Gå til innhold

Samarbeider NC og Telenor om sendermastene?

Anbefalte innlegg

Er det fortsatt sånn at når en operatør setter opp en mast, så må konkurrenten sette opp en mast i nærheten i stedet for å leie kapasitet i masta som allerede står der?

Eller kan jeg være trygg for at jeg ikke mister dekning når TalkMore går over til Telenor?

Hytta mi er langt utenfor allfarvei, men NetCom sin sender er synlig fra stuevinduet.

Og det er en av grunnene til at jeg valgte denne operatøren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Er det fortsatt sånn at når en operatør setter opp en mast, så må konkurrenten sette opp en mast i nærheten i stedet for å leie kapasitet i masta som allerede står der?

Eller kan jeg være trygg for at jeg ikke mister dekning når TalkMore går over til Telenor?

Hytta mi er langt utenfor allfarvei, men NetCom sin sender er synlig fra stuevinduet.

Og det er en av grunnene til at jeg valgte denne operatøren.

Noen ganger står de sammen og noen ganger i hver sin mast. Men det kjappese og beste svaret får du hvis du ser på dekningskartet til Telenormobil.

Lenke til kommentar

Du kan jo også prøve å velje Telenor som nett på telefonen. Då får du sikkert opp "kun nødnummer" eller noko slikt, men du rekk å sjå signalstyrken før telefonen skiftar over til Netcom igjen. (Evt. kan du låne eit Telenor-simkort og prøve det). Dersom det ikkje er Telenordekning i det heile vil du berre få opp Netcom i lista over tilgjengelege nett.

Lenke til kommentar

Mener å huske at da Netcom begynte å bygge ut og var helt ferske, satt de opp egne master, som regel. Det er vel de siste årene at de har "sammarbeidet" med Telenor om samme master. Kan ikke si at dette gjaldt over hele norge, men der jeg vokste opp var det stor ståhei da Netcom satt opp egne sendere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...