Gå til innhold

Diablo 3 - kanselert?


Anbefalte innlegg

diablo 3 kommer nok ikke..

leste at produksjons teamet ble splittet opp i 2 og den ene delen lagde hellgate london og den andre lagde mythos

 

Eh? Nå er det samme folka som har laget de 2 spillene. De har sakt på Mythos at grunnen til at Mythos går treit er nettopp pga HellGate er prioritert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(alt dette finner dere om dere gidder bruke ti sekunder i google, om dere er interessert. Gidder ikke finne frem linker for øyeblikket.)

Ja, det er offisielt at Blizzard tenker på WarCraft 4, men det kommer ikke før de finner ut hvordan det skal passe inn i World of WarCraft universet. Historien i WarCraft 4 og World of WarCraft må passe sammen, men hvordan gjør man det når det er spilleren selv om lager størstedelen av historien i WoW? Jeg vil anta WarCraft 4 derfor kommer når folk flest endelig har begynt å gå lei av WoW.

 

Ja, det er offisielt at Blizzard jobber med en ny MMO, og nei, det er ikke WoW2, World of StarCraft, World of Diablo eller noe sånt.

 

Ja, Blizzard har vurdert/vurderer Diablo 3 da de ikke er idioter. Diablo 2 blir fremdeles spilt den dag i dag, og ekspansjonen er en av de mest forhåndsbestilte ekspansjonene noensinne, uansett hvilket system eller sjanger vi snakker om. Diablo 3 vil derfor bli en garantert hit. Det er imidlertid noen problemer:

 

* Mannen bak WarCraft, StartCraft og Diablo (og en del andre) heter Bill Roper. Han tok med seg mange av de som jobbet på nettopp de spillene jeg har nevnt og startet sitt eget studio. Deres første spill er Hellgate: London, og det er ikke tilfeldig at det virker mistenkelig likt Diablo 2. Uten Bill Roper har Blizzard mistet hjernen bak blandt annet Diablo-serien, så hva gjør man nå?

 

* StarCraft er av mange regnet som det beste RTS spillet noensinne med god grunn, og de har jobbet i hemmelighet med StarCraft II ganske lenge. Nå da det endelig er offisielt vil det være direkte latterlig å annonsere at de også jobber med Diablo 3 da det ville trekke en del oppmerksomhet bort fra StarCraft II.

 

* For øvrig offentliggjorde Blizzard nylig en liste over spill de har kansellert, og to navn glimret med sitt fravær. Det ene er Diablo 3. Ganske logisk da det aldri offisielt har vært under utvikling. Det andre er StarCraft: Ghost... ;) Kommer det? Kommer det ikke? Om det kommer, til hvilke system kommer det og når? Aner ikke, men det er ikke offisielt kansellert, bare lagt på hylla på ubestemt tid.

 

Min teori etter alt dette? Diablo 3 kommer, men det er uvisst når og til hvilken plattform. Dessuten vil det neppe nå de to første opp til knærne engang da de som sagt har mistet hjernen bak hele serien. Jeg bare håper StarCraft II kan leve opp til forventningene, selv om jeg mistenker at det ikke akkurat er tilfeldig at det holder seg til den gode, gamle formelen.

Lenke til kommentar

Jeg elsker deg :)

 

You bring hope! :new_woot:

 

Og jeg spiller Diablo 2 + expansion daglig :D Har kjøpt begge spillene mange ganger pga utsliting, misting osv.

 

Diablo 3 ville tjent dem utenkelig mye penger.

 

Kansje de kan betale Bill Roper til å skrive en historie til Diablo 3 :D

Endret av dahwan
Lenke til kommentar
Dessuten vil det neppe nå de to første opp til knærne engang da de som sagt har mistet hjernen bak hele serien.

 

Eg trur nettopp dette punktet er overvurdert. Eg har kanskje ikkje spelt Mythos og Hellgate nok til å uttale meg, og har heller ikkje spel Mythos no i det siste då det vistnok har fått ei større oppdatering. Men det er ein grunn til dette og det er enkelt og greit at spela ikkje er så bra. Hellgate prøvar på mange måtar å vere eit nytt Diablo, kvifor skal det då vere så pokkers likt wow? Eit spel Roper ikkje har hatt så mykje å seie for. Poenget mitt er at Bill Roper som ledar for eit nytt selskap burde jo kunne lage eit spel som er like polert og morosamt å spele som dei gamle spela han har fått mykje av æren for, men sånn er det ikkje. Det Flagship har vist oss til no er slett ikkje imponerande, så kvifor skal vi vere så bekymra for at desse personane ikkje lenger er med på eit eventuelt Diablo 3-team?

 

Eg håpar inderleg på eit D3. D2 nektar å virke normalt på Vistaen min så eg kunne trengt noko nytt :)

Lenke til kommentar
diablo 3 kommer nok ikke..

leste at produksjons teamet ble splittet opp i 2 og den ene delen lagde hellgate london og den andre lagde mythos

 

Eh? Nå er det samme folka som har laget de 2 spillene. De har sakt på Mythos at grunnen til at Mythos går treit er nettopp pga HellGate er prioritert.

hvis du skal quote meg hvorfor kan du ikke lese gjennom hva jeg skrev først?

"leste at produksjons teamet ble splittet opp i 2 og den ene delen lagde hellgate london og den andre lagde mythos.. men tror ikke de er splittet opp men at de er nå flagship studios.. siden det er flagship som står bak både hellgate london og mythos.."

Lenke til kommentar

Under et par intervjuer så har det blitt lagt igjen små hints om at Diablo 3 vil nok komme (en gang). Dessuten har han som skriver bøker/noveller innenfor Diablo universet uttalt når det var snakk om det ville komme ut mer Diablo: "I ain't writing for a dead game". Så det er nok lys i enden av tunnelen.

Lenke til kommentar

For det første er det mange som skriver bøker til Diablo, WarCraft og StarCraft.

 

For det andre (og litt off-topic her) har jeg boken StarCraft: Ghost foran meg nå og har lyst til å sitere litt av forordet, skrevet av Christ Metzen, Vice President Creative Development i Blizzard i mai 2006. Greit nok det er en stund siden, men likevel.

 

"The game StarCraft: Ghost, on hiatus as of the time of of this writing, has been in development for almost as long as the PS2 and other console platforms have been on the store shelves. Designing and building this game was a pretty crazy process. While there were many reasons for the game's development taking as long as it did, one key design element always stood out and gave us inspiration to keep pushing forward: Ghosts are very, very cool."

 

"A lot of folks thought it would have been cool to use Sarah Kerrigan, arguably StarCraft's most famous Ghost and have the game focus on her origins. While this could have been a killer direction (pardon the pun), we all know how Kerrigan's story ends. Ultimately, we decided to create a new character whose origins - and more importantly, whose destiny - wasn't yet set in stone."

 

"So, while we might not be seeing StarCraft: Ghost as a video game anytime soon, we will definitely be following Nova's continued adventures though novels just like this one."

 

 

Der har dere StarCraft: Ghost, sort på hvitt fra øverste hold. Riktignok fra 2006, men Ghost kommer nok etterhvert. De kunne brukt Kerrigan i SC:G, men vi vet alle hvordan historien hennes slutter. (nå er det jo en stund siden, så det er likevel mulig hun dukker opp i SCII.) Spillet StarCraft: Ghost har tatt en evighet å lage med god grunn, men selv om det er lagt på hylla på ubestemt tid er det ikke kansellert - ennå. Dessuten vil Nova dukke opp igjen i en eller annen form. Boken er for øvrig fra tiden før hun oppdaget kreftene sine helt til hun er en ferdig trenet Ghost. Absolutt verdt en titt om dere liker sci-fi og/eller StarCraft.

 

Men on-topic nå.

 

Bill Roper lagde som sagt Hellgate: London, og som vi alle vet gikk det jo ikke helt som planlagt av flere grunner. Hva har det med Diablo 3 å gjøre? Bill Roper er som sagt hjernen bak de aller fleste suksess-spillene hos Blizzard, så de mistet helt klart en viktig del når han sluttet. Det ville være som å gi Sid Meier sparken og likevel lage Civilization V. Det blir liksom ikke det samme, selv om grunnformelen er der. Det holder jo liksom ikke å lage samme spill med ny grafikk. ;) (edit: For øvrig mistet folkene bak System Shock serien lisensen, så i stedet for System Shock 3 lagde de en spirituell oppfølger kalt BioShock, og da Chris Taylor mistet lisensen til Total Annihilation tok han det like greit et steg videre og gav oss Supreme Commander...) ;)

 

Men jeg ble litt nysgjerrig på kommentaren til LMH. Hvorfor prøver Hellgate å være et nytt Diablo, og hva har det med WoW å gjøre? Greit nok er Hellgate veldig likt Diablo om Diablo hadde vært tredjeperson, satt i London og hatt moderne teknologi som maskingevær og granater, men på den annen side har jeg ikke hørt noen klage over Sacred, Divine Divinity, Lionheart, Restricted Area, Titan Quest, MageKnight: Apocalypse, Loki og hva de nå enn heter. Faktisk blir Titan Quest regnet som en verdig arvtager etter Diablo 2 av mange, nettopp fordi det er så likt. ;) Det minner veldig mye om tiden rett etter Doom. Lenge ble stort sett alt av Doom-lignende spill regnet som en Doom-klone, før de ble så mange at man endelig oppfattet at de hadde skapt en ny sjanger kalt FPS. :) Om jeg kan spørre, hva er egentlig den største forskjellen (tenker ikke teknologi) mellom Crysis, Half-Life 2, Doom 3 og Call of Duty 4? Alt du gjør er å løpe rundt i førsteperson og skyte på alt mulig.

 

Og hva har Hellgate med WoW å gjøre? Begge to er online? :dontgetit:

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Greit, eg skal rette meg sjølv, Flagship har sjølvsagt ikkje sjølv sagt at Hellgate skal vere eit nytt Diablo, det er det fansen som har tatt seg av. Men du seier det jo sjølv at Bill Roper er hjernen bak mange, faktisk dei fleste, av Blizzard sine stortitlar. Er det då så rart at spelet blir samanlikna med Diablo når mannen som kanskje fann opp sjangeren kjem med eit nytt spel i samme sjanger? Missforstå meg rett, når nokon seier at Hellgate er Diablo 3 blir eg veldig irritert, for det er det på ingen måte. Men alle spel i sjangeren må tåle å bli samanlikna med Diablo og då spesielt eit som kjem av sjangerkongen sjølv. Derfor prøvar spelet å vere Diablo, noko det ikkje klarer.

 

Titan Quest, Divine Divinity osv. hadde ikkje Bill Roper ved rattet, det er det som er poenget. Ja, dei er alle eksempel på gode spel innanfor sjangeren, TQ blir nok rekna som ein verdig oppfølgar av mange og eg har sjølv brukt x-antall timar på nettopp dette spelet, men det er ikkje poenget. Det handlar ikkje om sjanger, eg skreiv alt eg skreiv for å vise at Blizzard fint kan klare å lage eit nytt Diablo utan Bill Roper.

 

Han braut ut av Blizzard og danna Flagship Studios, så annonserar han eit hack'n slash spel. Verden tenkjer at endeleg får vi eit nytt spel av skaparen bak Diablo, ein verdig oppfølgar til Diablo 2 kanskje! På meg virkar det som han så gjerne ville lage ein spirituell oppfølgar, men enda i staden opp med eit spel som i mi meining minnar litt for mykje om wow. Derfor er eg like glad for at han reiste frå selskapet, viss Diablo 3 hadde blitt slik som Hellgate hadde eg blitt skuffa. For å illustrere wow samanlikninga: Du står i ein by, du får ein quest der du skal drepe 10 zombiar, så reiser du ut og gjere det, du reiser tilbake, får ein ny quest, få tak i 15 auge frå monster rundt om byen, du reiser ut, gjere det, reiser tilbake, får ny quest osv. Når eg spelte Hellgate fekk eg ofte ein wow følelse, det treng ikkje å vere negativt så klart, men for min del passa det ikkje inn :) Det føltes som Billern måtte sjå litt på spelet han reiste i frå for å få inspirasjon til sitt eige nye prosjekt.

 

Poenget mitt var uansett at Bill Roper endå ikkje har klart å laga noko på Diablo-nivå utanfor Blizzard. Blizzard har laga wow utan Bill Roper, då gjenstår å sjå om dei klarer å halde kvaliteten på eit eventuelt Diablo 3 lige høg utan mannen. Eg personleg trur det. Vart noko rotete dette føler eg :p Var ikkje meininga å starte noko sjangerdiskusjon. Hellgate prøvar kanskje ikkje direkte å vere eit Diablo, men det betyr ikkje noko, det som betyr noko er om Bill Roper kan klare å lage eit spel på samme nivå som, nettopp, Diablo.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Vel, Diablo 3 har aldri blitt "offisielt kanselert" fordi det aldri var annonsert. Men Blizzard North hadde 2 spill under utvikling og kanselerte ett av disse etter studioet brøt sammen. Dette var ifølge blizzard et typisk Blizzard north spill.

 

Blizzard North har bare laga Diablo spill.

 

2+2=4 (Det kanselerte spillet var Diablo 3 åpenbart)

 

Selvsagt, siden den gang kan de ha startet prosjektet på nytt.

Lenke til kommentar

Og jeg venter ennå på svar hvordan man kan sammenligne Hellgate med WoW. Er det fordi begge to er online? Det er mange online spill. Er det fordi man "går dit, dreper det der, drar tilbake til byen, får en ny quest, drar dit, dreper det, drar til byen, får ny quest osv"? I såfall vil jeg tippe WoW er det eneste rollespillet du noensinne har spilt - inkludert Diablo og Diablo 2, som i store deler handlet om å få en quest i byen, dra et sted, drepe en fiende, dra tilbake til byen, få en ny quest, dra et sted, drepe en fiende osv. :)

 

Og ja, Hellgate ble ikke akkurat som vi hadde håpet, men det var i hovedsak på multiplayer. I singleplayer er det faktisk veldig populært og slettes ikke dårlig. Jeg liker det faktisk bedre enn Diablo 2, og det sier jo litt. For øvrig nevnte jeg både BioShock og Supreme commander, så to av tre spirituelle oppfølgere har blitt meget bra. (og da tar jeg ikke engang med andre spirituelle oppfølgere som Knights Of The Old Republic, Neverwinter Nights og Mass Effect da de er laget av samme folk som lagde de første spillene.)

 

Poenget er at Blizzard helt klart mistet noe stort da Bill Roper sluttet og tok med seg mange av de gamle veteranene. Hvordan er det mulig å si at "Hellgate ble bare 90% så bra som vi forventet, derfor trengs ikke Bill Roper for å lage Diablo 3?" egentlig? For all del, jeg håper Diablo 3 kommer en dag og at det blir noenlunde like bra som det forrige, men jeg mine tvil om begge deler. Det kommer faktisk mest ann på StarCraft II. Om det blir noenlunde like bra som det første har Diablo 3 helt klart en sjanse, men om det skuffer eller bare er mer av det samme viser det bare hvor viktig Bill Roper egentlig var. Vi får se...

 

En annen ting du ikke har tenkt på er at Diablo var det første spillet i sjangeren, men kan vi fortsatt sammenligne samtlige nye spill i sjangeren med det? Hvor mange FPS spill blir sammenlignet med Doom nå? Hvor mange RTS blir sammenlignet med Dune 2? Netopp, ingen av dem. Hvorfor blir da samtlige hack 'n' slash spill sammenlignet med Diablo-serien? Det er direkte meningsløst. For meg høres det ut som om mange vil ha Diablo 3 og nekter å godta noe annet. Hellgate er ikke Diablo 3, derfor er det dårlig. :p

Lenke til kommentar

Hehe, begge er vel hovudsakleg online ja, men eg spelte sjølv aldri Hellgate online så det er ikkje derfor eg samanliknar dei. Eg vil også tippe at du ikkje kan ha spelt mykje Diablo 2 då det spelet absolutt ikkje handlar om å gjere quests. Men uansett, eg har faktisk spelt fleire rollespel og eg er fult klar over at ein ofte må springe rundt og samle inn ting. Det var kanskje eit dårleg eksempel, men poenget var at når eg spelte Hellgate tenkte eg ofte på wow. Kanskje var det berre min avhengighet som sakte kom tilbake, eg veit ikkje, men det ga meg nok av flashbacks! :) Kan ikkje hugse nokon konkrete eksempel, men det var noko med heile følelsen eg fekk av spelet. Grunnen til at eg sa det er at eg ser for meg følgande scenario: Roper reiser frå Blizzard, byrjar på sitt nye spel, innser at han kanskje ikkje er like flink åleine og derfor må sjå tilbake på det Blizzard har laga for å plukke opp eit par tips. Det stemmer jo sikkert ikkje med verkelegheiten, men det er følelsen eg sit igjen med :)

 

Eit meir sannsynleg scenario er jo at Roper var med i starten av wow-utviklinga, men likte ikkje retningen spelet tok og ville lage noko anna i litt same ånd. Derfor er det den x-faktoren eg ikkje klarer å sette ordet på. Eg har forresten ingenting i mot spirituelle oppfølgarar, har brukt mange timar på Mass Effect og kosar meg for tida med Bioshock. (Og Ocarina of Time, men det har strengt tatt absolutt ingenting med saken å gjere)

 

Så var det det der poenget. Du har helt rett, det kjem veldig mykje an på Starcraft 2. Det blir heilt klart veldig spennande å sjå kor bra det blir, so far so good seier eg berre, men det vil tida vise. Eg har ikkje sagt at Hellgate var 90% av det eg håpa på. Eg hadde store forhåpningar til spelet og ja, eg vart skuffa. Det kunne vore veldig bra, og det er jo tydeleg at der er folk som har peiling, men heilheten var berre ikkje god nok. Kjedelege miljø, kjedeleg grafikk, kjedelege quests, kjedelege våpen, kjedelege skills, kjedelege fiendar, ein teknisk kvalitet som ikkje held mål og så vidare, men likevel brukte eg ein del timar på spelet, så det seier jo sitt. Blizzard mista noko stort ja, men eg trur dei har lært mykje under ledelse av Roper så eg lever i den tru at dei har både evne, tid og ikkje minst pengar nok til å lage ein verdig oppfølgar til både Diablo 2 og Starcraft.

 

Og jo, eg har tenkt på at Diablo er det første spelet i sjangeren, men når eg skreiv at alle nye spel bør tåle å bli samanlikna med Diablo meinte eg så klart Diablo 2, burde presisert det. Ingen nye FPS-spel blir samanlikna med Doom fordi det har komt mange nye spel som er betre enn Doom, ingen nye RTS-spel blir samanlikna med Dune fordi det har komt mange nye spel som er betre enn Dune, alle nye hack 'n' slash spel burde bli samanlikna med Diablo 2 fordi det ikkje har komt eit einaste spel innanfor sjangeren som er betre.

Lenke til kommentar
Kan se for meg noe sånt:

 

2008: Starcraft 2

2009: WoW Expansion 3

2009: Starcraft 2 Expansion Pack

2010: Diablo III

2011: WoW Expansion 4

2011: Diablo III Expanion Pack

2012: Warcraft 4

2013: WoW Expansion 5

2013: Warcraft 4 Expansion Pack

2014: World of Starcraft

Den der likte jeg, skulle ikke bli noen nedtur med World of Starwars :new_woot:

Lenke til kommentar

LMH, du har helt rett. Diablo 2 handler ikke om quester. Det handler om å drepe monstre og gå opp i level. :p

 

Bill Roper er hjernen bak Diablo, WarCraft og StarCraft, så er det så rart at han starter sitt eget studio og lager et spill som minner om nettopp ett av dem? Det er dette han kan, og det har han bevist med Hellgate. Kjedelig grafikk, kjedelig historie og slikt er en ting, men selve spillet er meget bra. For eksempel likte jeg at man kan hoppe inn i portalen til helvete og ut igjen som man vil uten noe som helst loading skjerm, og de forskjellige klassene er interessante. Jeg tror det største problemer ligger i at folk forventer et spill som er bedre enn Diablo 2, men siden Diablo 2 er "hellig" for mange vil det aldri skje. Selv Diablo 3 vil bli nøye sammenlignet med Diablo 2 og ikke leve opp til forventningene hos veldig mange nettopp fordi Diablo 2 ble var så bra. (men når jeg tenker etter har jeg ikke sett Diablo 2 på noen "Beste spill" liste på ganske lenge?)

 

Og joda, jeg har spilt Diablo 2 mye. Veldig mye, faktisk. Utallige timer har gått med til å spille på nettet om natten, og da snakker vi lenge før bredbånd kom. Utallige timer gikk med til å vurdere "bare fem minutter til" vs telefonregningen. :p Jeg husker ennå da jeg nådde det "magiske" level 30 første gang (sorceress, akt 2, fikk Hydra) og endelig fikk se hvordan en lvl 30-skill ser ut. Blodgolemen fikk til og med navn en stund, men da begynte det å gå opp for meg at jeg kanskje hadde spilt litt i lengste laget. :p

 

Men uansett hvor fantastisk Diablo 2 var (og da spesielt på nettet) har jeg ingenting imot å se etter nye spill som kan bli like bra. Hellgate kunne ha blitt ett av dem, men personlig trakk det enorm ned at det kun er seks forskjellige miljøer. (ødelagt jernbanestasjon, gatene i London, Helvete og noen få andre). Men hadde det hatt mer variasjon i det området ville det ha blitt langt bedre enn Diablo 2 i mine øyne.

 

Alt dette snakket om Hellgate har faktisk gitt meg lyst til å fortsette nå. ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har nå alltid hatt et håp om Diablo III på samme måte som StarCraft II.

 

Men det er på tide at Blizzard legger fra seg det dødfødte WarCraft-konseptet og fokuserer på det de faktisk har produsert som er bra, nemlig Diablo og StarCraft. (Hirr, provosere)

 

Dersom D3 faktisk annonseres på noe tidspunkt, så skjer det nok rett etter lanseringen av StarCraft II, eventuelt på etterfølgende BlizzCon. Det er iallefall det mest markedsstrategiske trekket, i at de lanserer en stor hype og skaper en ny hype neste umiddelbart, noe som blir katalysatorer for hverandre. La oss iallefall håpe. :)

 

Iallefall kan vi kose oss med StarCraft II når det kommer.

Lenke til kommentar

Diablo3 hadde vært en våt drøm :) selve settinga og bakgrunnshistorien til handlinga i spillet er helt enormt bra. de burde ha et godt grunnlag i D2 til og bygge på til et Diablo3 synes jeg. Som mange andre venter jeg på D3 i spenning og ville heller spillt det foran både wow og age of conan ..om det ble bra.Hellgate synes jeg gikk rett nord og ned, herre..hvor kjedelig det ble og springe rundt i samme gata eller samme gangen hele tida, og synes da virkelig den ene ungen jeg møtte i en base der minnet meg om Wirt?! mangla bare at han sku ha meg til og løpe ut og finne beinet hans :D , i og med at det er satt til moderne tid så appellerte det heller ikke helt til meg..som gjelder for mange andre også vil jeg tro.

 

spiller fortsatt D2 og kanskje litt for mye når man har 3 stk lvl 80 iløpet av tre kvelder lol :p

Lenke til kommentar
LMH, du har helt rett. Diablo 2 handler ikke om quester. Det handler om å drepe monstre og gå opp i level. :p

 

Og items, masse fine deilige unique items. Så drepe monster, så gå opp i level, så få enda betre items. Så enkelt er det faktisk. Kanskje det er fordi oppskrifta i utgangspunktet er så enkel at det er så vanskeleg å lage noko som verkeleg skil seg positivt ut frå resten.

 

Bill Roper er hjernen bak Diablo, WarCraft og StarCraft, så er det så rart at han starter sitt eget studio og lager et spill som minner om nettopp ett av dem? Det er dette han kan, og det har han bevist med Hellgate. Kjedelig grafikk, kjedelig historie og slikt er en ting, men selve spillet er meget bra. For eksempel likte jeg at man kan hoppe inn i portalen til helvete og ut igjen som man vil uten noe som helst loading skjerm, og de forskjellige klassene er interessante.

 

Rart? Nei. Spelet hadde mykje bra, men det er ikkje noko unnskyldning for å droppe resten.

 

Jeg tror det største problemer ligger i at folk forventer et spill som er bedre enn Diablo 2, men siden Diablo 2 er "hellig" for mange vil det aldri skje. Selv Diablo 3 vil bli nøye sammenlignet med Diablo 2 og ikke leve opp til forventningene hos veldig mange nettopp fordi Diablo 2 ble var så bra. (men når jeg tenker etter har jeg ikke sett Diablo 2 på noen "Beste spill" liste på ganske lenge?)

 

Problemet, i Hellgate sitt tilfelle, er at spelet ikkje er bra nok. Sjølvsagt vil Diablo 3 bli samanlikna med forgjengaren, noko anna ville vore merkeleg. Om det vil leve opp til alle forventningar? Garantert ikkje. Det er fordi kvar enkelt person har såpass forskjellige forventningar til spelet. Det kjem sikkert til å bli kjempebra, men nokon vil alltid bli skuffa. Eg har heller ikkje sett Diablo 2 på noko slik liste, veit ikkje om eg har sett det nokon gong faktisk, men eg meiner likevel at spelet er det aller beste innanfor sin sjanger og eg veit det er mange der ute som er einige.

 

Og joda, jeg har spilt Diablo 2 mye. Veldig mye, faktisk. Utallige timer har gått med til å spille på nettet om natten, og da snakker vi lenge før bredbånd kom. Utallige timer gikk med til å vurdere "bare fem minutter til" vs telefonregningen. :p Jeg husker ennå da jeg nådde det "magiske" level 30 første gang (sorceress, akt 2, fikk Hydra) og endelig fikk se hvordan en lvl 30-skill ser ut. Blodgolemen fikk til og med navn en stund, men da begynte det å gå opp for meg at jeg kanskje hadde spilt litt i lengste laget. :p

 

Godt å høyre! :) Veit ikkje kor mange timar som har gått vekk til dette sjølv, men det er mange. Eg vil så gjerne finne eit nytt spel som fengar på samme måte innanfor sjangeren, men det har endå ikkje skjedd.

 

Men uansett hvor fantastisk Diablo 2 var (og da spesielt på nettet) har jeg ingenting imot å se etter nye spill som kan bli like bra. Hellgate kunne ha blitt ett av dem, men personlig trakk det enorm ned at det kun er seks forskjellige miljøer. (ødelagt jernbanestasjon, gatene i London, Helvete og noen få andre). Men hadde det hatt mer variasjon i det området ville det ha blitt langt bedre enn Diablo 2 i mine øyne.

 

Eg har heller ikkje noko i mot det, kvar gong eg høyrer om ein Diablo 2-dödare håpar eg på at nettopp det spelet kan tvinge meg til å bruke alt for mange timar på å drepe samme monster om og om og om igjen! Hellgate hadde, og har, potensiale. Eg gleda meg veldig til det spelet kom ut, men heilheten var alt for dårleg. Håpar derimot at ein eventuell expansion kan fikse på mykje og kanskje til og med gjere spelet så bra som det har muligheten til å bli.

 

Alt dette snakket om Hellgate har faktisk gitt meg lyst til å fortsette nå. ;)

 

Skulle ønske eg kunne seie det samme :) Men kven veit? Kanskje kan eg gje det ein ny sjanse etter eg har kost meg igjennom Ocarina of Time og Bioshock!

 

Og ja, Wirt referansen i Hellgate er jo også ein ting. Det skulle kanskje vere ein hyggeleg liten gest til alle Diablofans der ute, men då burde resten holdt samme standard.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...