Mr_Wood Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Lurer virkelig på hvor mye penger det var snakk om her, eieren av Diablo3.com domenet måtte jo ha tjent rått på overtakelsen. De ga det bort gratis Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Rimelig smart da man gir bort diablo3.com gratis Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Jeg tror grunnen til at de ga den bort var for å beholde forumet. Altså a de da fikk forhandlet med blizz om at de skulle få ei ny domene, som da skulle linkes til diablofans og at domenen skulle bli "spandert" av blizzard. Det skal også nevnes at, alt av nyheter om diablo3 komme på diablofans. For hvis de hadde latt blizz kjøpt den opp, så tror jeg blizz hadde linket diablo3.com til sin side, blizzard.com. Akkurat som de har gjort med fr. no. og alle de andre domene som da har vært eid av en eller annen. Endret 2. mai 2008 av laffe Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Det er noe riktig i det du sier, men det var heller slik at, når de ga det bort så var blizzard mer enig i å linke til diablofans.com i noen måneder (linkinga slutter i juni, da vil de linke til blizzard.com inntil videre bruk av domenenavnet). update: Some gaming news sites are reporting that Blizzard "purchased" the diablo3.com domain from me. This is not the case. As I stated in the above post, if it was my intention to make a profit off of the domain, I could've sold it years ago, but I didn't. When Blizzard spoke to me about their interest in the domain, I was happy to give it to them since they had no problems with us moving the site to diablofans.com and will now be working more closely with us in the future. So yeah, I just wanted to clear that up... there is no monetary exchange taking place, I'm simply giving Blizzard the diablo3 domain. - Mockery, admin på diablofans.com. Han la det til for ikke lenge siden. Videre kan jeg kanskje legge til at blizzard syntes de har en kjempekul gruppe og vil legge dem til i det offisielle fanside siden deres, samt: " 1. Blizzard will be linking to Diablofans.com at some point supporting this community. 2. Diablofans will become a registered member of the Blizzard Fansites Program. 3. Diablofans.com will have a shot at interviews with developers. 4. Diablofans.com will be giving away many beta keys of upcoming Diablo games." - Fra en annen admin der. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hmm i så fall var det en ganske god "deal" da. Nå blir siden enda mer profilert. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ja, Mockery har heile tida sagt at viss Blizzard ville ha sida, så skulle dei få den, og no har det skjedd. Ekte fans det her! Endå større grunn til å følge med på sida Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) ops feil tråd Endret 2. mai 2008 av laffe Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 "Diablofans.com will be giving away many beta keys of upcoming Diablo games" WTF!? Er ikke dette å inrømme at de jobber med Diablo 3!? O_O Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg tenkte på akkurat den der jeg også, men saken er at du må huske at så lenge det ikke er Blizzard selv som annonserer det, så er alt bare spekulasjoner og teori. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Nei, de har nok ikke innrømmet at de jobber med Diablo 3, men de har innrømmet at de tenker på flere Diablo-spill, inkludert Diablo 3. Det kan være Diablo 3, World of Diablo, en Diablo RTS (det kan faktisk fungere, for eksempel som en slags World of Diablo In Conflict eller noe), Diablo FPS, Diablo TPS og så videre. Uansett var dette bra nyheter. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hvis det er en ting jeg vil påstå er definitivt sikkert så er det at det neste Diablo spillet hvertfall ikke blir RTS, de utvikler jo SC2, så jeg håper på enten Diablo i stil med de to forrige eller en MMORPG av noe slag. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Diablo i FPS ville vært SYYYYKT tøft!!! Som the Dark Messiah of Might and Magic, som rett og slett var det beste spillet jeg har spilt til nå (anbefales til alle) Men Diablo i 3PS ville nok vært tøffere... Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Nei, de har nok ikke innrømmet at de jobber med Diablo 3, men de har innrømmet at de tenker på flere Diablo-spill, inkludert Diablo 3. Det kan være Diablo 3, World of Diablo, en Diablo RTS (det kan faktisk fungere, for eksempel som en slags World of Diablo In Conflict eller noe), Diablo FPS, Diablo TPS og så videre. Uansett var dette bra nyheter. Selv syntes jeg det ville vært dumt med en Diablo MMORPG ettersom historien til diablo rett og slett ikke ville passe det, det vil si hvilken historie en ser på det. Historien til diablo 1 er såpass "tett" at den rett og slett ikke ville passe noen steds i ett MMORPG. Historien til Diablo 2, og plassene du er der passer forsåvidt litt bedre ettersom du reiser fra den østlige delen av Sanctuary til den vestlige. I diabloverdenen som warcraftverdenen er den todelt, og en kommer seg bare fra den ene til den andre med skip(?). Det er forsåvidt en ting jeg kan tenke meg ville passe inn i en diablo MMORPG, og det er dette med dungeon hunting and looting, ettersom det er en halvstor del i novellene (som baserer seg og som hjelper med å lage en kobling i diabloserien). Men, jeg kan kanskje nevne at den siste serien som er blitt lagt til Diablo (bøkene altså) - The Sin war, ville passet mye bedre inn i en MMORPG ettersom der er det en stor krig som pågår, da i form av en religiøs krig. Det er to forskjellige religioner som begge er "gode" men som viser seg å vær litt... ja: Spoiler in case you want to read Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Å vær falske begge to. Den ene hetter "the triune" og worshipper Bala, Mesipo og Dilalo eller no sånt (du tar vertfall hintet ) Der hver av de tre symboliserer en godhet. Mens den andre religionen, The Cathedral of light, er godhet og engler og slikt. Det prøver konstant å overføre folk til deres religion (begge har sine onde planer for folker, tenker meg at dere kan tenke dere hva planene til the Triune er. Men, planene til the Cathedral of light er litt mer avanserte). Uansett, så er det en Uldyssian ul-Diomed så finner ut at han rett og slett er drittlei hele religionpjattet og finner ut at han kan magi og klarer med ett "uhell" å drepe en "inquisitor of light" og må flykte. Han får med seg ei vakker dame fra en rik plass, ei annen jente, en bueskytter og broren, som blir en necromancer. Etter en stund så finner Uldyssian ut at han kan også vekke kreftene i andre og gjør det først med hun vakre dama fra ett rikt strøk. Hun klarer det med en gang mens de andre sliter. Så, etter en stund finner han ut (med hint fra ho rike dama) at han skal gå ut på en quest med å vekke denne evnen i mange og vise de akkurat hva disse sektene er ute etter. Det ble en del. Kan godt ta å fortsette å røpe visse ting, men det blir spoiler for hele triologien. Men saken er den at forfatteren Rickard A. Knaak sa i ett intervju at dette var historien til Diablo 3, noe han jobba med blizzard om for å få alt heelt riktig. Og, historien passer forsåvidt ganske godt til en MMORPG faktisk. (bare si fra hvis dere vil vite mer om denne verdenen, som forresten foregår 2000 år FØR diablo 1 og 2). Nuff said (creds til de som leste alt) Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Nuff said (creds til de som leste alt) får man kjøpt disse bøkene noen plass? Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ja, Avalon og Outland. Amazon. Kan poste noen links Avalon: Bok 3: http://www.avalon.no/shopitem.cfm?id=64829 Outland: Bok 1: http://www.outland.no/default.aspx?did=20289382 Bok 2: http://www.outland.no/default.aspx?did=20565958 Bok 3: http://www.outland.no/default.aspx?did=22110071 De koster ikke skjorta, men er alikevell noe av den beste lesinga jeg har gjort. Richard A. Knaak kan dette med fantasyskriving... Anbefales (forresten, hvis du ønsker å lese mer om hvor den historien ville passe inn i ett spill, så kan du se en tråd jeg lagte om Diablo 3. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=792656. Se førstesiden.) Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Tipsa gamer.no om saken http://www.gamer.no/artikler/diablo_3_under_utvikling/51342 Så nå tenker jeg det blir liv Lenke til kommentar
LMH Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Uææ! Litt for mange Diablo 3 trådar her no Trur eg skal sjekke ut Sin War bøkene, likar sånt lesestoff! Huff, no må eg verkeleg få til Diablo 2 på Vistaen, eventuelt blir det nok ein del Diablo 1 fram mot WWI. Berre å glede seg! Endret 3. mai 2008 av LMH Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Huff, no må eg verkeleg få til Diablo 2 på Vistaen, eventuelt blir det nok ein del Diablo 1 fram mot WWI. Berre å glede seg! Hvis du har kjøpt spillet kan du prøve en bootloader som funket for meg, bare pass på at du har det ekte spillet først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg