Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) På rekruttskolen var det noen rekrutter som drakk seg fulle og kom for sent hjem, så leirens øverstkommanderende truet med å inndra perm for alle sammen. Er dette lov? Heldigvis ble det slutt på at folk kom seint hjem, og det ble med trusselen. Kollektiv avstraffelse er såvidt jeg vet forbudt. Men disse militærgeniene hadde selvsagt et smutthull: Perm er et privilegium som kan inndras. Vi mindreverdige rekrutter skal bare være takknemlige for de gangene de nedverdiger seg til å skrive under på permsedlene våre. Ikke klage når vi ikke får perm. Ikke ordrett sitat, men sånn føltes det. Når over hundre rekrutter EGENTLIG skulle fått perm, og permsedlene var underskrevet, er det ikke da straff når de blir inndratt? Skal man finne seg i slike smutthull? Det var snakk om en helgeperm. Hvis den hadde blitt inndratt, måtte alle rekruttene holdt seg inni leiren og spilt sjakk. Det var ikke snakk om å gjøre noe nyttig. Kun miste privilegier fordi en prosent av oss hadde drukket, kommet seint hjem, og sovet gjennom en brannøvelse. Hvilke andre "selvfølgeligheter" kan militærgeniene påstå at er privilegier, som kan inndras? Livet? Lønna? Endret 3. april 2008 av Gurin Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 På rekruttskolen var det noen rekrutter som drakk seg fulle og kom for sent hjem, så leirens øverstkommanderende truet med å inndra perm for alle sammen. Er dette lov? Heldigvis ble det slutt på at folk kom seint hjem, og det ble med trusselen. Kollektiv avstraffelse er såvidt jeg vet forbudt. Men disse militærgeniene hadde selvsagt et smutthull: Perm er et privilegium som kan inndras. Vi mindreverdige rekrutter skal bare være takknemlige for de gangene de nedverdiger seg til å skrive under på permsedlene våre. Ikke klage når vi ikke får perm. Ikke ordrett sitat, men sånn føltes det. Når over hundre rekrutter EGENTLIG skulle fått perm, og permsedlene var underskrevet, er det ikke da straff når de blir inndratt? Skal man finne seg i slike smutthull? Det var snakk om en helgeperm. Hvis den hadde blitt inndratt, måtte alle rekruttene holdt seg inni leiren og spilt sjakk. Det var ikke snakk om å gjøre noe nyttig. Kun miste privilegier fordi en prosent av oss hadde drukket, kommet seint hjem, og sovet gjennom en brannøvelse. Hvilke andre "selvfølgeligheter" kan militærgeniene påstå at er privilegier, som kan inndras? Livet? Lønna? har du forsøkt å snakke med tillitsvalge på basen? eventuelt lese soldathåndboken? syntes å huske det står ganske mye genialt der. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Dette er et år siden. Jeg kom bare til å tenke på det nå plutselig. Det står mye i Soldathåndboka som de høye herrer ikke tar alvorlig. Kan se om jeg fortsatt har mitt eksemplar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå