Gå til innhold

Diablo 3 - kanselert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diablo kan fint passe inn i flere sjangre om dere tenker litt.

RTS: På den ene siden var vi menneskene, men vanlige soldater (paladin og barbar), amazoner (spydkastere), sorceress (sterkere angrep en amazone, men tåler mindre), necromancer (kan vekke folk til live slik som i WarCraft 1) og så videre. Vi kan ha helter (tidligere npc'er, for eksempel) og så videre. Den andre siden er selvsagt Diablo og den gjengen der. De har lignende enheter som menneskene, men demon-versjoner. Vi trenger ikke ressurser og basebygging, så det blir heller som World in Conflict.

FPS: Som Dark Messiah, men fokuserer mye mer på RPG-biten. DM har som kjent bare tre klasser.

TPS: Mye det samme som FPS, men med et annet kamera og litt andre kontroller.

MMORPG: WarCraft var RTS, men ble det mest populære MMORPG'et noensinne. LotRO lar deg ikke følge Frodo og den gjengen der, men er likevel et meget bra spill. Hvorfor skulle ikke Diablo Online fungere? Historien kan baseres på Diablo 2, men utdypes betraktelig. Selve verden er åpen, men dungeons, bosser og så videre blir instancer. Hvor ofte følger dere historien i en MMORGP slavisk uansett? Når det gjelder spillbare klasser har vi allerede de syv fra Diablo 2, men de kan utdypes mer og få mer skills og så videre.

Racing: (ikke tilt, bare en tanke). vi har ikke biler, men vi har jo hester? ;)

SimCity Diablo: Hva så om Diablo prøver å ta over verden? Normale folk lever jo mer eller mindre vanlige liv. For å gjøre det interessant kan vi jo la monstre (og bosser?) angripe byen fra tid til annen som i Zeus: Master of the Olymp?

Lenke til kommentar
Diablo kan fint passe inn i flere sjangre om dere tenker litt.

RTS: På den ene siden var vi menneskene, men vanlige soldater (paladin og barbar), amazoner (spydkastere), sorceress (sterkere angrep en amazone, men tåler mindre), necromancer (kan vekke folk til live slik som i WarCraft 1) og så videre. Vi kan ha helter (tidligere npc'er, for eksempel) og så videre. Den andre siden er selvsagt Diablo og den gjengen der. De har lignende enheter som menneskene, men demon-versjoner. Vi trenger ikke ressurser og basebygging, så det blir heller som World in Conflict.

FPS: Som Dark Messiah, men fokuserer mye mer på RPG-biten. DM har som kjent bare tre klasser.

TPS: Mye det samme som FPS, men med et annet kamera og litt andre kontroller.

MMORPG: WarCraft var RTS, men ble det mest populære MMORPG'et noensinne. LotRO lar deg ikke følge Frodo og den gjengen der, men er likevel et meget bra spill. Hvorfor skulle ikke Diablo Online fungere? Historien kan baseres på Diablo 2, men utdypes betraktelig. Selve verden er åpen, men dungeons, bosser og så videre blir instancer. Hvor ofte følger dere historien i en MMORGP slavisk uansett? Når det gjelder spillbare klasser har vi allerede de syv fra Diablo 2, men de kan utdypes mer og få mer skills og så videre.

Racing: (ikke tilt, bare en tanke). vi har ikke biler, men vi har jo hester? ;)

SimCity Diablo: Hva så om Diablo prøver å ta over verden? Normale folk lever jo mer eller mindre vanlige liv. For å gjøre det interessant kan vi jo la monstre (og bosser?) angripe byen fra tid til annen som i Zeus: Master of the Olymp?

Hehe, gode tanker alt sammen :) Men, med tanke på at folk ønsker en ny og åpen historie så ville det ikke passet med racing(?), simcity (hele oppdraget til hell er å ta mennesker og gjøre dem om til demoner :) for å slå heavens så klart. Menneske er bare ett uhell som demonene prøver å bruke til sine onde, ja... :) )

Diablo RTS kunne jo blitt kongebra :), men kanskje litt oppbrukt fra blizzard sin side?

Det er uten tvil at FPS(First person Slasher her da:P) hadde blitt kongebra!

TPS (Third person slasher(?) ) hadde jo blitt mye som Diablo 2 og dermed BRA! tenk på den livsløypa til diabloserien, det er amazing!.

Jeg skal kanskje ta å sette meg ned å skrive en tekst om hvorfor diablo burde være en MMORPG :) det er mange tegn på det nå!

Har aldri sett en eneste hest i Diablo-spillene, jeg..

De har kyr o.O Ku-racing \o/

Endret av Mr_Wood
Lenke til kommentar

Diablo 3 blir sikkert sjef, bare det ikke blir gamecard betaling og at det kan bli mer enn 8 spillere på en server.

bedre graffik osv. hadde vært kos å beholde perspektivet egentlig. finner ikke det perspektivet hos mange nye spill.

INGEN fjerning av de klassene som er nå, eventuelt legge til fler.

bra story slik som tidligere i serien. helst ikke helt det samme bare med andre bosser.

minimap!! jeg klarer ikke å spille uten kartet oppe. men det ser mye bedre ut uten. minimap oppe i et hjørne hadde flytta fjell.

det bør fremdeles finnes magic, rare, unique, set items om ikke noe av det samme.

At store horder demoner angriper rogue (1 gang på slutten av hver at elns) hadde vært gøy. men det blir litt u-diablo.

mine meninger om hvordan diablo 3 burde være :)

Endret av Kaizerlol
Lenke til kommentar

Å si det ikke eksisterer hester i Diablo-verdenen fordi vi ikke har sett dem vil være det samme som å si at det ikke eksiterer kameler i virkeligheten fordi du ikke har sett en annet enn på TV. :p

Diablo 3 må selvsagt være hack 'n' slash som de to forrige, men hvorfor må hele serien være det? Warcraft gikk jo online, Command & Conquer gikk FPS (første stinket, men neste kan bli bra) og StarCraft gikk mer eller mindre TPS i Ghost. (som interessant nok ikke er offisielt kansellert ennå). Might & Magic var tradisjonelle rollespill som ble strategi (Heroes of...), enkelte dårlige TPS (Legends of.. og Crusaders of..) før det gikk FPS i Dark Messiah, og Resident Evil har jo blitt lyspistol med ganske stor suksess. (tenker selvsagt på Umbrella Chronicles, ikke Survivor). :)

Lenke til kommentar
Å si det ikke eksisterer hester i Diablo-verdenen fordi vi ikke har sett dem vil være det samme som å si at det ikke eksiterer kameler i virkeligheten fordi du ikke har sett en annet enn på TV. :p

Diablo 3 må selvsagt være hack 'n' slash som de to forrige, men hvorfor må hele serien være det? Warcraft gikk jo online, Command & Conquer gikk FPS (første stinket, men neste kan bli bra) og StarCraft gikk mer eller mindre TPS i Ghost. (som interessant nok ikke er offisielt kansellert ennå). Might & Magic var tradisjonelle rollespill som ble strategi (Heroes of...), enkelte dårlige TPS (Legends of.. og Crusaders of..) før det gikk FPS i Dark Messiah, og Resident Evil har jo blitt lyspistol med ganske stor suksess. (tenker selvsagt på Umbrella Chronicles, ikke Survivor). :)

Må si meg enig der ja, Might and magic var skikkelig bra... tider...

OT: Synd at ikke folk likte legends of might and magic så bra, det var jo fantasyens svar på CS :p

Anyways; snart BWI :D Da blir det diablo 3 ^^

Lenke til kommentar
Det blir forhåpentligvis Diablo 3 ja, hvis ikke blir det bare en stor skuffelse, med mindre de annonserer ett helt nytt konsept som får oss alle til å sikle.

Det bør i så fall være ett vilt bra konsept :p sikler allerede etter diablo 3, preparing for disappointment o.O

Lenke til kommentar

M&M-serien var helt OK frem til M&M 6. Da ble det bare horribelt og at de ikke stoppet da men trøkka ut 3 spill til er uforståelig.

Jeg har spilt HOMM-serien i årevis, de liker jeg. Men M&M6-9 er en skamplett i spillhistorien.

Lenke til kommentar

gikk inn på kontrollpanelet jeg og valgte "always run" :p men flying gikk alltid raskest :p

Så, blir det noen Diablo 3 clans snart, hva sier dere til en diablofans.no :p? domenet er åpent, og jeg kan kjøpe det mehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...