Gå til innhold

Dell 700m Bios på en Aopen 1551 mulig?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å flashe Biosen på en Aopen 1551 til Dell 700m?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en Aopen 1551 som jeg mangler noen deksler til på undersiden, har derfor bestillt ett komplett Dell 700m Chassis, dette da det ikke finnes reservedeler å oppdrive til Aopen 1551, har hørt med både PS data og Aopen om dette, sistnevnte har jeg ikke fått noe svar fra.

Etter hva jeg har lest meg til rundt om så har jeg funnet ut at HK på disse 2 maskinene er tilnærmet identiske, samme chipset osv...

Men hva er det som bestemmer om jeg kan bruke En annen Bios?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hvor fikk du tak i Dell 700m chassiset? Har du installert det nå?

Nei, det passet ikke 100%, i fronten av Aopen 1551 og Dell 700M er er det Firewire, hodetelefon og mokrofon inn, disse sitter ikke helt på samme plass, ca 1-2 cm i forskjell, ellers er Hovedkortene så å si identiske, kun noen små forskjeller, det er samme brikkesett på begge.

Så jeg solgte Aopen PC-en, kjøpte også for en stund siden en Strøken Dell 700M fra statene, det var der jeg fikk tak i Chassiset også (Helt nytt å ubrukt) så jeg flyttet Chassiset over på den PC-en jeg kjøpte, så nå har jeg en Dell 700M som ser helt ny ut.

Både Pc og chassis fikk jeg tak i på Ebay, betalte 2800,- for PC-en og 650 for chassiset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...