Gå til innhold

Speilrefleks i utlandet?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er det anbefalt å kjøpe speilrefleks i Norge? Hva vil det si at kameraet er en "nordisk utgave"?

 

Skal ha meg et Canon 450D som noen jeg kjenner kan kjøpe i Afhganistan for meg.. (erfaringer med kamerakjøp i Afhganistan?)

Er dette en god ide, eller er det dumt pga. garanti osv? Hvis jeg skal få det derfra får jeg det sannsynligvis ikke før sommeren.. Jeg vil gjerne ha det før det.. Er det da anbefalt å heller bruke litt mer penger på et "norsk" kamera?

 

Takk for svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kompisen din skal kjøpe for deg, er det vel bare å spørre ham?

 

Men siden jeg først er her, så kan jeg si at kompisen din kan kjøpe varer fra Norge, eksempelvis mpx.no, uten moms - evnt å kjøpe på en PX. (Militær butikk, sånn enkelt forklart) Bestiller han fra MPX, får han så sendt dette nedover, som tar ca. en uke. Deretter har dere to valg. Enten sender han det til deg som vanlig postpakke, og satser på at det ikke blir stoppet i tollen, eller så tar han det med i bagen sin neste gang han skal på perm. Siste er å foretrekke for dere, da han kan ta med seg varer for inntil 6000.- uten å måtte fortolle varene. På MPX.no kan du få oppgitt alle prisene ekskl. mva ved å ta bort avkryssingen for "Vis priser inkl. MVA" på høyresiden i vinduet. Da ser du enkelt hva det vil koste. Hvis du vil gjøre det på den tungvinte måten, er det bare å dele opprinnelig pris på 1,25, så har du prisen du må betale, pluss frakt.

 

På vegne av kompisen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...