Gå til innhold

Courier i Office 2000

S_J

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vises ikke i listen, men finnes i mappen Windows\Fonts. Courier New virker, men den endrer utseende etter som hvilken størrelse teksten har.

Forstår ikke helt hva du mener med "endrer utseende"? Den gjør jo ikke det, men det kan hende at skjermoppløsningen/punktene i skjermen lurer deg. Prøv å skrive ut, da skal den nok bli riktig.

Lenke til kommentar
Ingen som vet?

Jeg forstår fortsatt ikke problemet. Du kan forstørre TT-fonter så mye du vil. Det kan du derimot ikke med de gamle fonttypene, de var avhengig av størrelsen de var laget i, dvs. at hvis man prøver å sette den til en annen str. så blir de virkelig stygge.

Lenke til kommentar

i Courier vil skriften være helt lik når den forstørres, man vil se de små firkantene bli større. I Courier New vil alt "jevnes ut" når man forstørrer.

Jeg forstår bare ikke hvorfor Word ikke kan bruke alle skriftene som er installert på systemet. Andre skrifter som jeg ikke finner er bl. a "System" (VGASYS.FON), "MS Sans Serif" (Nesten samme som Microsoft Sans Serif) og "Fixedsys".

Ser ut som om skrifter som er rastergrafikk/bitmap ikke kan brukes.

Lenke til kommentar

det gikk ikke.

Courier virker fint i Notisblokk. I WordPad (Write) kan jeg ikke endre til Courier, men om jeg redigerer koden til en RTF-fil kan jeg skifte til Courier. Da vises Courier WordPad. Prøver jeg å åpne den samme filen i Word, vil det brukes en annen skrift.

Virker Courier i eldre eller nyere versjoner av Word/Office?

Lenke til kommentar

Litt ymse kombinasjoner av office/windows her i huset. På denne (pappas helt egen Vista-maskin) er ikke courier tilgjengelig i verken Word 2003 eller Word 2007, de eneste versjonene her, mens de funker i Excel 2003 og Excel 2007. Skal titte på en XP-maskin så fort datteren er ferdig med dataspillene for dagen (don't wait up ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...