Gå til innhold

Scan converter ?

Lajdden

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet om en norsk webshop som fører scanconvertere for å få TV-ut fra et vanlig grafikkort.

Vet ikke hvor mye de koster her i landet, men i USA finnes de til ca $100, og eliminerer behovet for Tv-ut på skjermkortet. I tillegg blir visstnok bildekvaliteten mye bedre, og oppløsninger opp til 1600x1200 er støttet. Siden Nvidia har såpass dårlige løsninger på TV-ut, så ser jeg på dette som et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

komplett selger en boks fra Trust(tror den heter Televiewer eller no sånt) den kan konvertere "skjerm utgangen" til tv-signaler, både til composite og S-video, den har og knapper for å flytte, forstørre o.l bildet. har brukt denne boksen med alt fra gamle råttne tv'er til prosjektorer.... fungerer prima, den og har instillinger for Pal(B/G), SECAM og NTSC

Lenke til kommentar

Poenget her er at jeg vil ha meg nytt kort, og TV-ut betyr endel for meg.

dessverre er markedet støvsugd for Radeon 8500. Alternativet er da GF3 Ti200, men dessverre suger TV-utgangen til Nvidia tung, tung lut. Med svarte rammer rundt bildet, og dårlige muligheter for å se skjerm + TV samtidig. Eneste alternativ er visst Asus Ti200, som ikke bruker Conexant-chipen til TV-ut, men en Phillips-chip. Da er iaf. rammene borte.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-10 15:45, _StatuS_ skrev:

Quote:

On 2002-01-10 15:41, Lajdden skrev:

I tillegg blir visstnok bildekvaliteten mye bedre, og oppløsninger opp til 1600x1200 er støttet.

Skulle likt å se det, da de fleste TV'r kun støtter 640x480 og 800x600........

jeg har en nyere mono tv,21 tommer den kan jeg få kjørt oppløsning på 1024x768 men da 60hz,trust telewiever anbefales bruker den sjøl.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 12:20, Danny skrev:

Quote:

On 2002-01-10 15:45, _StatuS_ skrev:

Quote:

On 2002-01-10 15:41, Lajdden skrev:

I tillegg blir visstnok bildekvaliteten mye bedre, og oppløsninger opp til 1600x1200 er støttet.

Skulle likt å se det, da de fleste TV'r kun støtter 640x480 og 800x600........

jeg har en nyere mono tv,21 tommer den kan jeg få kjørt oppløsning på 1024x768 men da 60hz,trust telewiever anbefales bruker den sjøl,kjører bilde på skjerm og tv samtidig nå har den også kommet i ny versjon som støtter høyrere oppløsninger,sjekk her:http://komplett.no/k/k.asp?action=info&p=16354&t=290&l=2&AvdID=1&CatID=24&GrpID=2&s=pl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...