Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, mitt forslag er jo VELDIG billig dersom du får tak i en gammel PC gratis (noe mange gjør). Det er ikke noe annerledes å koble til en PC-basert ruter enn andre rutere. Rutere som ikke er basert på en PC har jeg ikke greie på, så det kan jeg dessverre ikke hjelpe med.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke router til Bluecom. Modemet har innebygget router. Det holder med en switch eller en hub for å dele forbindelsen.

Hvis det har innebygd router, holder det ikke da med en krysset TP-kabel? (med mindre han har flere maskiner som skal kobles til, da)

Lenke til kommentar
Det gikk ikke når jeg hadde telenor, og det går heller ikke nå. Jeg orker ikke mer av dette tullet, så jeg kjøper meg like gjerne en ruter og lar det være med det...

At det ikke går med Telenor, kommer av at de bruker PPPoE. Til Bluecom tror jeg det holder med en switch/hub.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke router til Bluecom. Modemet har innebygget router. Det holder med en switch eller en hub for å dele forbindelsen.

Det har ikke noen router med hvert modem får inntil 3 IP-er fra bluecom slik at 3 PC-er kan kobles til uten noe mer styr.

Lenke til kommentar

Enkel og billig router til slikt finnes det mangen av. Kjøpte meg Unex router fra PSData til ca 800 (sikkert billigere nå). Den kan konfigurerest til det meste, og den har innebygget fireporters switch. Kan også brukest mot Telenor sitt ADSL modem da den støtter PPPoE. Konfigurasjon foregår med browser og menybasert IOS.

Hadde jeg hatt litt bedre råd skulle jeg nok heller kjøpt meg en Cisco router :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...