Gå til innhold

Skjrmen har klikka!

henrikgr

Anbefalte innlegg

Det har skjedd noe undelig her.Jeg satt på pc-en i går og plutselig får jeg ikke mer enn 256 farger og oppløsningen er bare på 640*480. Jeg prøver å endre innstillingene og får beskjed om å starte på nytt. Men ingen endring. :( Usb musa virker heller ikke men har en "vanlig" mus som virker. Har oppgradert driverne,directx og surfet rundt på internett etter hjelp men fant ingen ting.

Jeg har en to år gammel Dell med:

Nvidia Gforce2 32mb

17 skjerm

1300mhz

40g hardisk

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. det med oppløsning: Sjekk "egenskaper for skjerm". Set skal stå navnet på både skjermkortet og skjermen din i vinduet "innstillinger". Hvis det ikke gjør det, kan oppløsning osv. begrenses til absolutt minimum. (Dog aner jeg ikke hvorfor dette skjer plutselig)

Forslag til løsning på problemet: Last ned ny driver til skjermkortet ditt. Den finner du på www.nvidia.com eller hos skjermkortproduisenten (f.eks ASUS) Innstaller den. Du kan også innstallere driveren til skjermen på nytt ved å trykke på "Advanced" i det nevnte vinduet og velge skjermkort osv. (ganske selvforklarende)

Si i fra om du ikke får til.

Lenke til kommentar

Står både navnet til skjermkortet ditt og til skjermen din under arket "innstillinger" ? og restartet PC'n etter installasjonen av driverene? I så fall burde det bare være å stille på valgene på den samme siden (innstillinger) for å få normal oppløsning osv.

Alternativt kan du trykke på "advanced" og på "adapter" og så velge "list all modes" og velge oppløsning manuelt.

Jeg antar du normalt kjører på noe sånt som "1024x768, 85Hz, 24bit truecolor". Prøv det om du er usikker. Om det bare blir "grøt" trykker du bare "esc" eller ikke rør noe, så kommer du tilbake til den dårlige oppløsningen etter 15sek. Velg da litt lavere oppløsning og/eller Hz og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Skjermen og kortet står på arket for innstillinger ja...Vanligvis er det jo bare og stille farger og oppløsning tilbake men har hatt noen feilmeldinger i det siste og musa virka ikke så det er nok noe mer jeg må gjøre.Feilmeldingene har jeg fått bort da.

Jeg prøvde og finne den adapter saken på avansert menyen men fant ingen.Jeg kjører win me.Kanskje det bare er på winxp hvis det er det du har?

Lenke til kommentar

Jeg har WinXP ja, men den skal finnes i Me også. (Sikkert bare et annet navn på den.. om det er norsk heter arket sikkert "kort" eller "skjermkort" eller noe i den duren. Bare bla mellom de arkene som er der så finner du sikker det arket som har knappen "list all modes" eller hva det nå måtte hete på norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...