Gå til innhold

Diablo 3 - kanselert?


Anbefalte innlegg

Kan se for meg noe sånt:

 

2008: Starcraft 2

2009: WoW Expansion 3

2009: Starcraft 2 Expansion Pack

2010: Diablo III

2011: WoW Expansion 4

2011: Diablo III Expanion Pack

2012: Warcraft 4

2013: WoW Expansion 5

2013: Warcraft 4 Expansion Pack

2014: World of Starcraft

Den der likte jeg, skulle ikke bli noen nedtur med World of Starwars :new_woot:

World of strWARS ja:P Var vel en artig skrivefeil tenker jeg?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Droppe WarCraft? Jeg har ikke tenkt å la meg provosere og er enig i at de kan droppe WarCraft 4 om det blir likt WarCraft 3. Derimot vil jeg svært gjerne ha et "nytt" WarCraft 1 da det er det neste beste RTS-et jeg har spilt noensinne, kun overgått av StarCraft. Historien er litt kjedelig og alt det der, men det geniale er at det kun er to sider og svært få unike enheter. Menneskene har for eksempel folk med sverd, mens orkene har orker med øks. De ser forskjellig ut, men de er ellers nøyaktig like. På mange måter kan det virke kjedelig da stort sett alle enhetene på begge sider er like, men det betyr bare at de er svært bra balansert. To mennesker mot hverandre eller et menneske og en ork er akkurat det samme. Resultatet er at vanskelighetesgraden i stor grad bestemmes av spilleren selv da taktikk er veldig viktig. Siden fienden er "nøyaktig" like sterk som deg vinner ingen av dere i en jevn kamp, så det er viktig å finne svakhetene til fienden og utnytte dem maksimalt. Det enkle er ofte det beste, mener jeg noen sa. :p

 

Men uansett. Om Diablo 3 kommer, hvordan ser dere for dere at det blir? 2d som i Diablo 2 eller 3d som i Hellgate? Personlig ville jeg helt klart ha foretrukket 3d, men da ville det på mange måter ha blitt for forskjellig fra forgjengerne og "dårlig". Hadde de derimot holdt seg til 2d kunne det ha blitt for likt og utdatert, og derfor "dårlig".

 

Diablo 2 hadde også helt andre klasser og områder enn Diablo 1, så hva gjør de i Diablo 3? Holder seg til klassene og områdene i Diablo 1 eller 2, eller lager de noe helt annet? Vi har allerede syv klasser i Diablo 2, så selv om det blir kjedelig å bare gjenta dem kan de liksom ikke fjerne noen heller. Noen av områdene må beholdes, men hvilke? Kan de lage nye? Den første byen og kirken må nesten være med, men hva med resten?

 

Og det er før vi tenker på historien. I den første banket vi djevelen selv, men han kom tilbake i Diablo 2 og hentet de to brødrene sine. Alle tre ble drept på nytt, og denne gangen forsikret vi oss om at de var permanent døde ved å ødelegge sjelsteinene deres. Hvordan kan de da bare dukke opp igjen i Diablo 3? Kan vi ha et Diablo uten "Diablo" selv? Det blir jo liksom ikke det samme å lete etter søskenbarnet til Djevelen denne gangen... :p

Lenke til kommentar
Droppe WarCraft? Jeg har ikke tenkt å la meg provosere og er enig i at de kan droppe WarCraft 4 om det blir likt WarCraft 3. Derimot vil jeg svært gjerne ha et "nytt" WarCraft 1 da det er det neste beste RTS-et jeg har spilt noensinne, kun overgått av StarCraft. Historien er litt kjedelig og alt det der, men det geniale er at det kun er to sider og svært få unike enheter. Menneskene har for eksempel folk med sverd, mens orkene har orker med øks. De ser forskjellig ut, men de er ellers nøyaktig like. På mange måter kan det virke kjedelig da stort sett alle enhetene på begge sider er like, men det betyr bare at de er svært bra balansert. To mennesker mot hverandre eller et menneske og en ork er akkurat det samme. Resultatet er at vanskelighetesgraden i stor grad bestemmes av spilleren selv da taktikk er veldig viktig. Siden fienden er "nøyaktig" like sterk som deg vinner ingen av dere i en jevn kamp, så det er viktig å finne svakhetene til fienden og utnytte dem maksimalt. Det enkle er ofte det beste, mener jeg noen sa. :p

 

Men uansett. Om Diablo 3 kommer, hvordan ser dere for dere at det blir? 2d som i Diablo 2 eller 3d som i Hellgate? Personlig ville jeg helt klart ha foretrukket 3d, men da ville det på mange måter ha blitt for forskjellig fra forgjengerne og "dårlig". Hadde de derimot holdt seg til 2d kunne det ha blitt for likt og utdatert, og derfor "dårlig".

 

Diablo 2 hadde også helt andre klasser og områder enn Diablo 1, så hva gjør de i Diablo 3? Holder seg til klassene og områdene i Diablo 1 eller 2, eller lager de noe helt annet? Vi har allerede syv klasser i Diablo 2, så selv om det blir kjedelig å bare gjenta dem kan de liksom ikke fjerne noen heller. Noen av områdene må beholdes, men hvilke? Kan de lage nye? Den første byen og kirken må nesten være med, men hva med resten?

 

Og det er før vi tenker på historien. I den første banket vi djevelen selv, men han kom tilbake i Diablo 2 og hentet de to brødrene sine. Alle tre ble drept på nytt, og denne gangen forsikret vi oss om at de var permanent døde ved å ødelegge sjelsteinene deres. Hvordan kan de da bare dukke opp igjen i Diablo 3? Kan vi ha et Diablo uten "Diablo" selv? Det blir jo liksom ikke det samme å lete etter søskenbarnet til Djevelen denne gangen... :p

 

De burde lage diablo 3 i samme stil som Diablo 2, men med 3D figurer i stedet for sprites. Vi burde fortsatt være låst til det ene perspektivet, siden det er stilen til Diablo.

 

 

Eksempel til handling i Diablo 3 er at en eller annen kraftig demon fra helvete finner diablo der nede og hjelper ham å gjennoprette sin styrke. Dermed har vi igjen Diablo som nest siste boss, og en annen demon som siste.

 

Høres ikke det veldig greitt ut? :)

 

I tilleg burde de ha alle klassene fra diablo 1 og 2, i tilleg til nye som f.eks. engel og (eks)demon. :D

Lenke til kommentar

Har de med alle klassene fra Diablo og Diablo 2 snakker vi elleve klasser. Det er veldig mange, og når alle tre har tredve skills hver som skal balansereres blir det veldig mye jobbing, og det før vi snakker om nye / oppdaterte skills og nye klasser. Jeg ville heller hatt færre klasser, men hatt hver klasse mer unik. Eventuelt kan de gjøre som i Titan Quest og la oss kombinere klasser. Jeg likte det systemet. :)

 

Historien om en diger demon som vekker opp Diablo synes jeg høres ganske teit ut. Diablo er død for godt, så jeg tviler på at han noengang kan komme tilbake. En annen løsning er kanskje å la en annen demon ta plassen hans på tronen. Det vil nok ikke være så enkelt som det høres ut, så vi får en krig mellom alle demonene i Helvete. Krigen vil fort spre seg til overflaten, og da sliter vi, mildt sagt. :)

 

En annen "løsning" er å la Himmelen være involvert for engangs skyld, selv om det blir mildt sagt kontroversielt. Kanskje de der oppe ser kaoset der nede og benytter situasjonen til å få kontroll der nede. Dette igjen gjør at Himmelen er svekket, og noen smarte demoner benytter sjansen til å snike seg inn bakdøren og gå amok der oppe. Resultatet blir fullstendig kaos både oppe og nede, og vi er fanget i midten. Aner ikke hvordan et lite menneske skal klare å rydde opp, men det var nå bare en tanke. Vi drepte jo djevelen selv to ganger i tillegg til brødrene hans, så det blir vel ikke så vanskelig. Men når vi først er igang kan vi jo leke Preacher og drepe Gud også. Litt kontroversielt, men vi tåler da såpass. :p

 

Eventuelt har vi jo South Park løsningen:

 

Satan: "Saddam! But I killed you!"

Saddam: "Yeah, but where was I gonna go? Detroit?"

 

:D

Lenke til kommentar

Diablo kan ikke drepes for godt. Hvis det fungerer som jeg tror så blir sjelen til diablo sendt til helvete når han dør. Derfra kan han gjøre hva han vil, blant annet å gjennoprette seg selv.

Men jeg likte idèen med at demoner sniker seg inn i paradis :)

Lenke til kommentar

Er ikkje sjela til Diablo fanga i soulstonen? Nei, korleis var det der? Kva skjedde med soulstonen til Diablo etter at vi drap han? Mephisto sin smadra vi jo på Hellforge. Uansett, hugsar ein anna diskusjon om dette med historia. Der meinte nokon at vi faktisk ikkje drap Baal! Han utgjer seg jo for å vere Tyrael når han er med Marius på galehuset, så dei meinte at det faktisk var Baal som øydela the Worldstone på slutten av LoD, utkledd som Tyrael! Dette er berre teoriar så klart :)

 

Men som sagt, verdssteinen (for å ta det på nynorsk) vart jo øydelagd og sjølv innbyggjarane i byen snakkar om at det kjem til å ha uante konsekvensar, så kven veit? Det skal vel uansett litt til å finne på ein demon som er verre enn Diablo og gjengen, er ikkje brødrene på toppen av rangstigen? Men then again, kanskje har dei foreldre?

 

Likte tanken på å få med himmelen litt meir, litt fleire bad ass englar med fancy sverd hadde vore noko, og kontrovers likar vi! Kanskje kan vi til og med få velge side i neste spel? Eller noko som ville vore typisk for Blizzard var om det kom ein helt ny fiende som sjølvsagt er verre enn alt anna. Som ein naturleg konsekvens må himmelen og helvete alliere seg for å kjempe mot denne ondskapen, som sjølvsagt er mykje ondare enn Diablo på samme tid som den er mykje snillare enn gud, viktig med symmetri. Det kunne jo faktisk vore kult å vere ein demon! Har alltid hatt lyst på den irriterande lyngreia til Diablo :p

 

Når det gjeld klassane håpar eg dei tenker nytt samtidig som dei har med noko av det gamle. Sorceress, min personlege favoritt frå Diablo 2, må vere med, men med mange nye spells! Klarer dei å finne på mykje nytt av samme kaliber som Frozen Orb så skal eg vere nøgd, hugsar fortsatt første gongen eg såg den nydelege isballen. Nei, så lenge klassane har mange bra og kreative skills, er kjekke å spele og er bra balanserte så er det eigentleg ikkje så viktig kva dei heiter :) Men eg håpar dei er kreative og ikkje berre lagar dei samme gamle klassane som er med i alt for mange spel, kunne vore interessant om dei ikkje brukte ein einaste klasse frå Diablo 1 og 2 og wow!

 

Eit system som liknar på Titan Quest er heller ikkje å forakte, men eg likar betre å velge ein klasse før eg byrjar å spele. Kanskje kan ein kombinasjon fungere? Sei at kvar klasse har to faste masteries. I tillegg til desse kan ein velge eit tredje frå ei liste som alle klassane vel i frå. Då vil ein få veldig mange forskjellige klassar, om enn berre variantar av dei originale klassane. Anar ikkje om dette ville fungert bra i praksis, men er no ein tanke :)

 

Når det gjeld grafikken må dei enkelt og greit gå for 3D, men eg håpar dei held seg i fugleperspektiv. Grafikken må ikkje komme i veien for flyten og gameplayet, noko eg føler skjer i TQ, det går enkelt og greit ikkje fort nok! Det kan vel også bli ei utfording med avansert 3D-grafikk og randominserte (er dette eit ord?) miljø, noko eg håpar dei får til like bra som i Diablo 2.

 

Bahh.. tenk å vere med på utviklinga av spelet!

Lenke til kommentar

I Diablo 1 prøvde Diablo å komme seg opp til overflaten, og klarte det nesten. Han ble drept, men sjelen hans tok over helten vi spilte og levde i beste velgående. I Diablo 2 følger vi derfor i fotsporene til "the wanderer", eller en mystisk person som forsøker å bringe brødrene til Diablo til denne verden. Det er ikke så vanskelig å skjønne sammenhengen her... Problemet er sjelen til Diablo riktignok drar til helvete (hvor ellers?) når han dør, men hva om han dør i helvete? Og ja, sjelen hans og den til brødrene er fanget i de steinene, men to av dem ble ødelagt i Hellforge. Bare Bhaal overlevde og skapte kaos i expansionen. Husker ikke helt hva som skjedde der, men Diablo er nok død for godt. Skjønt, hvor mange manger har en viss Jason eller Freddy vært drept? :p

Lenke til kommentar

Hehe, sant nok :p

 

Vart veldig interessert i historia no så gjorde litt research. På wikipedia står det:

 

The story tells about seven "Great evils" (7 is the number of the powers of hell), some of them are slain in Diablo 2, but two, as of Lord of Destruction, have not yet been seen.

 

Azmodan, the Lord of Sin (Has not yet appeared.)

Belial, the Lord of Lies (Has not yet appeared.)

 

Det er jo litt interessant, i tillegg las eg på ei anna side:

 

The Expansion Set actually starts out as Baal is halfway to completing his goal. It seems that there is yet another way to conquering the world besides infesting it with hellish demons as the Prime Evils had done in the past. Inside a large mountain in the Barbarian Highlands, mount Arreat, which is located in the northwestern region of Sanctuary (the landmass the Diablo series takes place on), lies the Worldstone. This magnificent stone protects Sanctuary, by seperating the realms of Heaven and Hell from it.

 

If the stone were to be corrupted by Baal, the three realms would collide and allow the monstrous inhabitants of Hell to spread across the somewhat peaceful lands; this would also disturb the balance of Heaven, throwing its inhabitants into Sanctuary as well.

 

Så dei har jo litt å ta av :)

 

Vi veit jo også ikkje kva som skjedde med Baal sin soulstone etter vi drap han, gjere vi?

Lenke til kommentar

Spoiler om historien til Baldur's gate:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I Baldur's Gate finner du etterhvert ut at du er sønnen/dattra til Baal, Lord of Murder, og får spesielle egenskaper.
Endret av Dotten
Spoiler lagt i skjul-tags
Lenke til kommentar
Hehe, sant nok :p

 

Vart veldig interessert i historia no så gjorde litt research. På wikipedia står det:

 

The story tells about seven "Great evils" (7 is the number of the powers of hell), some of them are slain in Diablo 2, but two, as of Lord of Destruction, have not yet been seen.

 

Azmodan, the Lord of Sin (Has not yet appeared.)

Belial, the Lord of Lies (Has not yet appeared.)

 

Det er jo litt interessant, i tillegg las eg på ei anna side:

 

The Expansion Set actually starts out as Baal is halfway to completing his goal. It seems that there is yet another way to conquering the world besides infesting it with hellish demons as the Prime Evils had done in the past. Inside a large mountain in the Barbarian Highlands, mount Arreat, which is located in the northwestern region of Sanctuary (the landmass the Diablo series takes place on), lies the Worldstone. This magnificent stone protects Sanctuary, by seperating the realms of Heaven and Hell from it.

 

If the stone were to be corrupted by Baal, the three realms would collide and allow the monstrous inhabitants of Hell to spread across the somewhat peaceful lands; this would also disturb the balance of Heaven, throwing its inhabitants into Sanctuary as well.

 

Så dei har jo litt å ta av :)

 

Vi veit jo også ikkje kva som skjedde med Baal sin soulstone etter vi drap han, gjere vi?

 

 

har også lest litt på wiki om dette, så det se ut som det finns nok og ta av for og lage en expantion, burde være nok bosses vi ikke har møtt til det eller andre characters som kan videre utvikles :) Har selv hatt den oppfattning at når vi drepte diablo så ble han bannlyst fra vår verden på en måte..er vel og ta litt vel hardt i og si at man har klart og drepe en slik ondskap for godt,men at vi drepte hans fysiske form her vist dere forstår og han ble sendt tilbake til hell..og derfor ble det bestemt at worldstone skulle bli ødelagt på slutten for og hindre dem og komme tilbake hit sammen med det som måtte være av annen ondskap og samtidig bryte vår kontakt med magi.Synes nemlig ikke at det blir helt rett at man klarer og drepe selve symbolet på ondskap for godt, synes ikke dere?? Kan ikke si noe annet enn at historien er Genial :) selv om man bare raskt leser gjennom wiki. så ser man at det burde være nok til et spill til med mengder at stoff , gleder meg som en unge om det skulle skje :) hadde vært interressant med et wow type spill, bare bedre laget med større verden og skikkelig mørk setting, men vil helst ha D3 med samme stil som D2 bare bedre grafikk og flere områder og dra til.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I Baldur's Gate finner du etterhvert ut at du er sønnen/dattra til Baal, Lord of Murder, og får spesielle egenskaper.

 

Så enkelt kan man spolere en hel serie som ikke har noe som helst med Diablo eller Blizzard å gjøre. :p

 

 

Jeg sjekket litt på wikipedia, og selv om det ikke akkurat er den beste kilden er det jo litt interessant lesing:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Prime_Evils

 

Så vidt jeg har skjønt det er det syv demoner som hersker i Helvete. Mephisto er den eldste og hersker sammen med de to brødrene sine, Diablo og Bhaal. Problemet er at de fire mindre klarte å få de tre opp til overflaten og skapte kaos der, noe vi ser i Diablo og Diablo 2. Etter mye slit fikk vi drept Mephisto og Diablo og ødelagt sjelesteinen deres, så de kommer nok tvilsomt tilbake. Derimot har vi noen andre problemer.

 

* Bhaal ble drept, men vi vet ikke hva som skjedde med sjelesteinen hans. Så lenge den eksisterer er det svært sannsynlig Bhaal kommer tilbake.

 

* Verdenssteinen er det eneste som hindrer at Himmelen og Helvete blir slått sammen med denne verden. Det er ingen som vet hvilke konsekvenser det får nå når den er ødelagt.

 

* Det var opprinnelig fire mindre demoner: Andariel, Duriel, Belial og Azmodan. Andariel og Duriel ble drept i Diablo 2 (men sjelesteinene deres ble elegant oversett...?), men vi har ennå ikke møtt Belial og Azmodan. Nå da alle de andre er døde er det vel en sjanse for at de to stiger i gradene og tar over styringen etter Diablo, Bhaal og Mephisto?

 

* I Diablo 2 patch 1.11 får vi et nytt område hvor vi møter en skapning kalt Lilith. Man vet lite om henne bortsett fra at hun kalles Queen of Succubi og Matriarch of Demons. Hun er i tillegg en viktig karakter i boktrilogien The Sin Wars, men jeg har ikke lest den ennå. Noen sier hun ikke er viktig da det bare er syv hoveddemoner, og alle syv er navngitt allerede. Andre sier hun er datteren til Mephisto og broren til Lucion. Noen kilder sier i tillegg at hun er moren til Mephisto, så hun er ganske kontroversiell.

 

* Når vi snakker om kontroversiell er det ikke rart at denne damen heter nettopp Lilith. I Bibelen skapte Gud først Adam, og da han ble ensom skapte Gud Eva. Problemet er at veldig mange andre kilder sier Eva faktisk er det andre konen til Adam. Den første nektet å underkaste seg Adam og ble sendt til Helvete. Hun kalles Lilith... ;) ( http://en.wikipedia.org/wiki/Lilith )

 

* Og hvem er Lucion?

 

Edit: La til noen mer seriøse linker enn wikipedia. :)

 

Lilith: http://www.gnosis.org/lilith.htm

 

http://englishatheist.org/lilitgoam.shtml

 

http://ccat.sas.upenn.edu/~humm/Topics/Lilith/

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

DÆVEN hvor mye bra stoff dere har gravd frem. Dette børster vekk all tvil om at Blizzard's "secret project" er fortsettelsen av diablo serien. De har jo en helt utrolig historie og MASSER av stoff og ta av. I tilleg er HALVE PLANETEN avhengig av Diablo serien så et nytt diablo spill ville tjent dem utrolige mengder med penger. De har absolutt ingen grunn til ikke å gjenoppta et så suksessfullt prosjekt.

 

Trener nå ivrig en ny paladin pga denne tråden... Thanks!

Lenke til kommentar
DÆVEN hvor mye bra stoff dere har gravd frem. Dette børster vekk all tvil om at Blizzard's "secret project" er fortsettelsen av diablo serien. De har jo en helt utrolig historie og MASSER av stoff og ta av. I tilleg er HALVE PLANETEN avhengig av Diablo serien så et nytt diablo spill ville tjent dem utrolige mengder med penger. De har absolutt ingen grunn til ikke å gjenoppta et så suksessfullt prosjekt.

 

Trener nå ivrig en ny paladin pga denne tråden... Thanks!

 

synes det er ganske utrolig etter så mange år ja, tok fram de gode gamle D2 cd`ene for et par dager siden og forventet egentlig ikke og finne noen jeg kunne spille sammen med , men jammen er det fullt av folk enda! :)

Lenke til kommentar

Bahh.. lyst å spele Diablo 2 no, men neida! Stygge Vista vil hindre meg i det, må lage meg dualboot snart.

 

Anyhoo, ein stor fordel som Diablo 2 har i forhold til andre spel i sjangeren er The Arreat Summit, der snakka vi ei enorm mengde informasjon! Håpar dei lagar noko like bra til Diablo 3 ein gong i framtida.

 

Mykje interessant lesing her i tråden no ja, irriterar meg berre endå meir at eg ikkje kan spele spelet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...