t3p0s3 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Trenger en billig ruter til å dele min internett forbindelse med. (Bluecom 1mbit) Noen som kan hjelpe meg å finne noe, da jeg ikke er så opplyst på dette området? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hvis du har en gammel PC (helst 486 eller bedre) kan du bruke den (krever to nettverkskort) som ruter/brannvegg. Så installerer du f.eks. smoothwall eller IPCop på den. Smoothwalll IPCop Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Det jeg spør om er en billing løsning (må være ruter) som deler min internett forbindelse. Gidder ikke dette: den pcn-dit og dit- til switch- di - dit - dit Vil ha ruter, så forslag taes imot med takk. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Vel, mitt forslag er jo VELDIG billig dersom du får tak i en gammel PC gratis (noe mange gjør). Det er ikke noe annerledes å koble til en PC-basert ruter enn andre rutere. Rutere som ikke er basert på en PC har jeg ikke greie på, så det kan jeg dessverre ikke hjelpe med. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl For eksempel.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Trenger du router til Bluecom? Lenke til kommentar
pback Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Kjøp deg en 3com 3c855 Cable/dsl gateway. Fungerer perfekt med bla telenor! Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Du trenger ikke router til Bluecom. Modemet har innebygget router. Det holder med en switch eller en hub for å dele forbindelsen. Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Det gikk ikke når jeg hadde telenor, og det går heller ikke nå. Jeg orker ikke mer av dette tullet, så jeg kjøper meg like gjerne en ruter og lar det være med det... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Du trenger ikke router til Bluecom. Modemet har innebygget router. Det holder med en switch eller en hub for å dele forbindelsen. Hvis det har innebygd router, holder det ikke da med en krysset TP-kabel? (med mindre han har flere maskiner som skal kobles til, da) Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Det er 3 pc`r som skal kobles opp uavhengig av hverandre, så router er nok det beste for meg. Å sette opp en server til å route kommer ikke på tale. :wink: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det gikk ikke når jeg hadde telenor, og det går heller ikke nå. Jeg orker ikke mer av dette tullet, så jeg kjøper meg like gjerne en ruter og lar det være med det... At det ikke går med Telenor, kommer av at de bruker PPPoE. Til Bluecom tror jeg det holder med en switch/hub. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Du trenger ikke router til Bluecom. Modemet har innebygget router. Det holder med en switch eller en hub for å dele forbindelsen. Det har ikke noen router med hvert modem får inntil 3 IP-er fra bluecom slik at 3 PC-er kan kobles til uten noe mer styr. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg har en SMCBarricade Broadband Router SMC7004BR. Den fungere helt perfekt hos meg, har Telenor. koster 1300 kr på komplett. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei Jeg har 3Com DSL Gateway'en som det er linket til lenger oppe på denne siden, og den fungerer helt utmerket med Telenor ADSL (som er det jeg har). Svært enkel å sette opp. Brukte vel ca. 10 minutter på hele greia. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 3Com DSL Gateway'en har jeg også og den fungerer knirkefritt. Yoda Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hvis du ikke har behov for ekstra fancy funksjoner, så vil jeg også anbefale den 3Com-saken til rundt 500. Billig og bra (og enkel). Lenke til kommentar
t_man Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei ! Er også på utkikk etter en billig router. Nichlas: Har du hatt noen "nevneverdige" problemer med den? Kan routeren konfigureres via en browser, eller må man bruke medfølgende (?) programvare ? Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Enkel og billig router til slikt finnes det mangen av. Kjøpte meg Unex router fra PSData til ca 800 (sikkert billigere nå). Den kan konfigurerest til det meste, og den har innebygget fireporters switch. Kan også brukest mot Telenor sitt ADSL modem da den støtter PPPoE. Konfigurasjon foregår med browser og menybasert IOS. Hadde jeg hatt litt bedre råd skulle jeg nok heller kjøpt meg en Cisco router Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei !Kan routeren konfigureres via en browser, eller må man bruke medfølgende (?) programvare ? Det er web-basert konfig på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå