h_k Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg har en 40" Samsung tv, som jeg prøver koble opp med HDMI til min toshiba satelite 200x bærbare pc. Jeg får bilde og alt ser ut til å fungere helt fint, men jeg får ingen lyd til tv'en, lyden kommer kunn på pc. Noen som vet hva problemet kan være? eller har vært borti lignende? takker for hjelpende svar:D Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hehe, var borti nettopp samme problemstilling igår faktisk. :!: Du må sette HDMI som default lyd-ut på pcen. Kontrollpanel -> Hardware and Sound - > Merk HDMI, 'set as default'. Merk at du må restarte programmet som spiller av lyden, feks VLC eller WMP, og så teste igjen. Jeg har ikke HDMI ut på min pc, så bildet er litt misvisende, men du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
h_k Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Hehe, var borti nettopp samme problemstilling igår faktisk. :!: Du må sette HDMI som default lyd-ut på pcen. Kontrollpanel -> Hardware and Sound - > Merk HDMI, 'set as default'. Merk at du må restarte programmet som spiller av lyden, feks VLC eller WMP, og så teste igjen. Jeg har ikke HDMI ut på min pc, så bildet er litt misvisende, men du skjønner hva jeg mener. TAkk for hjelpen, der kom lyden på tv:D:D Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har gjort akkurat likt som dere to, men får fortsatt ikke lyd fra Tv'en min. Merker jeg "høyttalere" som standard enhet , som dere har gjort, får jeg lyd fra PC'en. Og merker jeg av digital output får jeg ingen lyd. Men bilde har jeg Ideer til hvordan jeg skal få lyd fra tven min gjenom HDMI? Det funker btw hvis jeg bruker PS3 istedenfor PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå