Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Sittet og overklokket min på 2,4 ghz er cpu temp 28 grader idle så satte jeg den opp til 3,6 ghz og da er tempen rundt 36-38 idle men når jeg spiller og lager filmer samtidig tipper den rundt 48-50 så testet jeg den med OCCT stress test programmet og da kom den over 68 før den stoppet, det jeg lurte på hvor viktig den stress testen er når tempraturen til vanlig aldri er over 50-52 grader når jeg jobber med det jeg skal til vanlig. burde jeg senke tempraturen? eller er det greit som det er nå, ødelegger vel ikke delene i pc-en selvom den kræsjet under stress testen? la ved et bilde som viser tempraturene og hastighet så det forklarer lettere håper jeg Foxconn Mars Quantum Force hovedkort Q6600 CPU klokket til 3,6 ghz Endret 3. april 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Hva slags kjøling har du? Kjør Prime95 v25.6 på small FFT for å teste maks temp, opp i mot 70 grader er ok, men ikke over. Endret 3. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva slags kjøling har du? Kjør Prime95 v25.6 på small FFT for å teste maks temp, opp i mot 70 grader er ok, men ikke over. jeg har en Scythe CPU-kjøler Katana 2 , m/vifte, står at den er quad-core ready takker for svaret=) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Den er nok quad ready, men ikke bra nok til såpass ekstrem overklokking på luft - det er nesten bare Thermalright Ultra 120 Extreme som duger da. Og selv om du tilsynelatende har greie temperaturer ved normal bruk så er høye temps ved kjøring av stresstester noe man ikke bør overse, f.eks er ikke pcen stabil ved kjørig av Prime95 v25.6 v/small FFT over lengre tid, ja så er den ikke 100% stabil. Edit: Husk å krysse av "round off checking" under "advanced" i Prime95! Endret 3. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Den er nok quad ready, men ikke bra nok til såpass ekstrem overklokking på luft - det er nesten bare Thermalright Ultra 120 Extreme som duger da.Og selv om du tilsynelatende har greie temperaturer ved normal bruk så er høye temps ved kjøring av stresstester noe man ikke bør overse, f.eks er ikke pcen stabil ved kjørig av Prime95 v25.6 v/small FFT over lengre tid, ja så er den ikke 100% stabil. Edit: Husk å krysse av "round off checking" under "advanced" i Prime95! burde jeg bare stille den tilbak til 2,4 ghz? vis jeg bruker en ekstern bordvifte så går tempraturen ned til rundt 38 grader under vanlig arbeid, kan jeg bare stille volten på cpuen? for jeg hakke rørt den eller noe, bare stilte opp hastigheten jeg. fikk den opp til 4,1 uten problemer og windows startet og alt men Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Kjør så høyt som maskinen er stabil med, du kan bruke OCCT 2.0 for å sjekke, men ikke nøy deg med standardtest, velg custom og kjør den i mange timer - minst 6 med OCCT 2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå