Gå til innhold

Tafjord Mimer har begynt å selge VDSL 20Mb/10Mb i Ålesund

Anbefalte innlegg

Tafjord Mimer begynte på selge VDSL linjer med 10Mb inn og 5 Mb ut, eller 20Mb inn og 10Mb ut... heftig uthastighet ift det jeg er vant til fra min ADSL2+ ..

Løp å kjøp? Prisen er 799 eller 999,-.. noe for oss som vil ha det alllllllllller siste? og ikke har tilgang på fiber enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm ikke så meget gale. er løp å kjøp visst du ønsker litt upload hastighet:)

Tho er ikke det alle siste..

Jeg hadde VDSL i ca år 2001(både TV og internett via kobberen). Tho dette var ***(stor kjent isp) sitt prøveprosjekt og de endte med konklusjon at Tv var for ustabilt(tror jeg) og lanserte ikke vdsl da..

Kanskje smart å forhøre deg om stabiliteten på Tv signalet.

Men leverer de kun internett via det så vil jeg tro det skal gå rimelig greit:)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Bra at det skjer noe på kobberfronten også. Får håpe prisene faller ganske kjapt.

Jeg betaler 610kr for 10/4 over TV-kabel i Kr-sund. Snart kommer langt høyere hastigheter over kabelen med EuroDocsis 3.0 (Teoretisk ca 480/120Mbit...).

VDSL har jo forresten muligheter for langt større hastighet enn dere får tilbud om :-)

Man kan jo bare håpe at aktørene begynner å presse på hverandre litt.

vdsl2-adsl2.jpg

Lenke til kommentar

vdsl i 2001 vil vel si vdsl1 og det ble vel igrunn aldri noen hit i annexb verden. VDSL2 skal være bedre forberedt for iptv, men ref Mimer det er kun internett aksess som blir levert i første omgang.

Så er det vel også slik at vdsl2 tillater høyere hastigheter ja, men Telenor tillater ikke noe høyere enn 12MHz profilen.. Regner med at Mimer tar litt mer forbehold i runde én enn hva som er mulig, de er tross alt første ISP som tilbyr vdsl2 i privatmarkedet :)

Lenke til kommentar

Leste forresten nylig på DIGG at Indonesia vil få bredbånd over kraftnettet med 224Mbit som koster ca 8kr pr bruker pr måned. Les mere HER

This project will offer 60 million users unlimited high speed Internet connection of 224Mbps (megabits per second) at a cost of only around RM5 (US$1.58) per user per month, which is the fastest and cheapest in the world

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...