Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke boote når skjemkortet er koblet på? (P5N32-E Sli nForce680i + MSI 8800GTS 640MB)

Anbefalte innlegg

I dag våknet jeg til en bluescreen på maskinen (Windows XP Pro 32bit)

Jeg kunne ikke helt forstå hvorfor den hadde kommet, jeg har kjørt systemet feilfritt i noen uker nå, og har ikke gjort noen forandringer på systemet på en stund..

Jeg tenkte deg kanskje var uTorrent som var problemet siden jeg kjører en v1.8 Alpha/BETA versjon.

Når jeg forsøker å restarte maskinen vil den ikke boote, altså ikke boote Windows, men selve BIOS'en. Skjermen er svart og forblir svart, og den irriterende beep lyden som kommer når BIOS'en starteropp kommer aldri..

Jeg forsøker da å ta av denne batterilignende greia på hovedkortet (husker aldri hva den heter), men samme problem.

Jeg begynner da å fjerne forskjellige komponenter jeg har koblet til hovedkortet for å se om det hjelper.

Fjerne lydkortet hadde ingen effekt, men derimot når jeg fjernet skjermkortet så ville plutselig maskinen starte igjen.

Det er ikke akkurat så mye hjelp i det, for uten skjermkort blir det litt vanskelig å få gjort noe som helst egentlig.

Jeg satt skjermkortet inn igjen, da ville maskinen ikke boote lengre. Forsøkte også med begge PCI-Express sporene, men problemet vedvarer uansett hva jeg gjør.

Har altså et ASUS P5N32-E SLI NFORCE680I hovedkort (BIOS 1203) og MSI GEFORCE 8800GTS 640MB (ikke den overklokkede utgaven)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...