S_J Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hvordan får jeg til å bruke skrifttypen Courier i Microsoft Office 2000 (helst Word). Har Vista og Courier er installert. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva er det som gjør at du ikke får brukt den? Er den korrekt installert skal den være tilgjengelig fra skrifttypelisten i Word. Lenke til kommentar
S_J Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Vet ikke hva som er feil. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Vet ikke hva som er feil. Nei, og de fleste her inne er ikke synske heller. Vises den ikke i listen? Lenke til kommentar
S_J Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Vises ikke i listen, men finnes i mappen Windows\Fonts. Courier New virker, men den endrer utseende etter som hvilken størrelse teksten har. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vises ikke i listen, men finnes i mappen Windows\Fonts. Courier New virker, men den endrer utseende etter som hvilken størrelse teksten har. Forstår ikke helt hva du mener med "endrer utseende"? Den gjør jo ikke det, men det kan hende at skjermoppløsningen/punktene i skjermen lurer deg. Prøv å skrive ut, da skal den nok bli riktig. Lenke til kommentar
S_J Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Nei, Courier New (vektorfont) får større oppløsning om den forstørres. Courier (rasterfont) ser akkurat lik ut selv når den forstørres. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ingen som vet? Jeg forstår fortsatt ikke problemet. Du kan forstørre TT-fonter så mye du vil. Det kan du derimot ikke med de gamle fonttypene, de var avhengig av størrelsen de var laget i, dvs. at hvis man prøver å sette den til en annen str. så blir de virkelig stygge. Lenke til kommentar
S_J Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 i Courier vil skriften være helt lik når den forstørres, man vil se de små firkantene bli større. I Courier New vil alt "jevnes ut" når man forstørrer. Jeg forstår bare ikke hvorfor Word ikke kan bruke alle skriftene som er installert på systemet. Andre skrifter som jeg ikke finner er bl. a "System" (VGASYS.FON), "MS Sans Serif" (Nesten samme som Microsoft Sans Serif) og "Fixedsys". Ser ut som om skrifter som er rastergrafikk/bitmap ikke kan brukes. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Prøv å kopier courier-font-fila ut av font-mappa, og høyreklikke på den og se om du kan velge "Install this font" e.l. Dersom du får den installert på denne måten skal det bare være å restarte Word, så skal den være tilgjengelig. Lenke til kommentar
S_J Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 det gikk ikke. Courier virker fint i Notisblokk. I WordPad (Write) kan jeg ikke endre til Courier, men om jeg redigerer koden til en RTF-fil kan jeg skifte til Courier. Da vises Courier WordPad. Prøver jeg å åpne den samme filen i Word, vil det brukes en annen skrift. Virker Courier i eldre eller nyere versjoner av Word/Office? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Litt ymse kombinasjoner av office/windows her i huset. På denne (pappas helt egen Vista-maskin) er ikke courier tilgjengelig i verken Word 2003 eller Word 2007, de eneste versjonene her, mens de funker i Excel 2003 og Excel 2007. Skal titte på en XP-maskin så fort datteren er ferdig med dataspillene for dagen (don't wait up ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå