesker blir også avhengig av onlinespill. Jeg nekter å tro vi har samlet åtte millioner stygge folk i World of Warcraft og ikke én eneste pen person. Nå må du høre på hva jeg sier her. Jeg sier ikke at alle som spiller MMORPGer er stygge eller introverte mennesker. Abbonnementsgreia var bare et økonomisk resonnement. Og introverte og stygge mennesker er forøvrig ikke det samme. Jeg ser at PvP-greia og den konstante konkurransen også er et punkt som gjør at folk holder seg til spillene. Og jo, at fler og flere introverte mennesker stenger seg inne er høyst absolutt en ringvirkning av onlinespill. Og internett generelt. Internett tilbyr en fantasiverden hvor man kan samhandle og oppleve ting fra komforten vi finner i kontorstolen vår. Å si at dette ikke har sine ringvirkninger på psyken til en del mennesker her i verden er relativt ignorant. Nå er vi forøvrig så langt off-topic at om det ikke slutter nå, må jeg begynne å slette, eventuelt splitte det opp i en ny diskusjon. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 b) pene mennesker blir også avhengig av onlinespill. Yes, det kan eg bekrefte! Høhøhøh Det er ein ganske interessant diskusjon dette med wow. Veldig mange som meiner det er kjempebra så klart, men det er også veldig mange velreflekterte mennesker som meiner det motsatte. Med velreflekterte meiner eg folk som faktisk har spelt spelet mykje og faktisk har eit veldig godt grunnlag for å uttale seg. Er det eit bra spel når det kan virke som om du nesten blir fysisk avhengig av det? Er det bra sjølv om mange øydelegg liva sine fordi dei må vere med på raid 5 dagar i veka? Spelet har jo ikkje ein slutt, historia er berre eit bakteppe, gameplayet er latterleg repetivt og så vidare. Men likevel, skal ikkje spel underhalde? Er ikkje det nettopp det wow gjere? Det er ikkje mange spel som kan skryte av å ha 10 millionar kundar som på jevnleg basis spring rundt i Azeroth og har det kjempekos. Er ikkje det det det handlar om? Eg veit ikkje helt kvar eg står i denne diskusjonen, personleg er wow spelet eg hatar å elske. Eg kjem aldri til å spele det igjen for eg veit eg blir avhengig, helt til eg blir lei, og då kan eg ikkje fatte og begripe kvifor eg i det heile tatt spelte spelet, helt til neste gong eg får lyst osv. Vil ikkje kaste noko ved på bålet her, eg syns berre det er interessant å diskutere dette. I ein heilt anna tråd sjølvsagt Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) b) pene mennesker blir også avhengig av onlinespill. Yes, det kan eg bekrefte! Høhøhøh Det er ein ganske interessant diskusjon dette med wow. Veldig mange som meiner det er kjempebra så klart, men det er også veldig mange velreflekterte mennesker som meiner det motsatte. Med velreflekterte meiner eg folk som faktisk har spelt spelet mykje og faktisk har eit veldig godt grunnlag for å uttale seg. Er det eit bra spel når det kan virke som om du nesten blir fysisk avhengig av det? Er det bra sjølv om mange øydelegg liva sine fordi dei må vere med på raid 5 dagar i veka? Spelet har jo ikkje ein slutt, historia er berre eit bakteppe, gameplayet er latterleg repetivt og så vidare. Men likevel, skal ikkje spel underhalde? Er ikkje det nettopp det wow gjere? Det er ikkje mange spel som kan skryte av å ha 10 millionar kundar som på jevnleg basis spring rundt i Azeroth og har det kjempekos. Er ikkje det det det handlar om? Eg veit ikkje helt kvar eg står i denne diskusjonen, personleg er wow spelet eg hatar å elske. Eg kjem aldri til å spele det igjen for eg veit eg blir avhengig, helt til eg blir lei, og då kan eg ikkje fatte og begripe kvifor eg i det heile tatt spelte spelet, helt til neste gong eg får lyst osv. Vil ikkje kaste noko ved på bålet her, eg syns berre det er interessant å diskutere dette. I ein heilt anna tråd sjølvsagt Underholdningsverdien i WoW kan vel diskuteres siden det nå er normalt og akseptert å bruke botter og glidere for å komme seg til lvl 70 , dette forumet godtar nå botting som en spilleform https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=935819 osv . Så jeg begynner å lure om det er så "kjempekos" å springe rundt i Azeroth som du skal ha det til. Selv spillte jeg WoW i 3 år , helt til all leechinga til folk tok knekken på meg , når det var fler botter på laget enn spillere - ja da gav jeg meg. Men tilbake til Diablo3 , dette spillet hadde vært ute for mange år siden hadde det ikke vært for WoW , jeg tror den saken er krystallklar . WoW er en forbannelse for Blizzard dessverre , og oss spillere som liker mangfold . Endret 12. april 2008 av Bulletus Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Kunne ikke sakt det bedre selv... Bravo! Jorda hadde vært et bedre sted uten WoW Endret 12. april 2008 av dahwan Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) WoW var et av spillene som gjorde onlinespill populært, så det er definitivt en god ting på mange måter. Problemet er at det er utrolig utdatert nå og ikke så relevant lengre. Det har kommet veldig mange onlinespill etter WoW, og de fleste gjør de samme tingene enda bedre. LotRO har for eksempel en mye bedre historie enn i WoW, og Vanguard har mye bedre crafting. Når det gjelder hvor avhengighetsskapende, hvem som blir avhengige osv tror jeg linken til Bulletus sier det meste. Visse boter er utbredt, men var ikke klar over at det var så utbredt. Det får meng seriøst til å revurdere alle onlinespillene for all fremtid. Elsker LotRO, men jeg har merket at det begynner å bli veldig lite rollespilling (folk som er in-character) på RP serveren, og når boter er så vanlige i WoW er det bare et tidsspørsmål før det blir flere av dem i andre spill som for eksempel LotRO. Hva er egentlig vitsen med å fortsette å spille? Men er nok svært off-topic nå. Tilbake til Diablo 3. Edit: Kom til å tenke på noe. Den linken viser en tråd kalt "Dine morsomste glider moments". Jeg er ikke så inne på de uttrykkene, men jeg går ut ifra at en glider er når du lar AIen styre karakteren din, så du slipper å spille selv? Men blir ikke da "Dine morsomste glider moments" litt selvmotsigende? Du er for lat til å gidde spille selv, så du lar AIen styre karakteren din - men du sitter fortsatt foran skjermen og ser på den? Endret 12. april 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 WoW var et av spillene som gjorde onlinespill populært, så det er definitivt en god ting på mange måter. Problemet er at det er utrolig utdatert nå og ikke så relevant lengre. Det har kommet veldig mange onlinespill etter WoW, og de fleste gjør de samme tingene enda bedre. LotRO har for eksempel en mye bedre historie enn i WoW, og Vanguard har mye bedre crafting. Når det gjelder hvor avhengighetsskapende, hvem som blir avhengige osv tror jeg linken til Bulletus sier det meste. Visse boter er utbredt, men var ikke klar over at det var så utbredt. Det får meng seriøst til å revurdere alle onlinespillene for all fremtid. Elsker LotRO, men jeg har merket at det begynner å bli veldig lite rollespilling (folk som er in-character) på RP serveren, og når boter er så vanlige i WoW er det bare et tidsspørsmål før det blir flere av dem i andre spill som for eksempel LotRO. Hva er egentlig vitsen med å fortsette å spille? Men er nok svært off-topic nå. Tilbake til Diablo 3. Edit: Kom til å tenke på noe. Den linken viser en tråd kalt "Dine morsomste glider moments". Jeg er ikke så inne på de uttrykkene, men jeg går ut ifra at en glider er når du lar AIen styre karakteren din, så du slipper å spille selv? Men blir ikke da "Dine morsomste glider moments" litt selvmotsigende? Du er for lat til å gidde spille selv, så du lar AIen styre karakteren din - men du sitter fortsatt foran skjermen og ser på den? Nå blir det VELDIG mye off-topic her men jeg håper dere har oss unnskyldt : TheCrow77 , at denne mentaliteten smitter til andre spill og folk slutter rett å slett å rollespille - er en av mine bekymringer . Folk blir rett å slett late og har man først begynt på den brede vei er det vansklig å stoppe. Man kan vel også si at Blizzard har blitt late , de har WoW som igjen har 10 millioner kontoer som drar inn uhorvelig masse gryn for dem i måneden, de har en stab på ca 1500 som bare driver med WoW og markedsføring i de forskjellige land , det sier vel sitt . WoW kommer til å vare i mange år fremover , ikke for oss , men for den yngre garde som feks har arvet den utdaterte maskinen til pappa eller en bror . Til Diablo3 sin trøst , så kan man si at Blizzard har penger nok til å lage kanskje det beste Diablo spillet hitill - hvis det i det hele tatt kommer Lenke til kommentar
Ascorius Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Craftingen , Questingen og karakterutviklingen suger i WoW , derfor mener folk det er dårlig fra et RPG-synspunkt . Spillet giver lite nyanser og har lite engasjerende gameplay- Fra en rpg-nerd sitt ståsted .WoW har liten dybde og innovatet er bortimot ikke-eksisterende . Men tilbake til topic : WoW har nok gitt Blizzard en sovepute mht Diablo3 Er en stor rpg nerd selv og har vært ganske tungt inne i mmo verdenen siden UO, men jeg er nok ikke enig i det du sier. At gameplayet ikke er engasjerende?, hva er det du mener da, det er noe av det aller beste ved spillet, og faktisk det som jeg synes blizzard er flinke til "godt gameplay" (diablo, SC osv). At WoW har liten dybde blir også feil, er få andre spill har en så gjennomarbeidet spillverden. At spillet ikke er innovativt er kanskje riktig om en mener at et mmo må være "quirky", ha et gameplay værre enn Lair, oppfinnsomme bugs og store straffer ved character death som i gode gamle dager, ja da er det riktig å si at spillet ikke er innovativt. RP'ing egner seg ikke best i WoW, men fungerer heller ikke dårlig. Elsket og brukte altfor mange timer på spill ala UO og EQ jeg, men er altfor mange fra disse spillene som har en eller annen merkelig elitistisk holdning ovenfor WoW og hater det pågrunn av at det er populært, de vil vel heller holde seg til underdog MMO'ene. Jeg sluttet å spille WoW selv, men det var pågrunn av at de jeg kjente ble for spredt på forskjellige servere eller sluttet av diverse grunner, MMO'er er sosiale spill og generelt ikke så morsomme uten en stor gjeng med spillere. Unnskyld tiraden nå skal jeg gå over på Diablo 3. Vi må nok vente en stund på Diablo 3 tror jeg, spesielt siden SC2 er i vinden. Egentlig er vel det like greit, hadde vært kjipt om de bare ansatte en hel haug nye til å utarbeide det neste spillet i et så kult konsept. Det jeg håper er at de klarer å holde på de beste delene ved konseptet og allikevel gjøre spillet samtidsdyktig, noe som kanskje er vanskelig. Må si jeg fortsatt spiller diablo 2 på vennelan, fast paced action i en fantasy setting, MASSE monstre på en gang og rask karakterutvikling er bare kjempegøy. Mulig Diablo 3 også blir laget for konsoll, noe som jeg faktisk er positiv til, om det da ikke skulle "dumb down" pc versjonen, noe som var tilfellet med oblivion (var et fantastisk spill allikevel). Er litt redd for at Blizzard som nå har en så stor tilhengerskare, kommer til å gjøre Diablo litt mindre blodig enn sine forgjengere. Det hadde vært en "bummer" for meg i alle fall siden det er noe appelerende ved å smadre femti gobliner til det bare er en masse bein og blod igjen (vet jeg er syk ). Uff dette skrivet ble fullt av masse rot og tull. Endret 12. april 2008 av Ascorius Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg håper Diablo 3 holder seg til PC der det hører hjemme, eller i det minste blir utviklet til konsoll lenge etterpå og har 100% eget battle.net. Det kunne nok latt seg gjøre å spille det med gamepad (Sacred 2 kommer jo både til konsoll og PC), men hva med oppdateringer og expansioner? Skal PC-brukere og konsoll-brukere få nøyaktig samme ting, eller vil noen få eksklusive ting? (tenker for eksempel på de eksklusive episodene til GTAIV på xbox). Har vi det på PC kan de jobbe i fred med en hel expansion med nye klasser, nye områder, nye fiender og så videre uten å tenke på hvor stort det blir til slutt da vi bare kjøper den i butikk eller laster den ned fra nettet om vi har rask nok linje. På konsoll derimot måtte man ha lastet ned alt sammen, og det er slettes ikke alle som har tid eller linje nok til å laste ned flere hundre MB. Når vi tenker på det slik avhenger Diablo 3 egentlig av to spill. StarCraft II, siden det er det første "hardcore" spillet Blizzard lager siden Bill Roper sluttet, og Sacret 2 siden det er både på PC og konsoll. Sacred var eksklusivt til PC og fikk en ekspansion etterhvert. Blir disse to bra kan Diablo 3 bli en klassiker selv om det er på både PC og konsoll, men blir en av de dårlig og Diablo 3 ikke er eksklusivt til PC kan det slite litt. En annen tanke er at Guitar Hero har kommet (kommer?) til Nintendo DS, så hva som helst kan gis ut hvor som helst bare man kan tjene litt ekstra penger. Men så vidt jeg vet er Blizzard stort sett eksklusive til PC, så jeg tror ikke vi har noe å frykte. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Craftingen , Questingen og karakterutviklingen suger i WoW , derfor mener folk det er dårlig fra et RPG-synspunkt . Spillet giver lite nyanser og har lite engasjerende gameplay- Fra en rpg-nerd sitt ståsted .WoW har liten dybde og innovatet er bortimot ikke-eksisterende . Men tilbake til topic : WoW har nok gitt Blizzard en sovepute mht Diablo3 Er en stor rpg nerd selv og har vært ganske tungt inne i mmo verdenen siden UO, men jeg er nok ikke enig i det du sier. At gameplayet ikke er engasjerende?, hva er det du mener da, det er noe av det aller beste ved spillet, og faktisk det som jeg synes blizzard er flinke til "godt gameplay" (diablo, SC osv). At WoW har liten dybde blir også feil, er få andre spill har en så gjennomarbeidet spillverden. At spillet ikke er innovativt er kanskje riktig om en mener at et mmo må være "quirky", ha et gameplay værre enn Lair, oppfinnsomme bugs og store straffer ved character death som i gode gamle dager, ja da er det riktig å si at spillet ikke er innovativt. RP'ing egner seg ikke best i WoW, men fungerer heller ikke dårlig. Elsket og brukte altfor mange timer på spill ala UO og EQ jeg, men er altfor mange fra disse spillene som har en eller annen merkelig elitistisk holdning ovenfor WoW og hater det pågrunn av at det er populært, de vil vel heller holde seg til underdog MMO'ene. Jeg sluttet å spille WoW selv, men det var pågrunn av at de jeg kjente ble for spredt på forskjellige servere eller sluttet av diverse grunner, MMO'er er sosiale spill og generelt ikke så morsomme uten en stor gjeng med spillere. Unnskyld tiraden nå skal jeg gå over på Diablo 3. Vi må nok vente en stund på Diablo 3 tror jeg, spesielt siden SC2 er i vinden. Egentlig er vel det like greit, hadde vært kjipt om de bare ansatte en hel haug nye til å utarbeide det neste spillet i et så kult konsept. Det jeg håper er at de klarer å holde på de beste delene ved konseptet og allikevel gjøre spillet samtidsdyktig, noe som kanskje er vanskelig. Må si jeg fortsatt spiller diablo 2 på vennelan, fast paced action i en fantasy setting, MASSE monstre på en gang og rask karakterutvikling er bare kjempegøy. Mulig Diablo 3 også blir laget for konsoll, noe som jeg faktisk er positiv til, om det da ikke skulle "dumb down" pc versjonen, noe som var tilfellet med oblivion (var et fantastisk spill allikevel). Er litt redd for at Blizzard som nå har en så stor tilhengerskare, kommer til å gjøre Diablo litt mindre blodig enn sine forgjengere. Det hadde vært en "bummer" for meg i alle fall siden det er noe appelerende ved å smadre femti gobliner til det bare er en masse bein og blod igjen (vet jeg er syk ). Uff dette skrivet ble fullt av masse rot og tull. For craftingen i WoW er jo meget innovativ og givende ; Man bestiller produktet fra en liste og betaler med råvarer ! JIPPI !! Bare et eksempel på WoW sin kjedsomhet , det finnes flere . WoW er populært fordi det er det simpleste MMO og det letteste å komme inni i , derfor sitter unger fra 6 års alderen å spiller . Diablo3 : Jeg deler din bekymring angående blod og gore - Diablo spilla var jo mørke spill , vi snakker tross alt om faen og helvete i en mørk setting , La oss håpe diablo3 ikke blir preget av WoW tullet hvor alt må være så enkelt og rent som mulig for at de skal tjene nok penger . Endret 13. april 2008 av Bulletus Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvorfor er det "wow-fanboys" vs "non-wow-fanboys" krangling i Diablo 3-tråden plutselig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg