Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en gått i reboot-loop

Anbefalte innlegg

- I dag bestemte "sliteren" min for å lage litt trøbbel. Fikk en BSOD (0x0000008E) , og siden har den gått i en reboot-loop, der den laster XP greit, men booter etter ca. 10-15 sekund når OS er loada. Ingen BSOD, bare en boot (som om strøm ble kutta).

- Har flytta litt rundt på minnebrikker, prøvd med bare 1 osv, uten resulatat.

- Resten av BSOD kodene var noe sånn som:

0xc0000005 , 0x80546ab5 , 0xxxxxxxxx

Oppsettet består av:

X2 4200 (uklookka)- socket 939

2 x 1GB OCZ RAM

7800 GTX

Abit KN8 HK

Antec kab med tilhørende 430W PSU.

..........noen ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør hente ut en kræsjdump med å boote fra en live cd eller noe. 8E feil er umulig å feilsøke skikkelig uten Kræsjdumper.

Deretteter feilsøker du kræsjdumpen i Windbg.

Guide for hvor Kræsjdumper legger seg og hvordan Windbg brukes finner du ovenfor i Sticky guiden min for hvordan du kan feilsøke Windows.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

- F8 til safemode fungerte ikke.... men rakk å gå inn i msconfig og fikk satt boot.ini til force safemode, så jeg kunne reinnsallere windows. Satte igang reinstall gjennom xp safemode........men glemte å huke vekk forced safemode, så nå går den i safemode ved 2ndre boot i innstallasjonsprosessen - får beskjed om at win installasjon ikke funker i safemode - så den vil restarte (uten at jeg får gjøre noe i safemode). :) så da har jeg en ny loop ! Får vel laste ned knoppix eller en annen livecd så jeg får editere boot.ini , men har slitt litt med det tidligere (editeringsrettigheter når man bruker live-cd).

Lenke til kommentar

Satte igang reinstall gjennom xp safemode........men glemte å huke vekk forced safemode, så nå går den i safemode ved 2ndre boot i innstallasjonsprosessen - får beskjed om at win installasjon ikke funker i safemode - så den vil restarte (uten at jeg får gjøre noe i safemode). smile.gif så da har jeg en ny loop !

Jeg trenger med andre ord å fjerne "forced safemode" fra boot.ini - så jeg får reinnstallert XP.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...