h4lv0rs3n Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, jeg har planer om å kjøpe meg et par vifter å ha i dataen min. jeg har et ganske gammelt kabinet og det blir fort varmt. så er det 2 ting jeg lurer på. Hvilke ledninger får viftene strøm fra er det disse her? Eller er det de som er mindre og tynnere.. Disse har jeg flere løse av som kommer ut av strømforsyningen min. Spørsmål nr 2! størrelsen på viften. er det bare å måle ca`? og så skru den på plass? Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Viftene pleier å ta strøm direkte fra noen små plugger på hovedkortet. Som regel 3-pin PWN connector. Men tror jeg har sett adaptere som gjør at de kan ta strøm fra det du viser og, spenningen er vel uansett samme. Den øverste går vanligvis til f eks. en dvd-spiller el. en gammel IDE-harddisk, den nederste til en SATA-harddisk. Strørrelsen er vel bare å måle ca. Vanlig å få plass til 80mm, 92mm eller 120 mm. Vil tippe 92 el 80 på et gammelt kabinett (gjerne passer f eks både 80 og 92). Lenke til kommentar
h4lv0rs3n Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Ok. takker for svar:) Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 bare hyggelig det . Venter på svar på mitt emne jeg . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå