Ihasabucket Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Heisann, jeg trenger formelen for "fehlings Væske" og noe mer.. kan gjenta spørsmålet vi fikk... "Hva er formelene for fehlings væske og hvem har laget disse? du skal også redjøre for hvilken væske som kan blandes i tilleg slik at alle sukker typer gir utslag" her er elevforsøket.... Hvordan kan vi påise ulike typer sukker? Druesukker og fruktsukker er monosakkarider mens rørsukker er et disakkarid. Det er mulig å skille melom monosakarider og disakkarider ved å bruke fehlings væske. Fargen kan avsløre hvilke type sukker vi har. etter dette tok vi 5 reagensrørog tilsatte ulike sukkertyper og fehlingsvæske i hver av dem.... slik ble rekkefølgen: 1. Druersukkker 2.Melkesukker 3.Rørsukker 4.Stivelse 5.Potetmel alle ble ulike blåfarger så varmet vi et beger med vann opp til 90 grader før vi satta de ulike reagensrørene med sukker oppi begeret... så skiftet noen farge. De 2 første blr oransje/brune eller kobberfarget, mens de andre 3 forble blå.. håper dette hjalp dere med å svare på spørsmålet mitt Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 http://www.daria.no/skole/?tekst=4465 http://www.skole.no/phpBB2/viewtopic.php?p...1f60cbb9995c863 Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 takk, men har vært gjennom både de,, og utallige andre sider uten resultat.. Lenke til kommentar
Diff Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Et kjapt søk på wikipedia gav dette resultatet: Link Håper det hjelper litt Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 takk, men nok en gang har jeg vært ijgennom alt.. wikipedia var det første stedet jeg så.. men glem det jeg fant svaret.. kna poste det her imorgen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå