Zaphirre Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Hei, jeg skulle oppgradere fra 2GB minne til 6 GB minne, har 64 bit OS så det er i orden. Når jeg satte inn det nye minnet og startet opp, så begynte mobo å hyle, en virkelig sirene. Når jeg har i de nye minnene så finner den ikke minnet i det hele tatt, tar jeg inn de gamle minnene så booter den opp til ff, uten noen indikering på skjermen, ff betyr Boot Atempt. DVS at den finner det gamle minnet, men at den ikke kan boote i det hele tatt. C1 er feilmeldingen jeg får med det nye minnet. Sirenen indikerer at mobo ikke har minnet korrekt plassert inn, at det ikke finner det. det rare var at det skjedde med en gang jeg startet PC-en etter å ha plassert det nye minnet inn. Har fra før Reaper 2x1GB sticks, kjøpte de nye Reaper 2x2GB sticks med en enorm stor HPC. Vi har to PC-er, og når jeg tester både det gamle og det nye minnet i den fungerende PC-en med det samme mobo så får jeg ikke den pipelyden, men den finner allikevel ikke minnet, hverken det nye eller det gamle. Kjøpte 2 sett med 4 GB, samme problemet med begge to. Mobo har autodetect på volten, så jeg fant ingen plass jeg kunne stille den opp. Er litt redd jeg har kortsluttet mobo, men det burde ikke bootet i det hele tatt da? Jordet meg før bruk og greier, forsøkt alle 6 kortene på den andre fungerende PC-en. Har snakket med OZC og de skulle bytte de 4gb stickene og det ene paret med 2GB stick for meg, har også snakket med Netshop og de skulle sende meg en stick med billig minne slik at jeg kunne få testa Mobo uten å bruke de fungerende stickene fra den andre PC-en(takk Netshop, veldig fornøyd med det). Som sagt er jeg redd for at MoBo har kortsluttet, men syns allikevel at det er rart at minnet ikke fungerer på den andre PC-en. Er det noen som har vært borti noe lignende og kan dele sin erfaring? Bør jeg snakke med Komplett allerede nå og få tilsendt et nytt MoBo? (eneste komponenten jeg ikke kjøpte fra netshop) Kan det være en feilvare siden begge settene med nytt 4GB minne ikke fungerer? Vet dere om det går an å stille i uGuru på volten selv om den står på autodetect og jeg har ingen tydelig valgmulighet annet enn mV? Er det mulig at jeg kortsluttet det gamle minnet når jeg satte i nytt ved gjenværende elektrisitet? Kan for mye fikling rundt minneslottene føre til at MoBo tar kvelden?(er litt redd for det, må endel makt til for å sette dem på plass.) Takker for svar og skal forsøke å holde denne posten oppdatert både på kundestøtten fra OZC og forsøket med enkelt minne for bare å starte bios og grafikk-kort. Oppsett er: Abit IX38 QuadGT med Q6600 Gainward 8800GT 2 GB OZC PC8500 1066 OCZ StealthXStream strømforsyning 600W Antec 900 Endret 3. april 2008 av Zaphirre Lenke til kommentar
Zaphirre Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Litt rotete skrevet, men ikke dårligere enn mange andre jeg har sett her inne, er bare litt ivrig ser dere. Lenke til kommentar
Zaphirre Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Da har jeg fått bekreftet at hovedkortet har røket, det gamle minnet fungerte fint i den andre PC-en med en liten smule justeringer i bios. Dvs at Typen har pc og ikke jeg. Det nye minnet fungerer fremdeles ikke uansett hvor mye jeg justerer på bios Lenke til kommentar
Zaphirre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Da har jeg sendt en retur request til Komplett, håper ikke de blir vanskelige. kunne godt tenkt meg å byttet hovedkort, men det koster for mye akkurat nå med tanke på at jeg nettopp har kjøpt nytt minne. Dessuten blir det masse bråk med å måtte formattere harddisk osv igjen, bare tyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå