Gå til innhold

Gud dømmer de som er Annerledes...

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvorfor dømmer kristne, eller Gud som man sier de som liker det samme kjønn, når en av hans nærmeste også var homofil? Hvorfor sier så mange at det er en synd og like det samme kjønn når det er helt naturlig i dyreverden?

Kanskje fordi kristne er trangsynte, eller fordi i frykt for at de tar feil, eller rett og slett fordi de er redde de er slik selv.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For femten år siden var partnerskapsloven en uhyrlighet, spesielt for geistligheten. Nå, i disse ekteskapslovendringsdager, omfavner de den. Samfunnet går fremover, med kirken hele tiden et skritt bak.

-Om enn en smule surmulende, med henda demonstrativt i lommene mens de sparker humørsykt i grusen som er rotet opp av oss hedninger og vantro :D

Lenke til kommentar

Gud gjør ikke forskjell på folk.

Når det gjelder kristne, så er jo et av poengene i denne saken at kristne sier at homofili er en synd. Dette blir ikke akseptert. Men sånn er kristendommen. Dette mener kristne. Om noen lever i et homofilt partnerskap så er dette etter hva bibelen sier en synd. Og da blir jo konflikten at homofile vil leve i partnerskap eller gifte seg, men om dette skal skje i kristen regi, altså f.eks. i en kirke, så vil man jo stadig vende tilbake til hva som står i bibelen, og dermed få konflikter ut av dette. Man vil også få konflikter dersom noen vil leve i homofilt partnerskap og samtidig leve som kristne, dersom folk påstår at dette er ok vil de fleste kristne si at dette ikke er ok. Kristne kommer ikke til å forandre på kristendommen for å ta hensyn til hvordan samfunnet utvikler seg gjennom tidene.

Ellers så tror jeg det er svært få kristne som dømmer homofile. Jeg selv er ikke intressert i å dømme noen for noenting, men om noen kommer og spør meg hva som står i bibelen så kommer jeg ikke til å lyge, men å si det som det er.

Lenke til kommentar
men om noen kommer og spør meg hva som står i bibelen så kommer jeg ikke til å lyge, men å si det som det er.

Men strider det ikke deg i mot at denne troen din hele tiden henger seg opp i noe så uskyldig som homofili, de skader jo absolutt ingen, men dere glatt utelater ting som at dere skal steine en kvinne som har vært utro på sin fars dørstokk osv.... Hvorfor ikke gjøre det også da? Det står i den samme boken? Syntes du ofte prøver å fremheve ting som er legitimt og "riktig" å fremheve mens du like ofte skjuler/utelater ting som er skikkelig sykt i den boken du ikke vil lyve om. Mange av de reglene du skrøt så fælt av at dere kristne har å leve etter er jo totalt på jordet, men det ser ikke ut til å hefte deg når annet, mer legitimt riktige ting, kan kastes ut som riktig og gudsfryktig og jeg lurer på hvorfor? Er dette gjengs i det kristne miljøet der du vanker?

Hvor ofte hører du, Bellicus, om disse tingene av andre kristne? Dere fordømmer to menn eller to kvinner som faktisk elsker hverandre uten å skade noen men hopper bukk over ting som dere faktisk skulle leve etter på samme linje som homofili, ting som faktisk ville skadet mange? (Slå ihjel kvinner som bruker to slags stoffer på kroppen....) Jeg lurer litt på hvordan du vil forklare dette, for jeg skjønner ikke den tankegangen deres.

:D

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Dere fordømmer to menn eller to kvinner som faktisk elsker hverandre uten å skade noen men hopper bukk over ting som dere faktisk skulle leve etter på samme linje som homofili, ting som faktisk ville skadet mange?

Går det ann å forklare den setningen på en annen måte? Skjønner ikke hva du mener her.

Synes det dessuten er temmelig ironisk å si at det er kristne som fordømmer, når du bare kan velge og vrake fra denne tråden der folk fordømmer kristne.

Lenke til kommentar

For å sette det på spissen: Kristne har en bok som sier én ting. Hele den øvrige menneskeheten og all levende organisme på planeten har en hel verden som sier noe annet. En bok kan forfattes av hvem som helst. Verden er en smule vanskeligere å forfalske i sin helhet. Det må jo være noe som ikke stemmer da?

Lenke til kommentar
For å sette det på spissen: Kristne har en bok som sier én ting. Hele den øvrige menneskeheten og all levende organisme på planeten har en hel verden som sier noe annet. En bok kan forfattes av hvem som helst. Verden er en smule vanskeligere å forfalske i sin helhet. Det må jo være noe som ikke stemmer da?

Så homofilt partnerskap/giftermål er normalt i hele verden, og det er bare kristne og bibelen som er problemet?

Lenke til kommentar
Så homofilt partnerskap/giftermål er normalt i hele verden, og det er bare kristne og bibelen som er problemet?

Hva har "normalt" med saken å gjøre? Det er mange flere homofile i verden enn det er personer som snakker norsk. At mange hetser en gruppe er heller ikke noen grunn til å gjøre det selv. Jeg mener vel også det er nokså stor forskjell på å fordømme en holdning som går på å diskriminere grupper som ikke gjør en flue fortred, og å faktisk være den som diskriminerer disse personene. Jeg kan like godt trekke det helt ut først som sist: Hvorfor er det greit å diskriminere nazister?

Lenke til kommentar
Hva har "normalt" med saken å gjøre? Det er mange flere homofile i verden enn det er personer som snakker norsk. At mange hetser en gruppe er heller ikke noen grunn til å gjøre det selv. Jeg mener vel også det er nokså stor forskjell på å fordømme en holdning som går på å diskriminere grupper som ikke gjør en flue fortred, og å faktisk være den som diskriminerer disse personene. Jeg kan like godt trekke det helt ut først som sist: Hvorfor er det greit å diskriminere nazister?

Det de fleste ikke forstår er at det er forskjell på å hetse og å si "dette står i bibelen". Dersom jeg hadde tatt med meg rå svinekoteletter inn i nærmeste moske og forlanget at "dette er da mat, jeg forlanger å steke koteletter som vi kan spise etter bønnen, ellers hetser du meg" så hadde jeg jo ikke syntes det var veldig rart om de begynte å referere til koranen og si at dette med svinekoteletter er noe unaturlig og syndig, og at de ville sagt "nei, vi vil ikke steke svinekoteletter i moskeen" selv om jeg selv synes svinekoteletter er veldig godt og ikke syndig i det hele tatt!

På samme måte så er det bare sånn at kristne regner homofilt partnerskap for å være synd. Det er ingen kristne som sier noe på hva homser gjør, bare det ikke krever å forandre på bibelen eller den kristne troen. Dette blir å gå for langt.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Det de fleste ikke forstår er at det er forskjell på å hetse og å si "dette står i bibelen".

Det kristne ikke forstår er at det er å hetse selv om det står i bibelen at det skal gjøres. Jeg synes forøvrig du skal prøve å komme opp med et bedre eksempel, for dette var særdeles søkt. Hvis ikke du klarer det bør du kanskje vurdere hvor godt poeng du egentlig har. Det er ingen som forlanger at kristne skal gjøre noe som er i mot deres tolkning av bibelen bare på trass, slik situasjonen eksempelet ditt beskriver er.

For mitt personlige standpunkt (ateisme) er det vel strengt tatt bare en fordel at kristne såpass klart viser hvor ubamhjertig troen deres kan gjøre dem. Jeg hadde selvfølgelig mye heller sett at homofile hadde skjønt opplegget og blitt ateister, men det får så være.

Lenke til kommentar
På samme måte så er det bare sånn at kristne regner homofilt partnerskap for å være synd. Det er ingen kristne som sier noe på hva homser gjør, bare det ikke krever å forandre på bibelen eller den kristne troen. Dette blir å gå for langt.

Dette vet også du at ikke stemmer.

Homofili har ingenting med innlegget mitt å gjøre. Det er snakk om en bok som påstår én ting, og en verden, en planet, et helt univers som sier noe annet. Og likevel stoler man mest på boken? Det er helt sprøtt.

Lenke til kommentar
Det de fleste ikke forstår er at det er forskjell på å hetse og å si "dette står i bibelen".

Det kristne ikke forstår er at det er å hetse selv om det står i bibelen at det skal gjøres.

Så kristne har altså ikke lov å fortelle om sin religion, fordi da vil homofile bli fornærmet mener du? Høres ikke ut som noe som hører hjemme i et fritt samfunn som tilater ytringsfrihet.

Homofili har ingenting med innlegget mitt å gjøre. Det er snakk om en bok som påstår én ting, og en verden, en planet, et helt univers som sier noe annet. Og likevel stoler man mest på boken? Det er helt sprøtt.

Ja, jeg skjønner at du mener at "hele universet" mener det samme som deg, men dette er ikke jeg enig i. Jeg er en del av universet, og sier meg enig i kristendommen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner at du mener at "hele universet" mener det samme som deg, men dette er ikke jeg enig i. Jeg er en del av universet, og sier meg enig i kristendommen.

Mja, misforstå meg rett. Det har ikke noe med hva jeg mener og tror. Det har med å gjøre diverse forklaringer i denne boken som verden (eller universet) selv åpenbart motsetter seg og framviser en helt forskjellig forklaring. Hva stoler man da mest på, en bok som kan være forfattet av hvem som helst, eller verden selv?

Lenke til kommentar
Dere fordømmer to menn eller to kvinner som faktisk elsker hverandre uten å skade noen men hopper bukk over ting som dere faktisk skulle leve etter på samme linje som homofili, ting som faktisk ville skadet mange?

Går det ann å forklare den setningen på en annen måte? Skjønner ikke hva du mener her.

Synes det dessuten er temmelig ironisk å si at det er kristne som fordømmer, når du bare kan velge og vrake fra denne tråden der folk fordømmer kristne.

Det jeg mener her er at dere, de kristne, ikke sier noen ting om at dere burde steine kvinner som har to stoffer på kroppen samtidig, enda dette står der i boken det også. Dere steiner heller ikke kvinner som har vært utro på trappa til faren deres, såvidt meg bekjent da, men dette, og enda flere av disse "gode leve reglene" bryr dere dere ikke om, dere gjør jo ikke noe med det så vidt jeg vet?

Det jeg mener er at dere ser jo ut i å blåse en lang marsj i de to nevnte "levereglene" over, hvorfor skal dere da henge dere opp i at to mennesker elsker hverandre? Hvorfor kan dere ikke bare la det ligge "å sove" også da? De skader ingen, plager ingen eller gjør noen fortred, gjør de vel? Hvorfor er det så om å gjøre å henge seg opp i dette med homofili?

:D

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så om å gjøre å henge seg opp i dette med homofili?

Kirka har vel hengt seg opp i det aller meste gjennom tidene og har i siste linje vært nødt å endre på "læren" sin for å holde takt med tiden. Om X antall år så vil homofilt ekteskap være godtatt og kirken vil ha hengt seg opp i noe annet som står i bibelen, "grasping for straws" tilfaller meg naturlig i denne sammenhengen.

På en måte har jeg mer respekt for islamister, eller de ekstremistiske muslimene. F.eks Saudi Arabia etterlevere i alle fall den hellige boka i detalje, så kan resten av oss forholde oss til det som vi vil. Men bibelen har veldig mye av de samme tingene i seg, som dagens kristene bare velger å se bort ifra - på samme måte som noen nye kirkesamfunn ignorerer de delene av bibelen der det sies at homofili er en "abomination" - så egentlig har de offret integriteten sin for å framstå som noe annet enn de er.

Derfor er jeg også enig med det at kirstendom og homofili ikke nødvendigvis lar seg blande, så hvorfor krever egentlig homofile å la seg gifte/bli prester i samme teologien? Dersom de faktisk var kristene hadde de erkjent det som står i bibelen og denne problemstillingen ville ikke eksistert - kristendommen/islam er bare ikke religionene for dem. Selvfølgelig hadde jo dette vært et større poeng dersom kirstendommen ikke hadde etterlevd alle de andre kravene om modernisering gjennom historien, og ethvert snev av integritet/spor av seg selv har gått tapt i samme periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...