hamtidamti Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 ja som emmet sier har jeg noen store prob ved installasjon av windows xp. første gang så egnte den og instalere men den gikk tilbake og viste mangler ntldr. og da prøvde jeg igjen og da kom den litt og så fryste den. og igjen. men noen ganger kommer jeg ikke i på bios en gang. WTF!! har bygget flere pcer men dette har aldri skjedd før? hjelp meg!!!! intel 2 duo e6750 ocz 2gb gigabyte ga-p35-ds3l gainward 9600gt wd 500gb sata2 cheiftech 560watt hjelp pliz!!!! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Noen nyere hovedkort, og bioser har ikke støtte for Windows XP. Lenke til kommentar
Star Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Dette er kun dersom hovedkortet ikke har ACPI støtte for Windows XP. NTLDR ( New Technology Loader ) relaterer til oppsett ifm. oppstart av OS - ikke strømstyringsproblematikk rundt ACPI. Les litt her - sjekk kabler til disker, boot priorities evnt. prøv repair-konsollen via. XP CD-en som forklart i ekstern link. Sjekk at SATA er satt som boot1 i bios, gjerne også at RAID for dette er deaktivert om du kun kjører en disk. 1. Computer is booting from a non-bootable source. 2. Computer hard disk drive is not properly setup in BIOS. 3. Corrupt NTLDR and/or NTDETECT.COM file. 4. Misconfiguration with the boot.ini file. 5. Attempting to upgrade from a Windows 95, 98, or ME computer that is using FAT32. 6. New hard disk drive being added. 7. Corrupt boot sector / master boot record. 8. Seriously corrupted version of Windows 2000 or Windows XP. 9. Loose or Faulty IDE/EIDE hard disk drive cable. Endret 15. april 2008 av Star Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå