Gå til innhold

Yamuchi confirms damage. Oppdatert 4.april med hele intervju!


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

skjønner ikke hvorfor noen folk måklage på GT jeg , det er jo utrolig bra , men det blir aldri bra nok for noen, utakknelige dere er

Veit du, med det nicket der kan du skrive dei mest absurde fanboy-innleggene du vil. :D

 

Men, on topic (sort of), lurer på om det blir mulig å oppdatere fra prologue til fullversjonen online for LITT mindre enn full pris. Ellers blir det veldig waste å kjøpe dette spelet her, blir jo berre å kaste når fullversjonen kjem ut. Kven i all verda vil kjøpe/bytte prologue av deg då?

 

finn.no/gis_bort

Vel jeg sitter fortsatt med 32 spill for PS2, betyr ikke at de er bortkastet. Mye morro har det vært.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel jeg sitter fortsatt med 32 spill for PS2, betyr ikke at de er bortkastet. Mye morro har det vært.

Joda, men ein ting er å ha spel man er ferdige med, eller som for den saks skyld har fått oppfølgere, det er nåke heilt anna å kjøpe ein tech-demo som blir fullstendig ubrukelig så fort fullversjonen kjem ut.

 

Vel vel, kan sjå på det som WoW-abonnementsavgift. Man kan ikkje akkurat selge den seinare heller. Og til 180,- på play.com er det gitt bort anyway. ;)

Lenke til kommentar
Vel jeg sitter fortsatt med 32 spill for PS2, betyr ikke at de er bortkastet. Mye morro har det vært.

Joda, men ein ting er å ha spel man er ferdige med, eller som for den saks skyld har fått oppfølgere, det er nåke heilt anna å kjøpe ein tech-demo som blir fullstendig ubrukelig så fort fullversjonen kjem ut.

 

Vel vel, kan sjå på det som WoW-abonnementsavgift. Man kan ikkje akkurat selge den seinare heller. Og til 180,- på play.com er det gitt bort anyway. ;)

Det er ikke verdiløst så lenge det har gitt tonnevis av timer med morro i over et halvt år.

Lenke til kommentar

Hvis gt5 hadde blitt laget for realsime, ville flesteparten av spillerne ha skygget unna.

Det koster sånn ca MANGE timer på jobb i en normal jobb for å bygge seg opp en normalt bra fungerende bil på noe sånnsom banetreff/trackdays. Sånn jobber jeg opp imot på den daglige arena, hver eneste krone som ikke er nødvendig går til bilen min. Det går jeg igjennom HVER dag.

Hvis jeg ville ha realisme i form av "skade/damage penalty/Repair cost" på grunn av en idiot som ikke klarer å holde ræva på bilen hans på rett linje igjennom en s-kombinasjon pga han ikke regna med at med ekstra hester på bilen hans ville gi en kraftig overstyrt bil, som han ikke klarer å holde kontroll over, så ville jeg bare holdt meg til banekjøringa jeg bedriver HVER sommer.

Sist gang jeg var på en trackday på Arctic Circle Raceway med min egen bil var jeg ute for 4: FIRE situasjoner som kunne kosta meg en totalhavarert bil, hvis ikke jeg var såpass på "høgget" at jeg faktisk klarte å svinge unna de farlige situasjonene som oppsto. Hvis jeg vil ha realisme; kjører jeg selv.

Hvis jeg vil ha en trackday uten å bekymre seg over at et lite feiltrinn vil medføre seg en jævlig lang busstur heim med en "s@t@ns" dyr bilbergningsregning, så spiller jeg bilspill.

Skademodell har derfor veldig lite å si for min del, fordi heile Gran Turismo-serien har gitt meg god realisme og god kjørefølelse uten å kosta meg skjorta.

Skademodell og heile sulamitten bryr meg midt i rôven.

F.Eks: når jeg har kjørt en god runde på Nûrburgring med en Skyline R34 Spec NûrII med GT4 og ser igjennom replayen, for å se hvor jeg gjorde tabber, og der jeg gjorde ting rett, så irriterer det meg MYE at bilen "ville sett kræsja ut" pga en liten fender-bender i begynnelsen av løpet. Skyline R34 GTR er en drømmebil og en NYDELIG bil og hvis jeg vil kjøre en sånn bil så bør den se bra ut, pga jeg veit hvordan den ville sett ut om jeg hadde hatt drømmebilen min som er en slik en. De ser ikke så pen ut i virkeligheten. Bare nesten :)

Det ville ikke sett så bra ut, men det er jo lov å drømme :p

 

The Point is This:

Vil du ha realisme, ha en noe tøff bil som blir skada når en pappagutt i en audi A3 kjører i siden på deg, betale dyrt for hver minste feil man begår på banen, kjøp deg en bil, dra på en trackday, prøv Real life (IRL).

Vil du ha et avbrekk, kjøre feite biler, ikke svi så mye for at man dro en litt for feit sleng forbi en i en Honda NSX-R på Suzuka, spill GT5.

 

My five cents on the matter, egentlig a whole dollar, men dere skjønner tegningen :p

 

Edit: leif

Thumbs down på skade :)

Endret av FunkyHunk
Lenke til kommentar

Hallo?

 

Det er da ikke slik at man må ut med IRL-penger på GT5p hvis man har skademodulering og krasjer.

 

Klart skademodulering vil gjøre spillet mer realistisk.

Du slipper idioter som presser deg opp mot sideveggen eller hamrer inn i ræven uten at de risikerer skade på egen bil.

 

Og om du skader bilen i GT5p så er det ikke sikkert det koster credits å fikse den.

 

Selv spiller jeg Forza 2 med skademodullering, og jeg kjenner meg ikke igjen i din ultra real life beskrivelse.

Jeg klarer fint å nyte fine biler og kjøre "ringen" i en Skyline.

 

For meg høres det ut på deg at du kjører track day og er pissenervøs for å få drit på den nypolerte bilen din, og hvis du vil slappe av, så kjører du bumper-cars på tivoli i stedet, fordi der slipper du å betale for dultene.

 

Vel, i konsoll og dataspill slipper man også å betale, som å betale med IRL-penger, for hver dult. Men spillet er hakket mer realistisk når man må ta hensyn til egen og andres biler, uten at det trenger å bli en IRL-track day ut av det.

Lenke til kommentar

FunkyHunk: Greit nok at du ikke liker skademodellering. Og jeg håper PD tar hensyn til andre med samme mening som deg. blir forhåpentligvis muligheter for å velge et mer "arcade" preg på spillingen, der skademodelleringen er slått av.

 

Selv gleder jeg meg som en unge til skademodellering blir implementert!

Lenke til kommentar

Skademodellering vil vi ha, men de kan jo gjøre det slik at det er kun simulation og/eller proffesional som har den med og at det SKAL koste Cr å reparere bilen på disse nivåene.

 

Nå har ikke jeg spilt Online, men der burde da løpene bli klassifisert med disse vanskelighetsgradene slik at man kan velge om man kjører med online skade eller ikke.

 

Tanker rundt Online:

Istedet for at det Online skal koste Cr å reparere bilen(som ville gjort sabotasje enkelt) burde PD implementere "Online Penalty Points". Dette gis som straffepoeng til de som oppfører seg ufint eller amatøraktig på banen og vises tydelig online med en egen poengbar el. for føreren. Dvs. er de borti andre så får de PP, fyker de inn i hindringer får de PP.

 

For at det ikke skal være urettferdig for de som tilfeldigvis kommer borti andre så kan PP-baren jobbes nedover for hvert løp man er under et maksnivå PP for bane/vanskelighetsgrad.

 

I tillegg kan det være en mulighet både for Online og singleplayer at Penalty Points gir et tillegg på tiden, slik at kommer du først i mål men har kjørt som en gris kommer du ikke nødvendigvis på førsteplass og får ant. ikke rekordtid på runde/bane.

 

Får du for mange PP før løpet er fullført blir du disket og "mister kontroll" over bilen som kjøres ut av løpet. Har du for høy PP rating får du ikke delta i visse løp etc før den er jobbet nedover til et godkjent nivå, med andre løp lenger ned.

 

For de som vil grise i vei online og i singleplayer velger de bare Arcade(online) eller Practise(singleplayer), hvor man også har skademodellering som gir kjøremessige effekter på bilen, men ikke gir straffepoeng eller at man må reparere for Cr(singleplayer).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan fungere det. Uansett hvordan de gjør det håper jeg de gjør det slik at man kan skade bilen alvorlig nok til ikke å kunne fullføre løpet, samt at det ikke skal veldig mye til før en slik skade oppstår. Dette bør i såfall gå etter hva slags skade man får omtrent som i virkeligheten, så man kan godt få det første gang man kolliderer i løpet av et løp, f.eks. ved å kollidere i ræva på bilen foran i første sving fordi man ikke gidder å bremse selv.

 

Blir skuffet hvis de gjør det slik at man bare trykker på en reset-knapp for å plassere bilen i helt strøken tilstand på veien igjen etter en alvorlig kollisjon i allefall, omtrent som i det gamle spillet Viper Racing (fungerte i allefall slik i singleplayer). :nei:

 

Å gi penaltypoints (PP) KAN fungere, men jeg er usikker på om dette vil falle i smak hos folk litt avhengig av hvordan det blir gjennomført. Er skeptisk hvis det blir slik at man risikerer å bli midlertidig bannet fra diverse løp som følge av at man er uheldig nok til å være involvert i flere kollisjoner på rad uten å være skyld i det selv eksempelvis, for slike ting kan tross alt skje.

 

Uansett mener jeg det bør være BILLIG å reparere bilen dersom den blir skadd i de spillmodusene hvor det skal koste penger å reparere. Tror jeg spyr hvis det kan koste f.eks. 50% av bilens verdi å få den reparert igjen etter en alvorlig kollisjon, tanken på å måtte "grinde" i det uendelige for å ha muligheten til å kjøre litt uforsiktig med en svindyr sportsbil i f.eks. singleplayer høres ut som et mareritt.

 

Men en mindre pengesum for å gi et lite smekk på fingrene synes jeg er helt greit. :)

Lenke til kommentar

Det viktigste for min del er at skademodellen kan bidra til at fair play blir et faktum online. Slik det er nå er det bare latterlig.

 

At jeg får muligheten til å totalvrake en Ferrari 599 til 3,5 mill, og samtidig skape en kjedekollisjon som vile skapt førstesideoppslag selv i fedrelandsvennen er bare en bonus. :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...