RWS Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Dette skal da forklare hvorfor en ting tas ut av bibelen og brukes mens andre ting skjelden eller aldri nevnes? Ja, hvis du leser det jeg har skrevet i innlegg 40 og 138, så mener jeg selv at det burde forklare spørsmålet ditt. Hvis du ikke forstår dette så kan du jo skaffe en teologibok eller lignende og se om du forstår bedre da. Nope, tror ikke at jeg forstår det bedre om jeg leser en sånn bok nei Men det er godt du skjønner det... for jeg gjør det ikke. Blir jo den rene plukk og kast religion det jo. Men greit, jeg gir meg. Er ikke meningen å skjønne denne plukkingen uansett... Lenke til kommentar
freke Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Men står lesbiske omtalt i "The Adventures of Jesus" (AKA bibelen)? Eller er det kun mannlige homser som skal brenne i ildsjøen til evig tid? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Men står lesbiske omtalt i "The Adventures of Jesus" (AKA bibelen)? Eller er det kun mannlige homser som skal brenne i ildsjøen til evig tid? Såvidt meg bekjent står det hovedsaklig at man ikke skal ligge med en mann som man gjør med en kvinne. Jeg gjetter at kvinnelig homofili ikke var et stort problem på den tiden, med tanke på kvinnerettigheter osv. Så kan man spørre seg: Var Jesus lesbisk? :!: Endret 9. april 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
freke Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Så det skulle altså ikke være noe i veien med lesbiske prester og paver. Siden det faktisk ikke står at det er en vederstyggelighet i guds åsyn. Så de kristnes diskriminering av lesbiske stammer rett og slett fra deres egen hunger etter å diskriminere andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå